Práce pojednává o zákaznících nad padesát let a informuje o jejich ekonomickém a demo-grafickém vývoji. Současně představuje způsoby, jak tyto zákazníky segmentovat a jak s nimi komunikovat.
Projektovou část tvoří návrh služeb pro nejzajímavější identifikované segmenty v ČR. Pro-jekt kurzů angličtiny pro starší studenty je zpracován detailně, zbylé dva projekty pojedná-vající o internetovém katalogu pro třetí generaci a počítačových kurzech jsou nástinem dalších příležitostí, jak cílovou skupinu oslovit.
Na práci lze pohlížet i jako na zdroj informací o marketingu vůči starším zákazníkům, pro-tože využívá zahraniční literaturu a obohacuje tak české prostředí, kde monografie ke zkoumanému tématu schází.
Anotace v angličtině
The thesis deals with customers above 50 and informs about their economic and demo-graphic development. At the same time it introduces ways of segmenting these customers and of communication with them.
The project part consists of services devised for the most interesting segments identified in the CR. The project of English courses for mature students is well-detailed; the other two projects dealing with an internet catalogue for the third generation and computer courses are drafts of further opportunities of the target market.
The thesis can be viewed also as an information source of marketing to the older customers because it exploits foreign literature and thus enriches the Czech environment where books related to the analyzed topic are missing.
Klíčová slova
50+, třetí věk, starší zákazníci, senioři, boomers, komunikace se staršími zákazníky
Klíčová slova v angličtině
50+, older generations, older customers, seniors, boomers, communication with older cus-tomers
Rozsah průvodní práce
125
Jazyk
CZ
Anotace
Práce pojednává o zákaznících nad padesát let a informuje o jejich ekonomickém a demo-grafickém vývoji. Současně představuje způsoby, jak tyto zákazníky segmentovat a jak s nimi komunikovat.
Projektovou část tvoří návrh služeb pro nejzajímavější identifikované segmenty v ČR. Pro-jekt kurzů angličtiny pro starší studenty je zpracován detailně, zbylé dva projekty pojedná-vající o internetovém katalogu pro třetí generaci a počítačových kurzech jsou nástinem dalších příležitostí, jak cílovou skupinu oslovit.
Na práci lze pohlížet i jako na zdroj informací o marketingu vůči starším zákazníkům, pro-tože využívá zahraniční literaturu a obohacuje tak české prostředí, kde monografie ke zkoumanému tématu schází.
Anotace v angličtině
The thesis deals with customers above 50 and informs about their economic and demo-graphic development. At the same time it introduces ways of segmenting these customers and of communication with them.
The project part consists of services devised for the most interesting segments identified in the CR. The project of English courses for mature students is well-detailed; the other two projects dealing with an internet catalogue for the third generation and computer courses are drafts of further opportunities of the target market.
The thesis can be viewed also as an information source of marketing to the older customers because it exploits foreign literature and thus enriches the Czech environment where books related to the analyzed topic are missing.
Klíčová slova
50+, třetí věk, starší zákazníci, senioři, boomers, komunikace se staršími zákazníky
Klíčová slova v angličtině
50+, older generations, older customers, seniors, boomers, communication with older cus-tomers
Zásady pro vypracování
Úvod
I. Teoretická část
Zpracujte literární rešerši vztahující se k STP metodě a marketingové komunikaci.
II. Praktická část
Zhodnoťte věkovou skupinu zákazníků 50+ a představte možné způsoby její segmentace.
Uveďte zásady marketingové komunikace s věkovou skupinou zákazníků 50+.
Analyzujte tržní prostředí s ohledem na projekt využití zákaznického potenciálu věkové skupiny 50+.
Vypracujte projekt na využití zákaznického potenciálu věkové skupiny 50+.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
I. Teoretická část
Zpracujte literární rešerši vztahující se k STP metodě a marketingové komunikaci.
II. Praktická část
Zhodnoťte věkovou skupinu zákazníků 50+ a představte možné způsoby její segmentace.
