Tato diplomová práce se zaměřuje na každodenní problematiku drtivé většiny lidí a to ochranu jejich práv v obchodních řetězcích. V první části práce a to teoretické, se sezná-míme se základními pojmy týkající se práv spotřebitelů. Dále jsem se zde zaměřil na pro-studování pramenů a vypracoval teoretické poznatky k ochraně spotřebitele a s tím souvise-jící právní důsledky. V praktické části je uvedeno nejčastější porušování práv spotřebitelů v obchodních řetězcích se zaměřením na cílovou skupinu spotřebitelů, kteří využívají ná-kup zboží prostřednictvím prostředků komunikace na dálku, tedy hlavně internetový ob-chod. Dále je zde uvedeno pomocí dotazníkového šetření nejčastější nedodržování práv spotřebitelů v České Republice. Na základě těchto šetření a průzkumů je uvedeno výcho-disko, jak docílit toho, aby spotřebitelé získali větší informovanost o své ochraně.
Anotace v angličtině
This thesis focuses on the everyday problems of the vast majority of the people by safeguarding their rights in retail chains. In the first part of the work and theory, we introduce the basic concepts relating to the rights of consumers. Furthermore, I have been focused on studying the sources and developed a theoretical knowledge of consumer protection and related legal consequences. The practical part is mentioned most frequent violations of the rights of consumers in retail chains, focusing on the target group of consumers who purchase goods through the use of means of distance communication, mainly e-commerce. There is also shown by the survey the most common non-consumers´ rights in the Czech Republic. Based on these surveys and polls indicated the basis on how to achieve that consumers gain a greater awareness of their protection.
Klíčová slova
spotřebitel, práva spotřebitele, ochrana spotřebitele, obchodní řetězec, internetový obchod, průzkum, informovanost
Tato diplomová práce se zaměřuje na každodenní problematiku drtivé většiny lidí a to ochranu jejich práv v obchodních řetězcích. V první části práce a to teoretické, se sezná-míme se základními pojmy týkající se práv spotřebitelů. Dále jsem se zde zaměřil na pro-studování pramenů a vypracoval teoretické poznatky k ochraně spotřebitele a s tím souvise-jící právní důsledky. V praktické části je uvedeno nejčastější porušování práv spotřebitelů v obchodních řetězcích se zaměřením na cílovou skupinu spotřebitelů, kteří využívají ná-kup zboží prostřednictvím prostředků komunikace na dálku, tedy hlavně internetový ob-chod. Dále je zde uvedeno pomocí dotazníkového šetření nejčastější nedodržování práv spotřebitelů v České Republice. Na základě těchto šetření a průzkumů je uvedeno výcho-disko, jak docílit toho, aby spotřebitelé získali větší informovanost o své ochraně.
Anotace v angličtině
This thesis focuses on the everyday problems of the vast majority of the people by safeguarding their rights in retail chains. In the first part of the work and theory, we introduce the basic concepts relating to the rights of consumers. Furthermore, I have been focused on studying the sources and developed a theoretical knowledge of consumer protection and related legal consequences. The practical part is mentioned most frequent violations of the rights of consumers in retail chains, focusing on the target group of consumers who purchase goods through the use of means of distance communication, mainly e-commerce. There is also shown by the survey the most common non-consumers´ rights in the Czech Republic. Based on these surveys and polls indicated the basis on how to achieve that consumers gain a greater awareness of their protection.
Klíčová slova
spotřebitel, práva spotřebitele, ochrana spotřebitele, obchodní řetězec, internetový obchod, průzkum, informovanost
Popište základní pojmy týkající se práv spotřebitelů.
Prostudujte prameny a vypracujte teoretické poznatky týkající se zvoleného tématu se zaměřením na právní důsledky.
II. Praktická část
Uveďte nejběžnější porušování práv spotřebitelů v obchodních řetězcích se zaměřením na cílovou skupinu.
Pomocí získaných informací z výsledků dotazníkového šetření zjistěte nejčastější nedodržování práv spotřebitelů v České Republice.
Na základě těchto výsledků najděte východisko pro získání větší informovanosti spotřebitelů o ochraně.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
I. Teoretická část
Popište základní pojmy týkající se práv spotřebitelů.
Prostudujte prameny a vypracujte teoretické poznatky týkající se zvoleného tématu se zaměřením na právní důsledky.
II. Praktická část
Uveďte nejběžnější porušování práv spotřebitelů v obchodních řetězcích se zaměřením na cílovou skupinu.
Pomocí získaných informací z výsledků dotazníkového šetření zjistěte nejčastější nedodržování práv spotřebitelů v České Republice.
Na základě těchto výsledků najděte východisko pro získání větší informovanosti spotřebitelů o ochraně.
Závěr
Seznam doporučené literatury
[1] HOROVÁ, O. Ochrana spotřebitele po vstupu do Evropské unie. 1. vyd. Praha: Oeconomica, 2006. 185 s. ISBN 80-245-1106-1.
[2] HULVA, T. Ochrana spotřebitele. 1. vyd. Praha: ASPI Publishing, 2004. 452 s. ISBN 80-7357-064-5.
[3] SELUCKÁ, M. Ochrana spotřebitele v soukromém právu. 1. vyd. Praha: C.H.BECK, 2008. 134 s. ISBN 978-80-7400-037-9.
Seznam doporučené literatury
[1] HOROVÁ, O. Ochrana spotřebitele po vstupu do Evropské unie. 1. vyd. Praha: Oeconomica, 2006. 185 s. ISBN 80-245-1106-1.
[2] HULVA, T. Ochrana spotřebitele. 1. vyd. Praha: ASPI Publishing, 2004. 452 s. ISBN 80-7357-064-5.
[3] SELUCKÁ, M. Ochrana spotřebitele v soukromém právu. 1. vyd. Praha: C.H.BECK, 2008. 134 s. ISBN 978-80-7400-037-9.
Přílohy volně vložené
1 CD
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Vedoucí DP: 38
Oponent DP: 30
Otázka: V DP se zabýváte ochranou práv spotřebitelů v obchodních řetězcích. Poskytují tyto řetězce internetové obchody? Jako cílovou skupinu jste si dle str. 50 zvolil spotřebitele nakupující přes www.
Hodnocení odpovědi: student odpovídal přesvědčivě a pohotově, na otázku byl připraven.