Tato diplomová práce je zaměřena na konkurenceschopnost restaurace Palačinkárna v Kroměříži. Práce je rozdělena do tří částí, a to teoretickou, analytickou a projektovou. V teoretické části je zkoumána problematika konkurenceschopnosti, prostředí podniku včetně analýz potřebných pro analytickou část. Dále jsou charakterizovány typy marketingového výzkumu a typologie restauračních zařízení. Analytická část je zaměřena na charakteristiku podniku, analýzu konkurence, PEST analýzu, SWOT analýzu, marketingový výzkum a v závěru jsou určeny návrhy na zlepšení stávajícího stavu.
Stěžejní části celé práce je část projektová, která vyplývá z předcházejících analýz. Soustřeďuje se na rekonstrukci podniku. Je rozdělena na tři dílčí části a jejich nákladovou, časovou a rizikovou analýzu s tím, že v závěru jsou všechny dílčí rekonstrukce propojeny.
Anotace v angličtině
This thesis is focused on competitivenes of restaurant Palacinkarna in Kromeriz. It is divided into free parts, as is teoretics, analysis and project. In teoretical part there are described competitiveness, business environment with description of analyses used in analytical part. Further there are characterised types of marketing research and types of restaurants. Analytical part is focused on characteristic of the company, competition analysis, PEST analysis, SWOT analysis and marketing research and in the end there are descibed improvement suggestions.
Project is the basic for all this thesis. It is built on analyses from analytical part. It describes reconstruction of restaurant, which is dividend into three part reconstructions with its cost, time and risk analysis. In the end there are all part recostructions putted together.
Klíčová slova
konkurenceschopnost, prostředí podniku, restaurační zařízení, PEST analýza, SWOT analýza, marketingový výzkum, rekonstrukce
Klíčová slova v angličtině
competitiveness, business environment, restaurants, PEST analysis, SWOT analysis, marketing research, reconstruction
Rozsah průvodní práce
97 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Tato diplomová práce je zaměřena na konkurenceschopnost restaurace Palačinkárna v Kroměříži. Práce je rozdělena do tří částí, a to teoretickou, analytickou a projektovou. V teoretické části je zkoumána problematika konkurenceschopnosti, prostředí podniku včetně analýz potřebných pro analytickou část. Dále jsou charakterizovány typy marketingového výzkumu a typologie restauračních zařízení. Analytická část je zaměřena na charakteristiku podniku, analýzu konkurence, PEST analýzu, SWOT analýzu, marketingový výzkum a v závěru jsou určeny návrhy na zlepšení stávajícího stavu.
Stěžejní části celé práce je část projektová, která vyplývá z předcházejících analýz. Soustřeďuje se na rekonstrukci podniku. Je rozdělena na tři dílčí části a jejich nákladovou, časovou a rizikovou analýzu s tím, že v závěru jsou všechny dílčí rekonstrukce propojeny.
Anotace v angličtině
This thesis is focused on competitivenes of restaurant Palacinkarna in Kromeriz. It is divided into free parts, as is teoretics, analysis and project. In teoretical part there are described competitiveness, business environment with description of analyses used in analytical part. Further there are characterised types of marketing research and types of restaurants. Analytical part is focused on characteristic of the company, competition analysis, PEST analysis, SWOT analysis and marketing research and in the end there are descibed improvement suggestions.
Project is the basic for all this thesis. It is built on analyses from analytical part. It describes reconstruction of restaurant, which is dividend into three part reconstructions with its cost, time and risk analysis. In the end there are all part recostructions putted together.
Klíčová slova
konkurenceschopnost, prostředí podniku, restaurační zařízení, PEST analýza, SWOT analýza, marketingový výzkum, rekonstrukce
Klíčová slova v angličtině
competitiveness, business environment, restaurants, PEST analysis, SWOT analysis, marketing research, reconstruction
Zásady pro vypracování
Úvod
I. Teoretická část
Zpracujte teoretická východiska vzahující se ke konkurenci, nástrojům analýzy konkurenceschopnosti a problematice restauračních zařízení.
