Tato diplomová práce je zaměřena na průmyslový trh a konkrétní firmu působící v tomto prostředí. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. První část teoreticky popisuje průmyslový trh, výzkum, analýzy a následné marketingové strategie pro tento trh. Tato část se také věnuje novým marketingovým nástrojům v tomto prostředí ve formě internetového marketingu. Praktická část se skládá z analytické části a projektu. V analytické části je firma podrobena třem analýzám a kvantitativnímu výzkumu s cílem zjistit pozici firmy na trhu, postavení vůči konkurenci či silné a slabé stránky firmy. Projektová část je věnována návrhu marketingové strategie této firmy, která vychází z výsledku všech provedených analýz.
Anotace v angličtině
This Master´s thesis if focused on business to business company and its analysis. The work is divided into two main parts ? theoretical part and practical part. The first one is aimed at theoretical description of business to business market, research, analysis and subsequent strategy within business to business environment. It also describes new marketing tools within business to business environment in a form of internet marketing. The practical part comprises of analytical part and project. In the analytical part, the given company is sub-jected to three analyses and one quantitative research to find out its competitive strength, position on the market and weaknesses or strengths. The project section of this work is dedi-cated to my marketing strategy proposal for this company according to results I have ob-tained from all analyses.
Business to business market, business to customer market, strategy, analysis, marketing, marketing communication, consumer, customer, company, braking resistor, DC high speed circuit breaker.
Rozsah průvodní práce
92 s.
Jazyk
AN
Anotace
Tato diplomová práce je zaměřena na průmyslový trh a konkrétní firmu působící v tomto prostředí. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. První část teoreticky popisuje průmyslový trh, výzkum, analýzy a následné marketingové strategie pro tento trh. Tato část se také věnuje novým marketingovým nástrojům v tomto prostředí ve formě internetového marketingu. Praktická část se skládá z analytické části a projektu. V analytické části je firma podrobena třem analýzám a kvantitativnímu výzkumu s cílem zjistit pozici firmy na trhu, postavení vůči konkurenci či silné a slabé stránky firmy. Projektová část je věnována návrhu marketingové strategie této firmy, která vychází z výsledku všech provedených analýz.
Anotace v angličtině
This Master´s thesis if focused on business to business company and its analysis. The work is divided into two main parts ? theoretical part and practical part. The first one is aimed at theoretical description of business to business market, research, analysis and subsequent strategy within business to business environment. It also describes new marketing tools within business to business environment in a form of internet marketing. The practical part comprises of analytical part and project. In the analytical part, the given company is sub-jected to three analyses and one quantitative research to find out its competitive strength, position on the market and weaknesses or strengths. The project section of this work is dedi-cated to my marketing strategy proposal for this company according to results I have ob-tained from all analyses.
Business to business market, business to customer market, strategy, analysis, marketing, marketing communication, consumer, customer, company, braking resistor, DC high speed circuit breaker.
Zásady pro vypracování
Úvod
I. Teoretická část
Definujte a specifikujte průmyslový trh s důrazem na marketingové strategie.
II. Praktická část
Proveďte analýzu současné marketingové strategie ve firmě MEP Postřelmov za použití vhodných metod a postupů.
Na základě výsledků provedených analýz navrhněte projekt marketingové strategie pro MEP Postřelmov s výhledem na léta 2011 a 2012.
Projekt podrobte nákladové, časové a rizikové analýze.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
I. Teoretická část
Definujte a specifikujte průmyslový trh s důrazem na marketingové strategie.
II. Praktická část
Proveďte analýzu současné marketingové strategie ve firmě MEP Postřelmov za použití vhodných metod a postupů.
Na základě výsledků provedených analýz navrhněte projekt marketingové strategie pro MEP Postřelmov s výhledem na léta 2011 a 2012.
Projekt podrobte nákladové, časové a rizikové analýze.
Závěr
Seznam doporučené literatury
[1] DOOLE, Isobel; LOWE, Robin. International marketing strategy : analysis, development and implementation. 5th ed. London : Gengage Learning EMEA, 2008. 462 s. ISBN 978-1-84480-763-5.
[2] LOŠŤÁKOVÁ, Hana. B-to-B marketing : strategická marketingová analýza pro vytváření tržních příležitostí. 1. vyd. Praha : Professional Publishing, 2005. 186 s. ISBN 80-86419-94-0.
[3] MICHEL, Daniel Edgar. Business-to-business marketing : strategies and implementation. 2nd ed. New York : Palgrave, 2003. 469 s. ISBN 033392195X.
[4] SILVERSTEIN, Barry. Business to business Internet marketing : seven proven strategies for increasing profits through Internet direct marketing. 4th ed. Gulf Breeze, FL : Maxiumum Press, 2002. 402 s. ISBN 1885068727.
Seznam doporučené literatury
[1] DOOLE, Isobel; LOWE, Robin. International marketing strategy : analysis, development and implementation. 5th ed. London : Gengage Learning EMEA, 2008. 462 s. ISBN 978-1-84480-763-5.
[2] LOŠŤÁKOVÁ, Hana. B-to-B marketing : strategická marketingová analýza pro vytváření tržních příležitostí. 1. vyd. Praha : Professional Publishing, 2005. 186 s. ISBN 80-86419-94-0.
[3] MICHEL, Daniel Edgar. Business-to-business marketing : strategies and implementation. 2nd ed. New York : Palgrave, 2003. 469 s. ISBN 033392195X.
[4] SILVERSTEIN, Barry. Business to business Internet marketing : seven proven strategies for increasing profits through Internet direct marketing. 4th ed. Gulf Breeze, FL : Maxiumum Press, 2002. 402 s. ISBN 1885068727.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, schémata
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Supervisor of Master's Thesis: Ing. Michal Pilík, Ph.D., 48 points
Questions:
1)What influence has had the economic crisis on the marketing strategy of the company MEP Postřelmov?
2)Is the company going to implement your suggestion of marketing strategy or at least some of its parts?
Reviewer of Master's Thesis: Ing. Simona Muchová, 50 points
Questions:
1)According to Fig. 9, almost 20% of the customers weren´t satisfied with the customer dealing with them. Did you find out where was the problem? How would you solve this situation?
2)What did the company said to your proposal of hiring two new employees?
doc. PhDr. Ing. Aleš Gregar, CSc.: questions
1) What are the risks of hiring new employees? - question has been answered completely
doc. PhDr. Olga Březinová, CSc.: question
1) Can you mention some marketing instruments typically used in B2B market and then in customer market? - question has been answered completely