Cílem diplomové práce je vytvořit výukové materiály pro dálkové studium předmětu z oblasti informačních technologií vyučovaném na střední škole. V teoretické části jsou rozebrány odlišnosti jednotlivých forem studia a vysvětlen význam studijních materiálů.
Praktickou částí práce jsou přímo výukové materiály vytvořené podle poţadavků konkrétní střední školy. Tyto materiály byly vyuţité při výuce a následně byl udělán průzkum mezi studenty, kteří vyplněním dotazníku vyjádřili, co si o nich myslí a jak jsou s nimi spokojení
Anotace v angličtině
The thesis aims to create training materials for distance learning course in information technology taught in high school. The theoretical part deals with the differences between individual forms of study and explained the importance of learning materials and opportunities to teach.
The practical part of this work are directly teaching materials developed under the requirements of a particular high school. These materials were used in the classroom, and subsequently was made a survey of students completing a questionnaire expressing what they thinks about them and how they are satisfied with them.
Klíčová slova
dálkové studium, výukové materiály, prezentace, skripta, cvičení, HTML
Klíčová slova v angličtině
distance learning, educational materials, presentations, scripts, tutorials, HTML
Rozsah průvodní práce
80 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem diplomové práce je vytvořit výukové materiály pro dálkové studium předmětu z oblasti informačních technologií vyučovaném na střední škole. V teoretické části jsou rozebrány odlišnosti jednotlivých forem studia a vysvětlen význam studijních materiálů.
Praktickou částí práce jsou přímo výukové materiály vytvořené podle poţadavků konkrétní střední školy. Tyto materiály byly vyuţité při výuce a následně byl udělán průzkum mezi studenty, kteří vyplněním dotazníku vyjádřili, co si o nich myslí a jak jsou s nimi spokojení
Anotace v angličtině
The thesis aims to create training materials for distance learning course in information technology taught in high school. The theoretical part deals with the differences between individual forms of study and explained the importance of learning materials and opportunities to teach.
The practical part of this work are directly teaching materials developed under the requirements of a particular high school. These materials were used in the classroom, and subsequently was made a survey of students completing a questionnaire expressing what they thinks about them and how they are satisfied with them.
Klíčová slova
dálkové studium, výukové materiály, prezentace, skripta, cvičení, HTML
Klíčová slova v angličtině
distance learning, educational materials, presentations, scripts, tutorials, HTML
Zásady pro vypracování
Zpracujte rešerši možností výukových materiálů pro dálkové studium (večerní, denní).
Popište odlišnosti forem výuky.
Analizujte význam výukových materiálů.
Vyberte konkrétní předmět, zpracujte ukázky výukových materiálů - vysvětlení probírané látky, příklady na procvičování, testové úkoly včetně vyhodnocení a kritérií hodnocení.
Zpracujte kurzy v systému Moodle.
Zásady pro vypracování
Zpracujte rešerši možností výukových materiálů pro dálkové studium (večerní, denní).
Popište odlišnosti forem výuky.
Analizujte význam výukových materiálů.
Vyberte konkrétní předmět, zpracujte ukázky výukových materiálů - vysvětlení probírané látky, příklady na procvičování, testové úkoly včetně vyhodnocení a kritérií hodnocení.
Zpracujte kurzy v systému Moodle.
Seznam doporučené literatury
Maňák Josef, Švec Vlastimil. Výukové metody. Paido, 2003, ISBN 80-7135-039-5.
Petty Geoffrey. Moderní Vyučování, Portál, 2004, ISBN 80-7367-172-7.
Průcha Jan. Moderní pedagogika, Portál, 2009, ISBN 80-7367-503-5.
Sak P., Skalková J., Mareš J., Člověk a vzdělání v informační společnosti, Portál, 2007, ISBN 978-80-7367-230-0.
Šerák, Michal. Zájmové vzdělávání dospělých, Portál 2009, ISBN 978-80-7367-551-6.
Kopecký, K. E-learning nejen pro pedagogy. Hanex: Olomouc, 2006, ISBN 8085783509.
Kopecký, K. Moderní trendy v elektronické komunikaci. Hanex: Olomouc, 2007, ISBN 978-80-85783-78-0.
Seznam doporučené literatury
Maňák Josef, Švec Vlastimil. Výukové metody. Paido, 2003, ISBN 80-7135-039-5.
Petty Geoffrey. Moderní Vyučování, Portál, 2004, ISBN 80-7367-172-7.
Průcha Jan. Moderní pedagogika, Portál, 2009, ISBN 80-7367-503-5.
Sak P., Skalková J., Mareš J., Člověk a vzdělání v informační společnosti, Portál, 2007, ISBN 978-80-7367-230-0.
Šerák, Michal. Zájmové vzdělávání dospělých, Portál 2009, ISBN 978-80-7367-551-6.
Kopecký, K. E-learning nejen pro pedagogy. Hanex: Olomouc, 2006, ISBN 8085783509.
Kopecký, K. Moderní trendy v elektronické komunikaci. Hanex: Olomouc, 2007, ISBN 978-80-85783-78-0.
Přílohy volně vložené
1x CDROM
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Diplomant odprezentoval před komisí hlavní cíle a výsledky své diplomové práce. Součástí prezentace nebyla praktická ukázka. Následně byl student seznámen s posudky vedoucího a oponenta diplomové práce. Diplomant postupně odpověděl na otázky oponenta práce.
Komise vznesla k obhajobě následující dotazy:
1) Doc. Novotná: Má distanční forma studia dle vašeho názoru i nějaká negativa?
2) Doc. Novotná: Jak jsou připraveni na tento typ studia učitelé?
3) Doc. Musilová: Jedná se konkrétně o distanční formu studia?
4) Doc. Kodym: Jaká byla návratnost dotazníků?
5) Mgr. Andrysová: pozn.: V literatuře se neuvádí tituly autorů.
6) Mgr. Andrysová: Co bylo cílem vašeho šetření?