Pro potřeby kurzů programování na FAI bylo třeba vytvořit do modulárního školního výukového systému Moodle modul, který by automaticky hodnotil odevzdané úkoly v různých programovacích jazycích a dokázal by na základě určité míry podobnosti odhalovat plagiáty.
Modul splňující výše uvedené požadavky byl v roce 2005 vytvořen v rámci bakalářské práce studentkou Veronikou Vaškovou a v roce 2006 byl jako diplomová práce zdokonalen studentem Bc. Pavlem Jurou. Modul ale po nějakém čase přestal fungovat z důvodu změn API a struktury databáze v systému Moodle, které způsobil neustálý vývoj tohoto systému. Bylo potřeba tento modul přepsat, aby fungoval i v současné verzi, nebo jej vytvořit znovu.
V této bakalářské práci je popsáno, které prostředky, postupy, moduly a zdroje jsem pro splnění zadání použil.
Anotace v angličtině
For needs of programming classes on FAI there was needed to create a Moodle module in the modular school educational system, which would automatically evaluate homeworks in different programming languages and be able to discover plagiarisms on the basis of certain measure of similarity.
Satisfactory module was created back in 2005 as a part of a bachelor thesis by student Veronika Vašková and in 2006 it was improved as a part of a thesis by student Bc. Pavel Jura. But this module stopped working because of API and database structure changes in the Moodle system caused by constant development of this system. It was needed to rewrite this module to have it working in the current version or create it again.
In this bachelor thesis there are described methods, processes, modules and resources I used to fulfill the entry.
Pro potřeby kurzů programování na FAI bylo třeba vytvořit do modulárního školního výukového systému Moodle modul, který by automaticky hodnotil odevzdané úkoly v různých programovacích jazycích a dokázal by na základě určité míry podobnosti odhalovat plagiáty.
Modul splňující výše uvedené požadavky byl v roce 2005 vytvořen v rámci bakalářské práce studentkou Veronikou Vaškovou a v roce 2006 byl jako diplomová práce zdokonalen studentem Bc. Pavlem Jurou. Modul ale po nějakém čase přestal fungovat z důvodu změn API a struktury databáze v systému Moodle, které způsobil neustálý vývoj tohoto systému. Bylo potřeba tento modul přepsat, aby fungoval i v současné verzi, nebo jej vytvořit znovu.
V této bakalářské práci je popsáno, které prostředky, postupy, moduly a zdroje jsem pro splnění zadání použil.
Anotace v angličtině
For needs of programming classes on FAI there was needed to create a Moodle module in the modular school educational system, which would automatically evaluate homeworks in different programming languages and be able to discover plagiarisms on the basis of certain measure of similarity.
Satisfactory module was created back in 2005 as a part of a bachelor thesis by student Veronika Vašková and in 2006 it was improved as a part of a thesis by student Bc. Pavel Jura. But this module stopped working because of API and database structure changes in the Moodle system caused by constant development of this system. It was needed to rewrite this module to have it working in the current version or create it again.
In this bachelor thesis there are described methods, processes, modules and resources I used to fulfill the entry.
Zásady pro vypracování:
Prostudujte doporučenou literaturu a další informační zdroje.
Upravte modul tak, aby fungoval i v Moodle 1.9 a vyšších.
Zaměřte se také na odstranění bezpečnostních a návrhových chyb, které jsou zmiňovány v oponentním posudku předchozí diplomové práce na toto téma.
Vytvořte několik ukázkových programů vhodných k otestování funkčnosti modulu.
Zásady pro vypracování
Zásady pro vypracování:
Prostudujte doporučenou literaturu a další informační zdroje.
Upravte modul tak, aby fungoval i v Moodle 1.9 a vyšších.
Zaměřte se také na odstranění bezpečnostních a návrhových chyb, které jsou zmiňovány v oponentním posudku předchozí diplomové práce na toto téma.
Vytvořte několik ukázkových programů vhodných k otestování funkčnosti modulu.
Seznam doporučené literatury
BUCHNER, ALEX. Moodle Administration : An administrator\'s guide to configuring, securing, customizing, and extending Moodle. [s.l.] : Packt Publishing Ltd., 2008. 357 s. ISBN 978-1-847195-62-3.
BERND , Michael ; ÖGGL, Kofler. PHP 5 a MySQL 5 : Průvodce webového programátora. [s.l.] : Computer Press, 2007. 608 s. ISBN 978-80-251-1813-9, 9788025118139.
VRÁNA, Jakub. 1001 tipů a triků pro PHP. [s.l.] : Computer Press, 2011. 456 s. ISBN 978-80-251-2940-1.
BORONCZYK, Timothy, et al. PHP 6, MySQL, Apache. [s.l.] : Computer Press, 2009. 816 s. ISBN 978-80-251-2767-4.
PECINOVSKÝ, Rudolf. OOP : Naučte se myslet a programovat objektově. [s.l.] : Computer Press, 2010. 576 s. ISBN 978-80-251-2126-9.
NEMETH, Evi; SNYDER, Garth; HEIN, Trent R. Linux : Kompletní příručka administrátora, 2. aktualizované vydání. [s.l.] : Computer Press, 2008. 976 s. ISBN 978-80-251-2410-9.
Seznam doporučené literatury
BUCHNER, ALEX. Moodle Administration : An administrator\'s guide to configuring, securing, customizing, and extending Moodle. [s.l.] : Packt Publishing Ltd., 2008. 357 s. ISBN 978-1-847195-62-3.
BERND , Michael ; ÖGGL, Kofler. PHP 5 a MySQL 5 : Průvodce webového programátora. [s.l.] : Computer Press, 2007. 608 s. ISBN 978-80-251-1813-9, 9788025118139.
VRÁNA, Jakub. 1001 tipů a triků pro PHP. [s.l.] : Computer Press, 2011. 456 s. ISBN 978-80-251-2940-1.
BORONCZYK, Timothy, et al. PHP 6, MySQL, Apache. [s.l.] : Computer Press, 2009. 816 s. ISBN 978-80-251-2767-4.
PECINOVSKÝ, Rudolf. OOP : Naučte se myslet a programovat objektově. [s.l.] : Computer Press, 2010. 576 s. ISBN 978-80-251-2126-9.
NEMETH, Evi; SNYDER, Garth; HEIN, Trent R. Linux : Kompletní příručka administrátora, 2. aktualizované vydání. [s.l.] : Computer Press, 2008. 976 s. ISBN 978-80-251-2410-9.
Přílohy volně vložené
CD
Přílohy vázané v práci
ilustrace, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Diplomant prezentoval před komisí hlavní cíle a výsledky své bakalářské práce.
Prezentace jako celek působila velmi dobře, student dokázal vystihnout klíčové body práce.
Součástí prezentace byla praktická ukázka.
Následně byl student seznámen s posudky vedoucího a oponenta bakalářské práce.
Komise vznesla k obhajobě následující dotazy:
1) Prof. Vítečková: Jaké programovací jazyky systém podporuje?
2) Prof. Olehla: Jak staré programy jsou porovnávány?
Diplomant reagoval pohotově.