Práce popisuje základní problematiku tvorby 3D počítačové hry a následně je uveden postup, jak krok za krokem vytvořit 3D počítačovou hru za použití enginu Irrlicht.
Anotace v angličtině
This work describes the basic problems of 3D computer games, and then describe the procedure step by step how to create a 3D computer game using the Irrlicht engine.
Klíčová slova
Irrlicht, 3D grafika, počítačová hra, Blender
Klíčová slova v angličtině
Irrlicht, 3D graphics, computer game, Blender
Rozsah průvodní práce
80 s. (77 542 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Práce popisuje základní problematiku tvorby 3D počítačové hry a následně je uveden postup, jak krok za krokem vytvořit 3D počítačovou hru za použití enginu Irrlicht.
Anotace v angličtině
This work describes the basic problems of 3D computer games, and then describe the procedure step by step how to create a 3D computer game using the Irrlicht engine.
Klíčová slova
Irrlicht, 3D grafika, počítačová hra, Blender
Klíčová slova v angličtině
Irrlicht, 3D graphics, computer game, Blender
Zásady pro vypracování
Vytvořte literární rešerši na zadané téma.
Podrobně se seznamte s problematikou tvorby počítačových her. Možnosti této tvorby v práci popište.
Proveďte návrh základní mechaniky 3D počítačové hry a přesně definujte její pravidla.
Na základě návrhu designu herního prostředí a objektů vytvořte, otexturujte a naanimujte potřebné 3D grafické modely.
Zvolte vhodný programovací jazyk a případně knihovny pro realizaci této počítačové hry.
V tomto progamovacím jazyku hru naprogramujte a odlaďte.
Navrhněte a do programu implementujte dynamické osvětlení, částicové systémy a vzájemnou interakci objektů.
Zásady pro vypracování
Vytvořte literární rešerši na zadané téma.
Podrobně se seznamte s problematikou tvorby počítačových her. Možnosti této tvorby v práci popište.
Proveďte návrh základní mechaniky 3D počítačové hry a přesně definujte její pravidla.
Na základě návrhu designu herního prostředí a objektů vytvořte, otexturujte a naanimujte potřebné 3D grafické modely.
Zvolte vhodný programovací jazyk a případně knihovny pro realizaci této počítačové hry.
V tomto progamovacím jazyku hru naprogramujte a odlaďte.
Navrhněte a do programu implementujte dynamické osvětlení, částicové systémy a vzájemnou interakci objektů.
Seznam doporučené literatury
A free realtime 3D world editor [online]. 2008 [cit. 2011-01-25]. Dostupné z WWW: [http://www.ambiera.com/irredit/index.html].
ADAMS, Ernest. Fundamentals of Game Design. 2nd edition. [s.l.] : New Riders, 2010. 675 s. ISBN 9780321643377.
An audio library for C++, C and .NET and high level 3D and 2D sound engine [online]. 2008 [cit. 2011-01-25]. Dostupné z WWW: [http://www.ambiera.com/irrklang/index.html].
GEBHARDT, Nikolaus. Irrlicht Engine : A free open source 3d engine [online]. 2009 [cit. 2011-01-25]. Dostupné z WWW: [http://irrlicht.sourceforge.net/].
KERNIGHAN, Brian; RITCHIE, Dennis. Programovací jazyk C. Česká republika : Computer Press, 2006. 288 s. ISBN 80-251-0897-X.
POKORNÝ, Pavel. Blender - naučte se 3D grafiku. 2. české. Česká Republika : BEN - technická literatura, 2009. 288 stran B5 s. ISBN 80-7300-244-2, EAN 9788073002442.
THORN, Alan. Introduction to Game Programming with C++. [s.l.] : Wordware Publishing, 2007. 392 s. ISBN 9781598220322.
3DScena [online]. 2002 [cit. 2011-01-26]. Dostupné z WWW: [http://www.3dscena.cz].
Seznam doporučené literatury
A free realtime 3D world editor [online]. 2008 [cit. 2011-01-25]. Dostupné z WWW: [http://www.ambiera.com/irredit/index.html].
ADAMS, Ernest. Fundamentals of Game Design. 2nd edition. [s.l.] : New Riders, 2010. 675 s. ISBN 9780321643377.
An audio library for C++, C and .NET and high level 3D and 2D sound engine [online]. 2008 [cit. 2011-01-25]. Dostupné z WWW: [http://www.ambiera.com/irrklang/index.html].
GEBHARDT, Nikolaus. Irrlicht Engine : A free open source 3d engine [online]. 2009 [cit. 2011-01-25]. Dostupné z WWW: [http://irrlicht.sourceforge.net/].
KERNIGHAN, Brian; RITCHIE, Dennis. Programovací jazyk C. Česká republika : Computer Press, 2006. 288 s. ISBN 80-251-0897-X.
POKORNÝ, Pavel. Blender - naučte se 3D grafiku. 2. české. Česká Republika : BEN - technická literatura, 2009. 288 stran B5 s. ISBN 80-7300-244-2, EAN 9788073002442.
THORN, Alan. Introduction to Game Programming with C++. [s.l.] : Wordware Publishing, 2007. 392 s. ISBN 9781598220322.
3DScena [online]. 2002 [cit. 2011-01-26]. Dostupné z WWW: [http://www.3dscena.cz].
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Student v krátké prezentaci seznámil komisi s obsahem a výsledky své diplomové práce. Po přečtení posudků vedoucího a oponenta následovala rozprava, ve které byly položeny následující dotazy:
- Ing. Provazník: Jak by se mohla hra dále rozvíjet?
- Ing. Provazník: Jak by mohla být vyřešena jazyková lokalizace?
- Ing. Provazník: Jak hodnotíte týmovou práci při realizaci?
- doc. Jašek: Komu (jaké skupině uživatelů) je vytvořená hra určena?
- doc. Jašek: Máte implementován ve hře evoluční algoritmus?