Náplní diplomové práce je zhodnotit současný stav vnitropodnikové komunikace ve spotřebním družstvu Jednota ve Svitavách. V první části jsou zpracovány literární zdroje specializované na oblast komunikace, zejména komunikace vnitrofiremní, a použité metody zkoumání. Praktická část obsahuje základní informace o společnosti a analýzu průzkumu provedeného na základě dotazníkového šetření a osobního rozhovoru. Na základě výsledků z průzkumu je zpracován projekt, který má družstvu přinést návrhy a doporučení k zefektivnění současného stavu interní komunikace.
Získané informace jsou čerpané z publikací, interních dokumentů a internetových zdrojů uvedených v seznamu použité literatury.
Anotace v angličtině
The content of the diploma thesis is to evaluate an existing degree of intradepartmental communication of the consumer cooperative Jednota in Svitavy. Literary sources specialized in the sphere of communication, especially intradepartmental communication, and applied research techniques are elaborated in the first part. The practical part contains basic information on the company and the analysis of a research which was performed by virtue of a questionnaire investigation and a personal interview. A project is elaborated in virtue of the research results; the project shall bring suggestions and recommendations for the cooperative how to improve existing degree of internal communication.
Acquired pieces of information are derived from publications, internal documents and internet sources which are mentioned in the list of used literature.
Communication, internal communication, communication channels, means of communication, employees, feed-back, consumer cooperative.
Rozsah průvodní práce
118 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Náplní diplomové práce je zhodnotit současný stav vnitropodnikové komunikace ve spotřebním družstvu Jednota ve Svitavách. V první části jsou zpracovány literární zdroje specializované na oblast komunikace, zejména komunikace vnitrofiremní, a použité metody zkoumání. Praktická část obsahuje základní informace o společnosti a analýzu průzkumu provedeného na základě dotazníkového šetření a osobního rozhovoru. Na základě výsledků z průzkumu je zpracován projekt, který má družstvu přinést návrhy a doporučení k zefektivnění současného stavu interní komunikace.
Získané informace jsou čerpané z publikací, interních dokumentů a internetových zdrojů uvedených v seznamu použité literatury.
Anotace v angličtině
The content of the diploma thesis is to evaluate an existing degree of intradepartmental communication of the consumer cooperative Jednota in Svitavy. Literary sources specialized in the sphere of communication, especially intradepartmental communication, and applied research techniques are elaborated in the first part. The practical part contains basic information on the company and the analysis of a research which was performed by virtue of a questionnaire investigation and a personal interview. A project is elaborated in virtue of the research results; the project shall bring suggestions and recommendations for the cooperative how to improve existing degree of internal communication.
Acquired pieces of information are derived from publications, internal documents and internet sources which are mentioned in the list of used literature.
Communication, internal communication, communication channels, means of communication, employees, feed-back, consumer cooperative.
Zásady pro vypracování
Úvod
I. Teoretická část
Zpracujte literární zdroje řešící problematiku vnitrofiremní komunikace a za její pomoci stanovte výchozí podobu pro praktickou část.
II. Praktická část
Analyzujte současný stav vnitrofiremní komunikace ve společnosti Jednota, s. d. ve Svitavách a zhodnoťte jejich postupy a principy.
Vytvořte projekt, který bude obsahovat návrhy a doporučení na zlepšení vnitropodnikové komunikace v podmínkách spotřebního družstva Jednota Svitavy.
Uveďte přínosy, náklady a rizika spojená s projektem vnitropodnikové komunikace.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
I. Teoretická část
Zpracujte literární zdroje řešící problematiku vnitrofiremní komunikace a za její pomoci stanovte výchozí podobu pro praktickou část.
II. Praktická část
Analyzujte současný stav vnitrofiremní komunikace ve společnosti Jednota, s. d. ve Svitavách a zhodnoťte jejich postupy a principy.
Vytvořte projekt, který bude obsahovat návrhy a doporučení na zlepšení vnitropodnikové komunikace v podmínkách spotřebního družstva Jednota Svitavy.
