Tato práce spočívá v přiblížení oblasti grafiky v MATLABu. Nejdříve je popsána problematika tvorby skriptů a funkcí, které slouží pro naprogramování složitějších a bohatých programů. Dále pak následuje popis tvorby objektově orientovaných programů, které jsou od verze R2008a v MATLABu k dispozici. Poslední oddíl teoretické části spočívá v popisu systému Handle Graphics MATLABu, který detailně popisuje tvorbu oken, menu, tlačítek a různých editovacích prvků, se kterými lze vytvořit bohaté a uživatelsky velmi propracované aplikace.
Praktická část se zabývá tvorbou vektorového grafického 2D editoru, popisem jeho prostředí a funkcí.
Anotace v angličtině
This work describes an area of graphics in MATLAB. It shows the issue of creating scripts and functions that are used for programming more complex and rich programs. Then it describes object-oriented programming, that are available in version R2008a and higher. The final section shows the System Handle Graphics, which describes the creation of windows, menus, buttons and editing boxes, which can be used for creating a rich applications.
The practical part deals with creating 2D vector graphics editor, a description of its environment and functions.
Klíčová slova
Matlab, grafika, programování, 2D editor
Klíčová slova v angličtině
Matlab, Graphics, Programming, 2D editor
Rozsah průvodní práce
57 s. (56467)
Jazyk
CZ
Anotace
Tato práce spočívá v přiblížení oblasti grafiky v MATLABu. Nejdříve je popsána problematika tvorby skriptů a funkcí, které slouží pro naprogramování složitějších a bohatých programů. Dále pak následuje popis tvorby objektově orientovaných programů, které jsou od verze R2008a v MATLABu k dispozici. Poslední oddíl teoretické části spočívá v popisu systému Handle Graphics MATLABu, který detailně popisuje tvorbu oken, menu, tlačítek a různých editovacích prvků, se kterými lze vytvořit bohaté a uživatelsky velmi propracované aplikace.
Praktická část se zabývá tvorbou vektorového grafického 2D editoru, popisem jeho prostředí a funkcí.
Anotace v angličtině
This work describes an area of graphics in MATLAB. It shows the issue of creating scripts and functions that are used for programming more complex and rich programs. Then it describes object-oriented programming, that are available in version R2008a and higher. The final section shows the System Handle Graphics, which describes the creation of windows, menus, buttons and editing boxes, which can be used for creating a rich applications.
The practical part deals with creating 2D vector graphics editor, a description of its environment and functions.
Klíčová slova
Matlab, grafika, programování, 2D editor
Klíčová slova v angličtině
Matlab, Graphics, Programming, 2D editor
Zásady pro vypracování
Vypracujte literární rešerši týkající se daného tématu.
V MATLABu vytvořte nadstavbu grafický editor 2D pro vykreslování entit zadaných vedoucím práce.
Program musí obsahovat textová menu i panely nástrojů. Entity se budou vykreslovat myší nebo zadáváním souřadnic, musí být umožněno měnit jejich barvu a přemisťovat objekty.Vytvořené obrázky ukládejte ve vlastním formátu.
Program umístěte na samostatný CD-ROM jako přílohu diplomové práce.
Zásady pro vypracování
Vypracujte literární rešerši týkající se daného tématu.
V MATLABu vytvořte nadstavbu grafický editor 2D pro vykreslování entit zadaných vedoucím práce.
Program musí obsahovat textová menu i panely nástrojů. Entity se budou vykreslovat myší nebo zadáváním souřadnic, musí být umožněno měnit jejich barvu a přemisťovat objekty.Vytvořené obrázky ukládejte ve vlastním formátu.
Program umístěte na samostatný CD-ROM jako přílohu diplomové práce.
Seznam doporučené literatury
PERŮTKA, K. MATLAB ? Základy pro studenty automatizace a informačních technologií. 1. vyd. Zlín: UTB ve Zlíně, 2005. 304 s. ISBN 80-7318-355-2.
DOŇAR, B.; ZAPLATÍLEK, K. MATLAB- Tvorba uživatelských aplikací. 1. vyd. Praha: BEN- technická literatura, 2004. 216 s. ISBN 80-7300-133-0.
PROKOP, D. Průvodce grafickými nadstavbami Octave. Zlín, 2007. 44 s. Bakalářská práce na Fakultě aplikované informatiky UTB ve Zlíně. Vedoucí bakalářské práce Karel Perůtka.
MICHÁLEK, R. Multimediální učební pomůcka předmětů A5MAS, A4MAS. Zlín, 2010. 58 s. Bakalářská práce na Fakultě aplikované informatiky UTB ve Zlíně. Vedoucí bakalářské práce Karel Perůtka.
HRUBOŠ, P. Softwarová pomůcka výuky MATLABu. Zlín, 2009. 73 s. Bakalářská práce na Fakultě aplikované informatiky UTB ve Zlíně. Vedoucí bakalářské práce Karel Perůtka.
MATLAB Homepage. URL: [http://www.mathworks.com/] [cit. 2011-02-07].
Seznam doporučené literatury
PERŮTKA, K. MATLAB ? Základy pro studenty automatizace a informačních technologií. 1. vyd. Zlín: UTB ve Zlíně, 2005. 304 s. ISBN 80-7318-355-2.
DOŇAR, B.; ZAPLATÍLEK, K. MATLAB- Tvorba uživatelských aplikací. 1. vyd. Praha: BEN- technická literatura, 2004. 216 s. ISBN 80-7300-133-0.
PROKOP, D. Průvodce grafickými nadstavbami Octave. Zlín, 2007. 44 s. Bakalářská práce na Fakultě aplikované informatiky UTB ve Zlíně. Vedoucí bakalářské práce Karel Perůtka.
MICHÁLEK, R. Multimediální učební pomůcka předmětů A5MAS, A4MAS. Zlín, 2010. 58 s. Bakalářská práce na Fakultě aplikované informatiky UTB ve Zlíně. Vedoucí bakalářské práce Karel Perůtka.
HRUBOŠ, P. Softwarová pomůcka výuky MATLABu. Zlín, 2009. 73 s. Bakalářská práce na Fakultě aplikované informatiky UTB ve Zlíně. Vedoucí bakalářské práce Karel Perůtka.
MATLAB Homepage. URL: [http://www.mathworks.com/] [cit. 2011-02-07].
Přílohy volně vložené
CD-ROM
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Student v krátké prezentaci seznámil komisi s obsahem a výsledky své diplomové práce. Po přečtení posudků vedoucího a oponenta následovala rozprava, ve které byly položeny následující dotazy:
- dr. Perůtka: Budete v budoucnu pokračovat na rozvoji software?
- dr. Perůtka: Kde předpokládáte využití Vašeho software?
- dr. Macků: Dají se vytvořené objekty například slučovat?
- dr. Pokorný: Jakým způsobem bude program sloužit ve výuce?
- doc. Hruška: Co Vás vedlo k vytvoření tohoto software?
- doc. Hruška: V jakém formátu jsou ukládány vytvořené objekty?
- dr. Pokorný: Použil jste objektové programování v Matlabu?