V této bakalářské práci je nejprve popsána problematika základních logických funkcí a Laplaceovy transformace. Dále je zmíněno téma linearity a popis základních dynamických lineárních členů. Pro syntézu regulačního obvodu je představena metoda požadovaného modelu. Zvláštní zájem je udělen programovacímu jazyku Java a jeho využití pro aplikaci, která má za úkol animačně vykreslovat průběhy přechodových charakteristik zadaných přenosů. Hlavním cílem je vylíčit zmíněná témata a popsat postup při řešení příkladů.
Anotace v angličtině
Firstly the issues of basic logic functions and Laplace transform are described in this Bachelor thesis. Furthermore topic of linearity and description of basic dynamic linear members are mentioned. Method of required model is introduced. The model is example for synthesis of closed feedback loop. Special interest is given to programming language Java and its usage for application, which animates step response of specified transmissions. The main goal is to described mentioned topics and solved examples.
Klíčová slova
automatizace, Laplaceova transformace, dynamický lineární člen, syntéza,
regulace, regulátor, jazyk Java, animace, metoda požadovaného modelu, řešený příklad
Klíčová slova v angličtině
automation, Laplace transform, dynamic linear member, synthesis, regulation,
regulator, Java language, animation, method of required model, solved example
Rozsah průvodní práce
84 s., 1 s. obr. příloh
Jazyk
CZ
Anotace
V této bakalářské práci je nejprve popsána problematika základních logických funkcí a Laplaceovy transformace. Dále je zmíněno téma linearity a popis základních dynamických lineárních členů. Pro syntézu regulačního obvodu je představena metoda požadovaného modelu. Zvláštní zájem je udělen programovacímu jazyku Java a jeho využití pro aplikaci, která má za úkol animačně vykreslovat průběhy přechodových charakteristik zadaných přenosů. Hlavním cílem je vylíčit zmíněná témata a popsat postup při řešení příkladů.
Anotace v angličtině
Firstly the issues of basic logic functions and Laplace transform are described in this Bachelor thesis. Furthermore topic of linearity and description of basic dynamic linear members are mentioned. Method of required model is introduced. The model is example for synthesis of closed feedback loop. Special interest is given to programming language Java and its usage for application, which animates step response of specified transmissions. The main goal is to described mentioned topics and solved examples.
Klíčová slova
automatizace, Laplaceova transformace, dynamický lineární člen, syntéza,
regulace, regulátor, jazyk Java, animace, metoda požadovaného modelu, řešený příklad
Klíčová slova v angličtině
automation, Laplace transform, dynamic linear member, synthesis, regulation,
regulator, Java language, animation, method of required model, solved example
Zásady pro vypracování
Seznamte se s problematikou probíranou v rámci přednášek předmětu Automatizace a se stávajícími výukovými podklady.
Po dohodě s vedoucím Bakalářské práce navrhněte formu zpracování studijních podkladů tak, aby byly dobře dostupné studentům a aby byly použitelné při vlastní výuce - zhodnoťte výhody a nevýhody.
Na základě dohody s vedoucím práce doplňte další kapitoly vyučované problematiky a realizujte je v prostředí PowerPointu.
Zpracujte ilustrativní řešené příklady do zadaných kapitol.
Zpracujte elektronickou pomůcku pro přednášky předmětu.
Zásady pro vypracování
Seznamte se s problematikou probíranou v rámci přednášek předmětu Automatizace a se stávajícími výukovými podklady.
Po dohodě s vedoucím Bakalářské práce navrhněte formu zpracování studijních podkladů tak, aby byly dobře dostupné studentům a aby byly použitelné při vlastní výuce - zhodnoťte výhody a nevýhody.
Na základě dohody s vedoucím práce doplňte další kapitoly vyučované problematiky a realizujte je v prostředí PowerPointu.
Zpracujte ilustrativní řešené příklady do zadaných kapitol.
Zpracujte elektronickou pomůcku pro přednášky předmětu.
Seznam doporučené literatury
Švarc, I.: Automatizace ? Automatické řízení. Akademické nakladatelství CERM, s.r.o. Brno, 2005, ISBN 80-214-2943-7
Vítečková M., Víteček A. : Základy automatické regulace. VŠB ? Technická univerzita Ostrava, 2006
Balátě, J.: Automatické řízení., ISBN 80-7300-020-2, BEN-technická literatura, 2003
Franklin G.F., Powell J.D., Emami-Naeini A.: Feedback control of dynamic systems. Pearson Education, Inc, 2006
Vašek, V.: Teorie automatického řízení II. Skriptum FT VUT v Brně, Zlín 1990.
Švejda, J.: Multimediální podpora výuky předmětu Automatizace, BP, FAI UTB ve Zlíně
http://www.e-automatizace
Vašek, V.: Pomůcka pro přednášky z předmětu Mikropočítače. Interní pomůcka FT UTB, Zlín, 2005
FARANA, R. 1999. Sylaby a cvičení k tvorbě Active Server Pages. Ostrava: VŠB-TUO, 1999. Dostupný na URL: http://www.fs.vsb.cz/books/ASPTest/Welcome.htm.
Seznam doporučené literatury
Švarc, I.: Automatizace ? Automatické řízení. Akademické nakladatelství CERM, s.r.o. Brno, 2005, ISBN 80-214-2943-7
Vítečková M., Víteček A. : Základy automatické regulace. VŠB ? Technická univerzita Ostrava, 2006
Balátě, J.: Automatické řízení., ISBN 80-7300-020-2, BEN-technická literatura, 2003
Franklin G.F., Powell J.D., Emami-Naeini A.: Feedback control of dynamic systems. Pearson Education, Inc, 2006
Vašek, V.: Teorie automatického řízení II. Skriptum FT VUT v Brně, Zlín 1990.
Švejda, J.: Multimediální podpora výuky předmětu Automatizace, BP, FAI UTB ve Zlíně
http://www.e-automatizace
Vašek, V.: Pomůcka pro přednášky z předmětu Mikropočítače. Interní pomůcka FT UTB, Zlín, 2005
FARANA, R. 1999. Sylaby a cvičení k tvorbě Active Server Pages. Ostrava: VŠB-TUO, 1999. Dostupný na URL: http://www.fs.vsb.cz/books/ASPTest/Welcome.htm.
Přílohy volně vložené
CD ROM
Přílohy vázané v práci
tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Diplomant odprezentoval před komisí hlavní cíle a výsledky své bakalářské práce. Součástí prezentace byla praktická ukázka. Následně byl student seznámen s posudky vedoucího a oponenta bakalářské práce. Diplomant postupně odpověděl na otázky oponenta práce.
Komise vznesla k obhajobě následující dotazy:
1) Prof. Víteček: Na straně 23 je uveden obrázek linearizace, na kterém není zřejmé, kde se nachází tečna.
2) Prof. Víteček: Budou vytvořené materiály použity ve výuce? Jaká je odezva studentů na vámi vytvořený výukový materiál?