Uveďte zásady marketingové komunikace s věkovou skupinou zákazníků 50+.
Analyzujte tržní prostředí s ohledem na projekt využití zákaznického potenciálu věkové skupiny 50+.
Vypracujte projekt na využití zákaznického potenciálu věkové skupiny 50+.
Závěr
Seznam doporučené literatury
[1] KORÁB, V.; PETERKA, J.; REŽŇÁKOVÁ, M. Podnikatelský plán. 1. vyd. Brno: Computer Press, 2007. 216 s. ISBN 978-80-251-1605-0.
[2] PELSMACKER, P.; GEUENS, M.; BERGH, J. Marketing Communications: A European Perspective. 3rd ed. New York: Prentice Hall, 2007. 610 p. ISBN 978-0-273-70693-9.
[3] STROUD, D. The 50-Plus Market: Why the Future is Age-Neutral When It Comes to Marketing and Branding Strategies. 1st ed. London: Kogan Page, 2005. 314 p. ISBN 0-7494-4258-1.
[4] TRÉGUER, J. 50+ Marketing: Marketing, Communicating, and Selling to the over 50s Generations. 1st ed. Basingstoke: Palgrave Macmillan, 2002. 194 p. ISBN 0-333-98412-9.
[5] WOLFE, D.; SNYDER, R. Ageless Marketing: Strategies for Reaching the Hearts and Minds of the New Customer Majority. 1st ed. Chicago: Dearborn Trade Publishing, 2003. 359 p. ISBN 0-7931-7755-3.
Seznam doporučené literatury
[1] KORÁB, V.; PETERKA, J.; REŽŇÁKOVÁ, M. Podnikatelský plán. 1. vyd. Brno: Computer Press, 2007. 216 s. ISBN 978-80-251-1605-0.
[2] PELSMACKER, P.; GEUENS, M.; BERGH, J. Marketing Communications: A European Perspective. 3rd ed. New York: Prentice Hall, 2007. 610 p. ISBN 978-0-273-70693-9.
[3] STROUD, D. The 50-Plus Market: Why the Future is Age-Neutral When It Comes to Marketing and Branding Strategies. 1st ed. London: Kogan Page, 2005. 314 p. ISBN 0-7494-4258-1.
[4] TRÉGUER, J. 50+ Marketing: Marketing, Communicating, and Selling to the over 50s Generations. 1st ed. Basingstoke: Palgrave Macmillan, 2002. 194 p. ISBN 0-333-98412-9.
[5] WOLFE, D.; SNYDER, R. Ageless Marketing: Strategies for Reaching the Hearts and Minds of the New Customer Majority. 1st ed. Chicago: Dearborn Trade Publishing, 2003. 359 p. ISBN 0-7931-7755-3.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Vedoucí DP: doc. Ing. Vratislav Kozák, Ph.D., hodnocení 60 bodů
Otázky:
1)Sledovanost televizních pořadů se vyhodnocuje podle počtu diváků ve věkové skupině 15 až 54 let. Je to také signál o nepochopení významu skupiny 50+?- zodpovězena zcela
2)Která část věkové skupiny 50+ je pro marketéry nejzajímavější?- zodpovězena zcela
Oponent DP: Mgr. Stanislav Galík, hodnocení 59 bodů
Otázky:
1)Jak byste stručně charakterizoval strukturu komunikace s cílovou skupinou 50+ a její zvláštnosti?- zodpovězena zcela
2)V čem spatřujete základní prameny informace, že 50+ je homogenní skupinou?- zodpovězena zcela
3)proč má rodina ve skupině 50+ po 60. roku života nejvyšší příjmy z celé produktivní doby života?- zodpovězena zcela
Otázky komise:
Proč jste vybral kurz angličtiny?- zodpovězeno zcela
Jak byste upřednostnil při realizaci vašeho projektu v rámci komunikace?- zodpovězeno zcela