Uveďte přínosy, náklady a rizika spojená s projektem vnitropodnikové komunikace.
Závěr
Seznam doporučené literatury
[1] HARGIE, Owen; TOURISH, Dennis. Handbook of communication audits for organizations. 1st edition. New York: Routledge, 2000. 365 s. ISBN 0-415-18642-0.
[2] HENDL, Jan. Kvalitativní výzkum: základní metody a aplikace. 1. vyd. Praha: Portál, 2005. 407 s. ISBN 80-7367-040-2.
[3] HLOUŠKOVÁ, Ivana. Vnitrofiremní komunikace. 1. vyd. Praha: Grada, 1998. 103 s. ISBN 80-7169-550-5.
[4] JANDA, Patrik. Vnitrofiremní komunikace: nástroje pro úspěšné fungování firmy. 1. vyd. Praha: Grada, 2004. 128 s. ISBN 80-247-0781-0.
[5] MIKULÁŠTÍK, Milan. Komunikační dovednosti v praxi. 2. dopl. a přeprac. vyd. Praha: Grada, 2010. 325 s. ISBN 978-80-247-2339-6.
Seznam doporučené literatury
[1] HARGIE, Owen; TOURISH, Dennis. Handbook of communication audits for organizations. 1st edition. New York: Routledge, 2000. 365 s. ISBN 0-415-18642-0.
[2] HENDL, Jan. Kvalitativní výzkum: základní metody a aplikace. 1. vyd. Praha: Portál, 2005. 407 s. ISBN 80-7367-040-2.
[3] HLOUŠKOVÁ, Ivana. Vnitrofiremní komunikace. 1. vyd. Praha: Grada, 1998. 103 s. ISBN 80-7169-550-5.
[4] JANDA, Patrik. Vnitrofiremní komunikace: nástroje pro úspěšné fungování firmy. 1. vyd. Praha: Grada, 2004. 128 s. ISBN 80-247-0781-0.
[5] MIKULÁŠTÍK, Milan. Komunikační dovednosti v praxi. 2. dopl. a přeprac. vyd. Praha: Grada, 2010. 325 s. ISBN 978-80-247-2339-6.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, plány, schémata, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Vedoucí: doc. PhDr. Milan Mikuláštík, Ph.D., hodnocení 58 bodů
Otázky:
1)Na straně 34 píšete, že dotazníková metoda má subjektivní charakter a přitom je nejvíce používána. Je to kritika, ale vedle kritiky není vyzvednuto nic pozitivního. Můžete uvést i některá pozitiva dotazníkové metody?- zodpovězeno zcela
2)Vaše návrhy vyplývající z projektové části by měly být přínosem pro firmu. Domníváte se, že budou využity a že přinesou nějaký efekt?- zodpovězeno zcela
Oponent: Ing. Jiří Dvořáček, hodnocení 55 bodů
Otázky:
1)Jakým způsobem si pisatelka představuje, že by měli představitelé Jednoty inforomovat o svých rozhodnutích zaměstnance na nižších stupních organizační struktury?- zodpovězeno zcela
2)Zda se autorka ztotožňuje s názorem, že bylo chybou upustit od školení zaměstnanců v oblasti komunikačních dovedností a zda má nějaké osobní negativní zkušenosti s nakupováním ve zmiňovénem obchodě.- zodpovězeno
3)Zda by se zlepšíla úroveň vnitřní komikace, kdyby bylo zavedeno například jako ve Francii či USA oslovování veškerých zaměstnanců křestními jmény?- zodpovězeno zcela
Otázky komise:
Co si mysléte o hlubším členění komunikace po obsahové stránce?- zodpovězeno částečně
Jak by mělo probíhat hodnocení zaměstnanců a kdo by je měl hodnotit?- zodpovězeno zcela
Hodláte platit firmu za to, že bude provádět komunikační audit?- zodpovězeno zcela
Myslíte, že hodnocení zaměstnanců patří do oblasti komunikace nebo spíše motivace?- zodpovězeno zcela
Jaká je role odborů v komunikace ve firmě?- zodpovězeno uspokojivě