Práce se zabývá problematikou strategického rozvoje v jihomoravské obci Božice. Cílem této práce je navrhnout možná zlepšení strategie rozvoje obce pomocí provedení socioekonomické analýzy v oblasti přírodních podmínek,
demografického stavu obyvatelstva, občanské vybavenosti, dopravní a technické
infrastruktury, ekonomické situace obce a SWOT analýzy. Na základě analytické části jsou stanoveny cíle pro další rozvoj obce. Výstupem diplomové práce jsou zpracované strategické projekty.
Anotace v angličtině
The work deals with problems of strategic development in the South of Moravian village Božice. The aim of this work is to propose a possible strategy for improving community development through the implementation of socio-economic analysis in natural conditions, socio-demographic, public facilities, road and technical infrastructure, ekonomic situation and SWOT analysis. Based on the analysis of the objectives are set for further development of the community. The outcome of the thesis is elaborated strategic projects.
Municipality, socioekonomic analysis, SWOT analysis, strategy of development, project.
Rozsah průvodní práce
98
Jazyk
CZ
Anotace
Práce se zabývá problematikou strategického rozvoje v jihomoravské obci Božice. Cílem této práce je navrhnout možná zlepšení strategie rozvoje obce pomocí provedení socioekonomické analýzy v oblasti přírodních podmínek,
demografického stavu obyvatelstva, občanské vybavenosti, dopravní a technické
infrastruktury, ekonomické situace obce a SWOT analýzy. Na základě analytické části jsou stanoveny cíle pro další rozvoj obce. Výstupem diplomové práce jsou zpracované strategické projekty.
Anotace v angličtině
The work deals with problems of strategic development in the South of Moravian village Božice. The aim of this work is to propose a possible strategy for improving community development through the implementation of socio-economic analysis in natural conditions, socio-demographic, public facilities, road and technical infrastructure, ekonomic situation and SWOT analysis. Based on the analysis of the objectives are set for further development of the community. The outcome of the thesis is elaborated strategic projects.
Municipality, socioekonomic analysis, SWOT analysis, strategy of development, project.
Zásady pro vypracování
Úvod
I. Teoretická část
V systematickém přehledu definujte základní pojmy strategického rozvoje obcí.
II. Praktická část
Analyzujte socioekonomickou situaci v obci Božice.
Na základě analýzy vytvořte projekt rozvoje obce Božice.
Projekt podrobte nákladové a rizikové analýze.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
I. Teoretická část
V systematickém přehledu definujte základní pojmy strategického rozvoje obcí.
II. Praktická část
Analyzujte socioekonomickou situaci v obci Božice.
Na základě analýzy vytvořte projekt rozvoje obce Božice.
Projekt podrobte nákladové a rizikové analýze.
Závěr
Seznam doporučené literatury
[1] JANEČKOVÁ, L.; VAŠTÍKOVÁ, M. Marketing měst a obcí. 1. vyd. Praha: Grada, 1999. 178 s. ISBN 80-7169-750-8.
[2] KEŘKOVSKÝ, M.; VYKYPĚL, O. Strategické řízení. Teorie pro praxi. 1. vyd. Praha: C.H. Beck, 2002. 172 s. ISBN 80-7179-578-X.
[3] REKTOŘÍK, J.; ŠELEŠOVSKÝ, J. a kol. Jak řídit kraj, město a obec. Strategie, komunikace, řízení - rukověť územní samosprávy. Díl IV. 1. vyd. Masarykova univerzita v Brně, 2002. 128 s. ISBN 80-210-2957-9.
[4] SARGEANT, A. Marketing Management for Nonprofit Organizations. 1st edition. Oxford University Press, 1999. 304 p. ISBN 0-19-877566-0.
[5] WOKOUN, R.; KADEŘÁBKOVÁ, J. a kol. Úvod do regionálních věd a veřejné správy. 3. vyd. Praha: IFEC, 2001. 266 s. ISBN 80-86412-08-3.
Seznam doporučené literatury
[1] JANEČKOVÁ, L.; VAŠTÍKOVÁ, M. Marketing měst a obcí. 1. vyd. Praha: Grada, 1999. 178 s. ISBN 80-7169-750-8.
[2] KEŘKOVSKÝ, M.; VYKYPĚL, O. Strategické řízení. Teorie pro praxi. 1. vyd. Praha: C.H. Beck, 2002. 172 s. ISBN 80-7179-578-X.
[3] REKTOŘÍK, J.; ŠELEŠOVSKÝ, J. a kol. Jak řídit kraj, město a obec. Strategie, komunikace, řízení - rukověť územní samosprávy. Díl IV. 1. vyd. Masarykova univerzita v Brně, 2002. 128 s. ISBN 80-210-2957-9.
[4] SARGEANT, A. Marketing Management for Nonprofit Organizations. 1st edition. Oxford University Press, 1999. 304 p. ISBN 0-19-877566-0.
[5] WOKOUN, R.; KADEŘÁBKOVÁ, J. a kol. Úvod do regionálních věd a veřejné správy. 3. vyd. Praha: IFEC, 2001. 266 s. ISBN 80-86412-08-3.
Přílohy volně vložené
CD
Přílohy vázané v práci
ilustrace
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Vedoucí DP: Ing. Pavla Staňková, Ph.D., hodnocení 50 bodů
Otázky:
1)Proč považujete vybudování cukrárny za strategicky významné?- zodpovězeno zcela
2)Do jaké míry je podle Vás reální získání finančních zdrojů ze strukturáních fondů na vybudování přírodního koupacího biotopu? zodpovězeno zcela
Oponent DP: Ing. Zdeněk Čurda, hodnocení 54 bodů
Otázky:
1)Přispějě některý z projektů ke zlepšení životního prostředí? zodpovězeno zcela
2)Přispějě některý z projektů ke zlepšení občanské vybaenosti v obci? zodpovězeno zcela
Otázky komise:
Kolik je rozpočet obce Božice? nezodpovězeno
Je reálné, aby byla cukrárna soběstačná? zodpověno zcela
Proč se ve strategickém rozvoji obce nezamyslela nad obecně známými pozoruhodnostmi v obci? zodpovězeno zcela
Budete Vaše závěry prezentovat na zastupitelstvu obce? zodpovězeno zcela