Cestovní ruch a cestování všeobecně si stále více získává nové příznivce. Lidé mají stále více volného času, který chtějí aktivně prožít a ne jen pasivně proležet. Znovu se rozvíjí tuzemský cestovní ruch a ten je potřeba podpořit novou nabídkou jak pro turisty, tak pro cykloturisty.
Potenciálem jižní Moravy je zejména příroda a s ní spojené víno, vinné sklepy a vinařská turistika. Město Uherské Hradiště se může pyšnit jednou z nejkrásnějších vinařských uliček s vinnými sklepy i búdami. Ovšem tyto krásy je potřeba zviditelnit prostřednictvím nabídek zážitkových programů a nových pěších i cykloturistických tras. A na ně také následně upo-zornit v médiích.
Anotace v angličtině
Tourism and travelling in general is increasingly gaining new fans. People still have more free time, they want to live actively, not passively lie. Domestic tourism develops again and it´s necessary to promote it by new offer both for tourists and cyclists.
Potential of the South Moravia is in particular nature associated with wine, wine cellars and wine tourism. The Uherske Hradiste city can boast of one of the finest wine cellars with the wine aisles and ?cabins?. But these beauties is necessary to make visible by offer of experiential (emotional) programs, new hiking tours and cycle tracks. And them will in turn notify the media.
Klíčová slova
cestovní ruch, vinařská turistika, vinné sklepy, Mařatice, kaple sv. Rocha
Klíčová slova v angličtině
tourism, wine tourism, wine cellars, the Mařatice, chapel of st. Roch
Rozsah průvodní práce
109 s. , 11 s. příloh
Jazyk
CZ
Anotace
Cestovní ruch a cestování všeobecně si stále více získává nové příznivce. Lidé mají stále více volného času, který chtějí aktivně prožít a ne jen pasivně proležet. Znovu se rozvíjí tuzemský cestovní ruch a ten je potřeba podpořit novou nabídkou jak pro turisty, tak pro cykloturisty.
Potenciálem jižní Moravy je zejména příroda a s ní spojené víno, vinné sklepy a vinařská turistika. Město Uherské Hradiště se může pyšnit jednou z nejkrásnějších vinařských uliček s vinnými sklepy i búdami. Ovšem tyto krásy je potřeba zviditelnit prostřednictvím nabídek zážitkových programů a nových pěších i cykloturistických tras. A na ně také následně upo-zornit v médiích.
Anotace v angličtině
Tourism and travelling in general is increasingly gaining new fans. People still have more free time, they want to live actively, not passively lie. Domestic tourism develops again and it´s necessary to promote it by new offer both for tourists and cyclists.
Potential of the South Moravia is in particular nature associated with wine, wine cellars and wine tourism. The Uherske Hradiste city can boast of one of the finest wine cellars with the wine aisles and ?cabins?. But these beauties is necessary to make visible by offer of experiential (emotional) programs, new hiking tours and cycle tracks. And them will in turn notify the media.
Klíčová slova
cestovní ruch, vinařská turistika, vinné sklepy, Mařatice, kaple sv. Rocha
Klíčová slova v angličtině
tourism, wine tourism, wine cellars, the Mařatice, chapel of st. Roch
Zásady pro vypracování
Úvod
I. Teoretická část
Proveďte rozbor teoretických pramenů z oblasti strategického a regionálního rozvoje.
II. Praktická část
Analyzujte současný stav a předpoklady turistické oblasti Rochus - Mařatice pro rozvoj cestovního ruchu
Na základě provedené analýzy vytvořte projekt zvýšení turistické atraktivity oblasti Rochus - Mařatice.
Projekt podrobte nákladové, rizikové a časové analýze.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
I. Teoretická část
Proveďte rozbor teoretických pramenů z oblasti strategického a regionálního rozvoje.
II. Praktická část
Analyzujte současný stav a předpoklady turistické oblasti Rochus - Mařatice pro rozvoj cestovního ruchu
Na základě provedené analýzy vytvořte projekt zvýšení turistické atraktivity oblasti Rochus - Mařatice.
Projekt podrobte nákladové, rizikové a časové analýze.
Závěr
Seznam doporučené literatury
[1] BLAŽEK, J.; UHLÍŘ, D. Teorie regionálního rozvoje: nástin, kritika, klasifikace. 1. vyd. Praha: Karolinum, 2002. 211 s. ISBN 80-246-0384-5.
[2] DEDOUCHOVÁ, M. Strategie podniku. 1. vyd. Praha: C.H. Beck, 2001. 256 s. ISBN 80-7179-603-4.
[3] FORET, M.; FORETOVÁ, V. Jak rozvíjet místní cestovní ruch. 1. vyd. Praha: Grada, 2001. 178 s. ISBN 80-247-0207-X.
[4] JANEČKOVÁ, L.; VAŠTÍKOVÁ, M. Marketing měst a obcí. 1. vyd. Praha: Grada, 1999. 178 s. ISBN 80-7169-750-8.
[5] KEŘKOVSKÝ, M.; VYKYPĚL, O. Strategické řízení. 1. vyd. Praha: C. H. Beck, 2002. 172 s. ISBN 80-7179-578-X.
Seznam doporučené literatury
[1] BLAŽEK, J.; UHLÍŘ, D. Teorie regionálního rozvoje: nástin, kritika, klasifikace. 1. vyd. Praha: Karolinum, 2002. 211 s. ISBN 80-246-0384-5.
[2] DEDOUCHOVÁ, M. Strategie podniku. 1. vyd. Praha: C.H. Beck, 2001. 256 s. ISBN 80-7179-603-4.
[3] FORET, M.; FORETOVÁ, V. Jak rozvíjet místní cestovní ruch. 1. vyd. Praha: Grada, 2001. 178 s. ISBN 80-247-0207-X.
[4] JANEČKOVÁ, L.; VAŠTÍKOVÁ, M. Marketing měst a obcí. 1. vyd. Praha: Grada, 1999. 178 s. ISBN 80-7169-750-8.
[5] KEŘKOVSKÝ, M.; VYKYPĚL, O. Strategické řízení. 1. vyd. Praha: C. H. Beck, 2002. 172 s. ISBN 80-7179-578-X.
Přílohy volně vložené
CD ROM
Přílohy vázané v práci
portréty
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Vedoucí DP: doc. Ing. Josef Kubík, CSc., hodnocení 50 bodů
Otázky:
1)Proč jste si zvolila pro svou diplomovou práci právě turistickou lokalitu Mařatice - Rochus u Uherského Hradiště?- zodpovězeno zcela
2)Jaká je konkrétní realita realizace Vašeho projektu ve zvolené lokalitě?- zodpovězeno zcela
Oponent DP: Ing. Mgr.Petr Pavelčík, hodnocení 45 bodů
Otázka:
1)Domníváte se, že za Vámi popsaný a naržený projekt podpory cestovního ruchu by bylo možné získat grantovou podporu?- zodpovězeno zcela
2)V jakých typech dotačních titulů byste takovou podporu a vyhovující druhy podporovaných aktivit nejspíše hledala?- zodpovězeno zcela
Otázky komise:
Jak jste zohlednila enviromentální stránku svého projektu?- zodpovězeno zcela
Uvažovala jste na zapojení různích institucí a vytvoření jistého klastru?- zodpovězeno zcela
Jaký byl Váš podíl na realizaci projektu?- zodpovězeno zcela