Předmětem bakalářské práce je analýza konkurenčního prostředí na trhu kancelářského nábytku se zaměřením na kancelářská křesla a židle.
Cílem této práce je vytvořit jasný pohled na vybrané konkurenční firmy a to především v oblasti cen produktů, rozsahu poskytovaných služeb a image konkurenčních firem. Dále potom vymezit silné a slabé stránky firmy vůči konkurenci.
První část práce je zaměřena na sběr teoretických informací. Druhá část práce je věnována analýze vybraných konkurentů, porovnání produktů a produktových řad, služeb a image soutěžitelů. V závěru práce jsou doporučení managementu firmy pro zvýšení konkurenceschopnosti na trhu.
Anotace v angličtině
Subject of this thesis is to analyze the competitive environment in the office furniture market, focusing on office chairs.
The aim of this work is to create a clear view of the selected competitors, especially in the area of product pricing, scope of services and the image of the competing companies. Then to define the strengths and weaknesses of the company against competitors.
The first part focuses on the collection of information theory. The second part is devoted to an analysis of selected competitors, comparing products and product lines, services and image of the competitors. In conclusion are recommendation for the company management to increase competitiveness in the market.
Předmětem bakalářské práce je analýza konkurenčního prostředí na trhu kancelářského nábytku se zaměřením na kancelářská křesla a židle.
Cílem této práce je vytvořit jasný pohled na vybrané konkurenční firmy a to především v oblasti cen produktů, rozsahu poskytovaných služeb a image konkurenčních firem. Dále potom vymezit silné a slabé stránky firmy vůči konkurenci.
První část práce je zaměřena na sběr teoretických informací. Druhá část práce je věnována analýze vybraných konkurentů, porovnání produktů a produktových řad, služeb a image soutěžitelů. V závěru práce jsou doporučení managementu firmy pro zvýšení konkurenceschopnosti na trhu.
Anotace v angličtině
Subject of this thesis is to analyze the competitive environment in the office furniture market, focusing on office chairs.
The aim of this work is to create a clear view of the selected competitors, especially in the area of product pricing, scope of services and the image of the competing companies. Then to define the strengths and weaknesses of the company against competitors.
The first part focuses on the collection of information theory. The second part is devoted to an analysis of selected competitors, comparing products and product lines, services and image of the competitors. In conclusion are recommendation for the company management to increase competitiveness in the market.
Prostudujte uvedenou literaturu se vztahem k zvolenému tématu.
II. Praktická část
Proveďte analýzu současného stavu firmy.
Analyzujte hlavní konkurenty a jejich produkty.
Porovnejte ceny vybraných produktů, rozsah poskytovaných služeb a image konkurence.
Vymezte silné a slabé stránky firmy vůči konkurenci.
Navrhněte vhodná řešení pro zvýšení konkurenceschopnosti firmy.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
I. Teoretická část
Prostudujte uvedenou literaturu se vztahem k zvolenému tématu.
II. Praktická část
Proveďte analýzu současného stavu firmy.
Analyzujte hlavní konkurenty a jejich produkty.
Porovnejte ceny vybraných produktů, rozsah poskytovaných služeb a image konkurence.
Vymezte silné a slabé stránky firmy vůči konkurenci.
Navrhněte vhodná řešení pro zvýšení konkurenceschopnosti firmy.
Závěr
Seznam doporučené literatury
[1] BARTES, František. Konkurenční strategie firmy. 1. vyd. Praha : Management Press, 1997. 124 s. ISBN 80-85943-41-7.
[2] BUREŠ, Ivan. Poziční strategie v marketingu Jak profitovat z tržních nik. 1. vyd. Praha : Management Press, 1998. 107 s. ISBN 80-85943-65-4.
[3] PORTER, Michael. Konkurenční strategie Metody pro analýzu odvětví a konkurentů. Praha : VICTORIA PUBLISHING, a.s., 1994. 403 s. ISBN 80-85605-11-2.
[4] PŘIBOVÁ, Marie, a kol. Analýza konkurence a trhu. Praha : Grada Publishing, 1998. 96 s. ISBN 80-7196-536-X.
[5] SVĚTLÍK, Jaroslav. Marketing - cesta k trhu. Plzeň : Vydavatelství a nakladatelství Aleš Čeněk, s.r.o., 2005. 340 s. ISBN 80-86898-48-2.
Seznam doporučené literatury
[1] BARTES, František. Konkurenční strategie firmy. 1. vyd. Praha : Management Press, 1997. 124 s. ISBN 80-85943-41-7.
[2] BUREŠ, Ivan. Poziční strategie v marketingu Jak profitovat z tržních nik. 1. vyd. Praha : Management Press, 1998. 107 s. ISBN 80-85943-65-4.
[3] PORTER, Michael. Konkurenční strategie Metody pro analýzu odvětví a konkurentů. Praha : VICTORIA PUBLISHING, a.s., 1994. 403 s. ISBN 80-85605-11-2.
[4] PŘIBOVÁ, Marie, a kol. Analýza konkurence a trhu. Praha : Grada Publishing, 1998. 96 s. ISBN 80-7196-536-X.
[5] SVĚTLÍK, Jaroslav. Marketing - cesta k trhu. Plzeň : Vydavatelství a nakladatelství Aleš Čeněk, s.r.o., 2005. 340 s. ISBN 80-86898-48-2.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
doc. Kubík:
Postihla ek. krize všechny ze srovnávaných firem snížením obratu?
odpověď:
Ne, jen ty menší z nich.