Diplomová práce byla vypracována jako webové řešení pro podporu výuky hudební terorie. V teoretické části jsem se zaměřil na popis webového redakčního systému a programovací jazyky spojené s tímto systémem. V praktické části pak bylo třeba vytvořit vhodnou data-bázovou strukturu kvízů a vyukových kurzů. Dále bylo třeba vytvořit prostředí, ve kterém je učitel schopný tvořit notovou osnovu a webově ji prezentovat. Vše je propojeno s výukovým portálem, který umožňuje žákovi se registrovat, zažádat si o vstup do přísluš-ného ročníku, čerpat nezbytné výukové informace a testovat své znalosti pomocí testovací-ho modulu.
Anotace v angličtině
The thesis was developed as a Web-based support for teaching music theory. The theoretical part focused on the description of web content management systems and programming languages associated with this system. In the practical part, it was necessary to establish an appropriate data-base structure of authors, genres, music samples, or samples. It was necessary to create an environment in which the teacher is able to form a stave and presentate it on the web portal. Everything is connected with the learning portal, which allows the student to register to apply for entry into the class, receive the necessary information, training and test their knowledge through a test module.
Klíčová slova
HTML 5, PHP, MySQL, WYSIWYG, JQUERY, VEXFLOW,CUFON,AJAX, SMARTY, Open Source Software
Klíčová slova v angličtině
HTML 5, PHP, MySQL, WYSIWYG, JQUERY, VEXFLOW,CUFON,AJAX, SMARTY, Open Source Software
Rozsah průvodní práce
87 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce byla vypracována jako webové řešení pro podporu výuky hudební terorie. V teoretické části jsem se zaměřil na popis webového redakčního systému a programovací jazyky spojené s tímto systémem. V praktické části pak bylo třeba vytvořit vhodnou data-bázovou strukturu kvízů a vyukových kurzů. Dále bylo třeba vytvořit prostředí, ve kterém je učitel schopný tvořit notovou osnovu a webově ji prezentovat. Vše je propojeno s výukovým portálem, který umožňuje žákovi se registrovat, zažádat si o vstup do přísluš-ného ročníku, čerpat nezbytné výukové informace a testovat své znalosti pomocí testovací-ho modulu.
Anotace v angličtině
The thesis was developed as a Web-based support for teaching music theory. The theoretical part focused on the description of web content management systems and programming languages associated with this system. In the practical part, it was necessary to establish an appropriate data-base structure of authors, genres, music samples, or samples. It was necessary to create an environment in which the teacher is able to form a stave and presentate it on the web portal. Everything is connected with the learning portal, which allows the student to register to apply for entry into the class, receive the necessary information, training and test their knowledge through a test module.
Klíčová slova
HTML 5, PHP, MySQL, WYSIWYG, JQUERY, VEXFLOW,CUFON,AJAX, SMARTY, Open Source Software
Klíčová slova v angličtině
HTML 5, PHP, MySQL, WYSIWYG, JQUERY, VEXFLOW,CUFON,AJAX, SMARTY, Open Source Software
Zásady pro vypracování
Proveďte návrh vhodné databázové struktury celého systému.
Naprogramujte základní administrační rozhraní pro správu obsahu celého systému na bázi PHP. Mezi důležité moduly budou patřit moduly pro správu obsahu na včetně uživatelských rolí, vyhledávací moduly, výukový modul a podkladový modul.
Vytvořte vhodný grafický návrh portálu.
Pokuste se vytvořit modul pro generování testů a jejich vyhodnocovací systém schopný generování notové osnovy s MIDI výstupy.
Proveďte test vytvořeného systému a vytvořte kompletní dokumentaci ke správě systému.
Zásady pro vypracování
Proveďte návrh vhodné databázové struktury celého systému.
Naprogramujte základní administrační rozhraní pro správu obsahu celého systému na bázi PHP. Mezi důležité moduly budou patřit moduly pro správu obsahu na včetně uživatelských rolí, vyhledávací moduly, výukový modul a podkladový modul.
Vytvořte vhodný grafický návrh portálu.
Pokuste se vytvořit modul pro generování testů a jejich vyhodnocovací systém schopný generování notové osnovy s MIDI výstupy.
Proveďte test vytvořeného systému a vytvořte kompletní dokumentaci ke správě systému.
Seznam doporučené literatury
ZENKL, Luděk. ABC hudební nauky . Ilustrovala Květa Kovářová. 2. vyd. Praha: Polygrafia, 1978. 199 s. ISBN 80-86385-21-3
ULLMAN, Larry. HTML : PHP a MySQL. Brno : Computer Press, 2004. ISBN 80-251-0063-4
KOLEKTIV AUTORŮ. Mistrovství v PHP 5. Computer Press, 2007. ISBN 978-80-251-1519-0
ZENKL, Luděk. ABC hudební nauky . Ilustrovala Květa Kovářová. 2. vyd. Praha: Polygrafia, 1978. 199 s. ISBN 80-86385-21-3
HTML [online]. [cit. 2011-31-01]. Dostupný z WWW: http://cs.wikipedia.org/wiki/HyperText_Markup_Language
PHP [online]. [cit. 2011-31-01]. Dostupný z WWW: http://cs.wikipedia.org/wiki/Php
MySQL [online]. [cit. 2011-31-01]. Dostupný z WWW: http://cs.wikipedia.org/wiki/Mysql
ULLMAN, Larry. HTML : PHP a MySQL. Brno : Computer Press, 2004. ISBN 80-251-0063-4
Seznam doporučené literatury
ZENKL, Luděk. ABC hudební nauky . Ilustrovala Květa Kovářová. 2. vyd. Praha: Polygrafia, 1978. 199 s. ISBN 80-86385-21-3
ULLMAN, Larry. HTML : PHP a MySQL. Brno : Computer Press, 2004. ISBN 80-251-0063-4
KOLEKTIV AUTORŮ. Mistrovství v PHP 5. Computer Press, 2007. ISBN 978-80-251-1519-0
ZENKL, Luděk. ABC hudební nauky . Ilustrovala Květa Kovářová. 2. vyd. Praha: Polygrafia, 1978. 199 s. ISBN 80-86385-21-3
HTML [online]. [cit. 2011-31-01]. Dostupný z WWW: http://cs.wikipedia.org/wiki/HyperText_Markup_Language
PHP [online]. [cit. 2011-31-01]. Dostupný z WWW: http://cs.wikipedia.org/wiki/Php
MySQL [online]. [cit. 2011-31-01]. Dostupný z WWW: http://cs.wikipedia.org/wiki/Mysql
ULLMAN, Larry. HTML : PHP a MySQL. Brno : Computer Press, 2004. ISBN 80-251-0063-4
Přílohy volně vložené
1 CD-ROM
Přílohy vázané v práci
noty, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Diplomant odprezentoval před komisí hlavní cíle a výsledky své diplomové práce. Součástí prezentace byla praktická ukázka. Následně byl student seznámen s posudky vedoucího a oponenta diplomové práce. Diplomant postupně odpověděl na otázky oponenta práce.
Komise vznesla k obhajobě následující dotazy:
1) Ing. Šenkeřík: Jaká je představa vedoucího práce s použitím systému v praxi?
2) Doc. Kodym: Vyjádřete se k bodu zadání týkajícího se MIDI výstupu.
3) Mgr. Andrysová: Hrajete na nějaký hudební nástroj vzhledem k tématu vaší práce?