Cílem mé diplomové práce je zmapovat oblast dalšího vzdělávání ve školách zřizovaných Zlínským krajem, popsat legislativní, regionální a další podmínky v tomto kraji a navrhnout strategická řešení, vedoucí k pozitivním změnám prostřednictvím dalšího vzdělávání.
Práce je rozdělena na dvě části. V teoretické části jsou nejdříve definovány základní pojmy a teoretické poznatky, vztahující se k problematice dalšího vzdělávání, legislativě pro danou oblast a strategickým řešením na úrovni České republiky a Zlínského kraje. Druhá, praktická část, se nejdříve zabývá trhem práce a aktivitami v oblasti dalšího vzdělávání na republikové i krajské úrovni. Následně popisuje výsledky provedeného výzkumu ve ško-lách, mezi odborníky a veřejností. V závěru práce jsou navržena některá opatření, vedoucí k pozitivním změnám pro rozvoj oblasti dalšího vzdělávání.
Anotace v angličtině
The goal of my master thesis is to chart sphere of further education at schools established of Zlin region, to describe legislative, regional and another else conditions in this region and propose strategic solving that would lead to positive changes by further education.
The work is divided into two parts. The theoretical part first defines the basic terms and theoretical knowledge relate to problems of further education, legislature and strategic solving on levels of Czech Republic and Zlin region. Second, practical part, describe labor market and activities in sphere of further education on country level and regional level. Next is describing results of made research in schools, between specialists and community. In finish of master thesis are proposed some measures that would lead to positive changes for development of further education.
Klíčová slova
další vzdělávání, rekvalifikace, trh práce, Zlínský kraj
Klíčová slova v angličtině
further education, retraining, labor market, Zlin Region
Rozsah průvodní práce
116 s. (169 062 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem mé diplomové práce je zmapovat oblast dalšího vzdělávání ve školách zřizovaných Zlínským krajem, popsat legislativní, regionální a další podmínky v tomto kraji a navrhnout strategická řešení, vedoucí k pozitivním změnám prostřednictvím dalšího vzdělávání.
Práce je rozdělena na dvě části. V teoretické části jsou nejdříve definovány základní pojmy a teoretické poznatky, vztahující se k problematice dalšího vzdělávání, legislativě pro danou oblast a strategickým řešením na úrovni České republiky a Zlínského kraje. Druhá, praktická část, se nejdříve zabývá trhem práce a aktivitami v oblasti dalšího vzdělávání na republikové i krajské úrovni. Následně popisuje výsledky provedeného výzkumu ve ško-lách, mezi odborníky a veřejností. V závěru práce jsou navržena některá opatření, vedoucí k pozitivním změnám pro rozvoj oblasti dalšího vzdělávání.
Anotace v angličtině
The goal of my master thesis is to chart sphere of further education at schools established of Zlin region, to describe legislative, regional and another else conditions in this region and propose strategic solving that would lead to positive changes by further education.
The work is divided into two parts. The theoretical part first defines the basic terms and theoretical knowledge relate to problems of further education, legislature and strategic solving on levels of Czech Republic and Zlin region. Second, practical part, describe labor market and activities in sphere of further education on country level and regional level. Next is describing results of made research in schools, between specialists and community. In finish of master thesis are proposed some measures that would lead to positive changes for development of further education.
Klíčová slova
další vzdělávání, rekvalifikace, trh práce, Zlínský kraj
Klíčová slova v angličtině
further education, retraining, labor market, Zlin Region
Zásady pro vypracování
Úvod
I. Teoretická část
Zhodnoťte zakotvení dalšího vzdělávání v legislativě ČR a kompetence územních samosprávných celků.
II. Praktická část
Popište současnou situaci na trhu práce ve Zlínském kraji a výhled dalšího vývoje.
Zmapujte aktivity v oblasti dalšího vzdělávání ve školách zřízených Zlínským krajem.
Analyzujte názory a postoje kompetentních pracovníků firem, ředitelů škol a představitelů Zlínského kraje k problematice dalšího vzdělávání.
Navrhněte možné kroky Zlínského kraje vedoucí k rozvoji dalšího vzdělávání v jím zřízených školách.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
I. Teoretická část
Zhodnoťte zakotvení dalšího vzdělávání v legislativě ČR a kompetence územních samosprávných celků.
II. Praktická část
Popište současnou situaci na trhu práce ve Zlínském kraji a výhled dalšího vývoje.
Zmapujte aktivity v oblasti dalšího vzdělávání ve školách zřízených Zlínským krajem.
Analyzujte názory a postoje kompetentních pracovníků firem, ředitelů škol a představitelů Zlínského kraje k problematice dalšího vzdělávání.
Navrhněte možné kroky Zlínského kraje vedoucí k rozvoji dalšího vzdělávání v jím zřízených školách.
Závěr
Seznam doporučené literatury
[1] HRONÍK, F. Rozvoj a vzdělávání pracovníků. 1. vyd. Praha : Grada, 2007. 233 s. ISBN 978-80-247-1457-8.
[2] PALÁN, Z. Lidské zdroje - výkladový slovník. Praha : Academia, 2008. 282 s. ISBN 80-200-0950-7.
[3] VOMÁČKOVÁ, H. Konkurenceschopnost regionu - rozvoj lidských zdrojů : sborník příspěvků z mezinárodní vědecké konference Fakulty sociálně ekonomické Univerzity J.E. Purkyně v Ústí nad Labem, 4.-5. listopadu 2004. 1. vyd. Ústí nad Labem : Fakulta sociálně ekonomická Univerzity J. E. Purkyně, 2004. 366 s. ISBN 80-704-4607-2.
Seznam doporučené literatury
[1] HRONÍK, F. Rozvoj a vzdělávání pracovníků. 1. vyd. Praha : Grada, 2007. 233 s. ISBN 978-80-247-1457-8.
[2] PALÁN, Z. Lidské zdroje - výkladový slovník. Praha : Academia, 2008. 282 s. ISBN 80-200-0950-7.
[3] VOMÁČKOVÁ, H. Konkurenceschopnost regionu - rozvoj lidských zdrojů : sborník příspěvků z mezinárodní vědecké konference Fakulty sociálně ekonomické Univerzity J.E. Purkyně v Ústí nad Labem, 4.-5. listopadu 2004. 1. vyd. Ústí nad Labem : Fakulta sociálně ekonomická Univerzity J. E. Purkyně, 2004. 366 s. ISBN 80-704-4607-2.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Vedoucí DP: 48
Která z Vámi navrhovaných doporučení považujete za klíčová pro rozvoj dalšího vzdělávání ve ZK?
Jakým způsobem by měl dle Vašeho názoru stát, případně kraj, motivovat občany k dalšímu vzdělávání?
Oponent DP: 45
Vysvětlete pojmy: běžný a nahodilý typ rekvalifikace
Uveďte důvody, které brání školám přeměnit svou školu na centrum celoživotního učení, kde se bude 12 hod. denně vzdělávat - děti, pedagogové ,zaměstnanci, firem, veřejnost.
Student dokázala reagovat na výše uvedené dotazy.