II. Praktická část
Analyzujte současný stav restauračního zařízení Palačinkárna se zaměřením na konkurenceschopnost na trhu.
Zhodnoťte výsledky analýzy a zpracujte projekt na posílení konkurenceschopnosti restauračního zařízení Palačinkárna.
Projekt podrobte nákladové, rizikové a časové analýze a zhodnoťte přínosy projektu pro restaurační zařízení Palačinkárna.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
I. Teoretická část
Zpracujte teoretická východiska vzahující se ke konkurenci, nástrojům analýzy konkurenceschopnosti a problematice restauračních zařízení.
II. Praktická část
Analyzujte současný stav restauračního zařízení Palačinkárna se zaměřením na konkurenceschopnost na trhu.
Zhodnoťte výsledky analýzy a zpracujte projekt na posílení konkurenceschopnosti restauračního zařízení Palačinkárna.
Projekt podrobte nákladové, rizikové a časové analýze a zhodnoťte přínosy projektu pro restaurační zařízení Palačinkárna.
Závěr
Seznam doporučené literatury
[1] BOUČKOVÁ, J. Marketing. 1. vyd. Praha: C. H. Beck, 2003. 432 s. ISBN 80-7179-577-1.
[2] HOLMAN, R. Ekonomie. 2. vyd. Praha: C. H. Beck, 2001. 714 s. ISBN 80-7179-387-6.
[3] HORNER, S.; SWARBROOKE, J. Cestovní ruch, ubytování a stravování, využití volného času. 1. vyd. Praha: Grada, 2003. 486 s. ISBN 80-247-0202-9.
[4] MIKOLÁŠ, Z. Jak zvýšit konkurenceschopnost podniku: konkurenční potenciál a dynamika podnikání. 1. vyd. Praha: Grada, 2005. 198 s. ISBN 80-247-1277-6.
[5] PAVLŮ, D. Marketingové komunikace a konkurence. Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta multimediálních komunikací, 2007. 172 s. ISBN 978-80-7318-634-0.
Seznam doporučené literatury
[1] BOUČKOVÁ, J. Marketing. 1. vyd. Praha: C. H. Beck, 2003. 432 s. ISBN 80-7179-577-1.
[2] HOLMAN, R. Ekonomie. 2. vyd. Praha: C. H. Beck, 2001. 714 s. ISBN 80-7179-387-6.
[3] HORNER, S.; SWARBROOKE, J. Cestovní ruch, ubytování a stravování, využití volného času. 1. vyd. Praha: Grada, 2003. 486 s. ISBN 80-247-0202-9.
[4] MIKOLÁŠ, Z. Jak zvýšit konkurenceschopnost podniku: konkurenční potenciál a dynamika podnikání. 1. vyd. Praha: Grada, 2005. 198 s. ISBN 80-247-1277-6.
[5] PAVLŮ, D. Marketingové komunikace a konkurence. Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta multimediálních komunikací, 2007. 172 s. ISBN 978-80-7318-634-0.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Vedoucí DP: doc. Ing. Josef Kubík, CSc., hodnocení 58 bodů
Otázka:
1)Proč jste si zvolila jako objekt řešení restauraci Palačinkárna?- zodpovězeno zcela
2)V centru města Kroměříže se nachází hodně restauračních zařízení, jakou hodláte zvolit strategii pro získání většího množství návštěníků, když toto zařízení si volí zejména segment mladých lidí?- zodpovězeno zcela
Oponent DP: Ing. Tereza Mlčáková, hodnocení 51 bodů
Otázka:
1)Shrňte základní nedostatky podniku, které mu brání ke zvýšení konkurenceschopnosti?- zodpovězeno zcela
2)Které z Vámi navrhovaných opatření na zvýšení konkurenceschopnosti podniku hodnotíte jako nejlevnější a neproveditelnější?- zodpovězeno
Otázky komise:
Jaký byl počet respondentů v anketě?- zodpovězeno uspokojivě
Jaký je podíl tržeb podle sortimentu?- zobrazeno zcela
Zvýšily by se tržby, kdyby se Palačinkárna spojila s arcibiskupstvím v rámci propagace?- zodpovězena uspokojivě