Diplomová práce se zabývá využitím didaktické techniky pedagogy středních škol. Práce je koncipována jako teoreticko-praktická reflexe didaktické techniky, jako základní kategorie teorie vzdělávání.
Anotace v angličtině
This diploma thesis deals with the topic of using educational technology by secondary school teachers.
The work is outlined as the theoretical - practical reflection of technical teaching aids as the main category of theory of education.
Klíčová slova
didaktická technika, informační a komunikační technologie, výzkumné šetření
Klíčová slova v angličtině
educational technology, ICT, information technology
Rozsah průvodní práce
79 s., 8 s. příloh
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zabývá využitím didaktické techniky pedagogy středních škol. Práce je koncipována jako teoreticko-praktická reflexe didaktické techniky, jako základní kategorie teorie vzdělávání.
Anotace v angličtině
This diploma thesis deals with the topic of using educational technology by secondary school teachers.
The work is outlined as the theoretical - practical reflection of technical teaching aids as the main category of theory of education.
Klíčová slova
didaktická technika, informační a komunikační technologie, výzkumné šetření
Klíčová slova v angličtině
educational technology, ICT, information technology
Zásady pro vypracování
1. Vypracovat analýzu stavu didaktické techniky na vybraných SŠ ve Zlíně.
2. Vypracovat dotazník týkající se využití didaktické techniky.
3. Zpracovat bibliografickou metodou danou problematiku v odborné literatuře.
4. Analyzovat výsledky dotazníkového šetření.
5. Zpracovat výsledky v bodě 4 a uvést doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
1. Vypracovat analýzu stavu didaktické techniky na vybraných SŠ ve Zlíně.
2. Vypracovat dotazník týkající se využití didaktické techniky.
3. Zpracovat bibliografickou metodou danou problematiku v odborné literatuře.
4. Analyzovat výsledky dotazníkového šetření.
5. Zpracovat výsledky v bodě 4 a uvést doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
ALESSI, S. M., TROLLIP, S. R.: Multimedia for learning: Methods and Development. Pearson Allyn & Bacon, 2000.
BURNETT, R.: Perspectives on Multimedia: Communication, Media and Information Technology. John Wiley & Sons, 2004.
ČANDÍK, M.: O použití multimediálnych materiálov vo vzdelávaní. In: Sborník příspěvků z mezinárodní konference Trendy technického vzdělávání 2000, Olomouc, 2000.
MÁŇÁK, J., ŠVEC, V. Cesty pedagogického výzkumu. Brno: Paido, 2004.
PRŮCHA, J. Učebnice: Teorie a analýzy edukačního média. Brno: Paido, 1998.
ŠIMONÍK, O. Úvod do školní didaktiky. Brno: MSD, 2003.
ŠVEC, Š. Základné pojmy v pedagogike a andragogike. Bratislava: IRIS, 1995.
ZOUNEK, J. Internet pro pedagogy. Praha: Grada, 2001.
Seznam doporučené literatury
ALESSI, S. M., TROLLIP, S. R.: Multimedia for learning: Methods and Development. Pearson Allyn & Bacon, 2000.
BURNETT, R.: Perspectives on Multimedia: Communication, Media and Information Technology. John Wiley & Sons, 2004.
ČANDÍK, M.: O použití multimediálnych materiálov vo vzdelávaní. In: Sborník příspěvků z mezinárodní konference Trendy technického vzdělávání 2000, Olomouc, 2000.
MÁŇÁK, J., ŠVEC, V. Cesty pedagogického výzkumu. Brno: Paido, 2004.
PRŮCHA, J. Učebnice: Teorie a analýzy edukačního média. Brno: Paido, 1998.
ŠIMONÍK, O. Úvod do školní didaktiky. Brno: MSD, 2003.
ŠVEC, Š. Základné pojmy v pedagogike a andragogike. Bratislava: IRIS, 1995.
ZOUNEK, J. Internet pro pedagogy. Praha: Grada, 2001.
Přílohy volně vložené
1x CD-R
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Diplomant prezentoval výsledky své práce. Součástí prezentace nebyla praktická ukázka. Po seznámení s posudky vedoucího a oponenta byly položeny tyto dotazy:
1.Můžete formulovat jasně cíl diplomové práce? (Ing. Kašparová)
2.Můžete uvést alespoň pět autorů, kteří se zabývají podobnou problematikou? (Ing. Kašparová)
3.Jaký počet učitelů se zapojilo do dotazníkového šetření? (prof. Vašek)
4.Můžete zformulovat závěr práce? (doc. Botek)
Diplomant zodpověděl všechny položené dotazy. Po rozsáhlé diskuzi byla obhajoba práce ukončena.