Informace o kvalifikační práci Inovace výuky předmětu Matematika II na FAI UTB ve Zlíně elektronickou podporou obsahující ukázky řešení v prostředí Mathematica<br>
- Následující požadované údaje nejsou u této VŠKP vyplněny: Název v angličtině
Hlavní téma
Inovace výuky předmětu Matematika II na FAI UTB ve Zlíně elektronickou podporou obsahující ukázky řešení vybraných úloh v prostředí Mathematica
Hlavní téma v angličtině
Inovation of education of Mathematics II subject taught at FAI TBU in Zlin through electronic support containing examples of solving selected problems in the Mathematica environment
Název dle studenta
Inovace výuky předmětu Matematika II na FAI UTB ve Zlíně elektronickou podporou obsahující ukázky řešení v prostředí Mathematica
Cílem práce je sestavit stručnou elektronickou podporu ? příručku obsahující v prostředí Mathematica řešení vybraných nejzákladnějších úloh z předmětu Matematika II pro studenty Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulty aplikované informatiky, Fakulty technologické, s reálnou možností využití na Fakultě ekonomiky a managementu i na Fakultě logistiky a krizového řízení. Do podpory zařadit variantní situace grafického zobrazení funkcí dvou proměnných, resp. funkcí tří proměnných definovaných implicitně, ukázky řešení úloh z diferenciálního a integrálního počtu funkcí více proměnných a připravit, popř. realizovat zpřístupnění vytvořené elektronické podpory ve webovém rozhraní.
Anotace v angličtině
The goal of the thesis is to create a brief electronic support ? a manual containing in environment of Mathematica solutions for the selected most basic tasks from Mathematics II for students of Tomas Bata University in Zlin, Faculty of Applied Informatics, Faculty of Technology, with real possibility of utilizing in Faculty of Management and Economics and Faculty of Logistics and Crisis management. To involve into support variant situations of graphic display of functions of two variables, or functions of three variables defined implicite, demonstrations of solutions of tasks from differential and integral calculus of functions of multiple variables and prepare, or realize accesing of created electronic support on web interface.
Klíčová slova
Mathematica, diferenciální počet, integrální počet
Klíčová slova v angličtině
Mathematica, differential calculus, integral calculus
Rozsah průvodní práce
47 s. (32 883 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem práce je sestavit stručnou elektronickou podporu ? příručku obsahující v prostředí Mathematica řešení vybraných nejzákladnějších úloh z předmětu Matematika II pro studenty Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulty aplikované informatiky, Fakulty technologické, s reálnou možností využití na Fakultě ekonomiky a managementu i na Fakultě logistiky a krizového řízení. Do podpory zařadit variantní situace grafického zobrazení funkcí dvou proměnných, resp. funkcí tří proměnných definovaných implicitně, ukázky řešení úloh z diferenciálního a integrálního počtu funkcí více proměnných a připravit, popř. realizovat zpřístupnění vytvořené elektronické podpory ve webovém rozhraní.
Anotace v angličtině
The goal of the thesis is to create a brief electronic support ? a manual containing in environment of Mathematica solutions for the selected most basic tasks from Mathematics II for students of Tomas Bata University in Zlin, Faculty of Applied Informatics, Faculty of Technology, with real possibility of utilizing in Faculty of Management and Economics and Faculty of Logistics and Crisis management. To involve into support variant situations of graphic display of functions of two variables, or functions of three variables defined implicite, demonstrations of solutions of tasks from differential and integral calculus of functions of multiple variables and prepare, or realize accesing of created electronic support on web interface.
Klíčová slova
Mathematica, diferenciální počet, integrální počet
Klíčová slova v angličtině
Mathematica, differential calculus, integral calculus
Zásady pro vypracování
Zpracujte příručku obsahující v prostředí Mathematica řešení vybraných nejzákladnějších úloh z předmětu Matematika II.
Zařaďte do příručky variantní situace grafického zobrazení funkcí dvou proměnných, respektive funkcí tří proměnných definovaných implicitně.
Navrhněte do příručky ukázky řešení úloh z diferenciálního počtu funkcí více proměnných.
Navrhněte do příručky ukázky řešení úloh z integrálního počtu funkcí více proměnných.
Připravte, popřípadě realizujte zpřístupnění vytvořené příručky ve webovém rozhraní.
Zásady pro vypracování
Zpracujte příručku obsahující v prostředí Mathematica řešení vybraných nejzákladnějších úloh z předmětu Matematika II.
Zařaďte do příručky variantní situace grafického zobrazení funkcí dvou proměnných, respektive funkcí tří proměnných definovaných implicitně.
Navrhněte do příručky ukázky řešení úloh z diferenciálního počtu funkcí více proměnných.
Navrhněte do příručky ukázky řešení úloh z integrálního počtu funkcí více proměnných.
Připravte, popřípadě realizujte zpřístupnění vytvořené příručky ve webovém rozhraní.
Seznam doporučené literatury
DOBRAKOVOVÁ, Jana; KOVÁČOVÁ, Monika; ZÁHONOVÁ, Viera. Mathematica 5.2 : tréningové materiály. Bratislava : Slovenská technická univerzita v Bratislavě, 2008. 277 s. ISBN 80-969562-2-1.
ELKAN. Mathematica [online]. 2011 [cit. 2011-02-02]. Dostupné z WWW: [http://www.mathematica.cz/].
FIALKA, Miloslav. Diferenciální počet funkcí více proměnných s aplikacemi. vydání třetí. [s.l.] : Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2008. 145 s. ISBN 978-80-7318-665-4.
FIALKA, Miloslav. Integrální počet funkcí více proměnných s aplikacemi. vydání třetí. [s.l.] : Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2008. 103 s. ISBN 978-80-7318-668-5.
CHRAMCOV, Bronislav. Základy práce v prostředí Mathematica. Vyd. 2. Zlín : Univerzita Tomáše Bati, 2006. 122 s. ISBN 80-7318-510-5.
Wolfram Research. Wolfram [online]. 2011 [cit. 2011-02-01]. Dostupné z WWW: [http://www.wolfram.com/]
Seznam doporučené literatury
DOBRAKOVOVÁ, Jana; KOVÁČOVÁ, Monika; ZÁHONOVÁ, Viera. Mathematica 5.2 : tréningové materiály. Bratislava : Slovenská technická univerzita v Bratislavě, 2008. 277 s. ISBN 80-969562-2-1.
ELKAN. Mathematica [online]. 2011 [cit. 2011-02-02]. Dostupné z WWW: [http://www.mathematica.cz/].
FIALKA, Miloslav. Diferenciální počet funkcí více proměnných s aplikacemi. vydání třetí. [s.l.] : Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2008. 145 s. ISBN 978-80-7318-665-4.
FIALKA, Miloslav. Integrální počet funkcí více proměnných s aplikacemi. vydání třetí. [s.l.] : Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2008. 103 s. ISBN 978-80-7318-668-5.
CHRAMCOV, Bronislav. Základy práce v prostředí Mathematica. Vyd. 2. Zlín : Univerzita Tomáše Bati, 2006. 122 s. ISBN 80-7318-510-5.
Wolfram Research. Wolfram [online]. 2011 [cit. 2011-02-01]. Dostupné z WWW: [http://www.wolfram.com/]
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Diplomant odprezentoval před komisí hlavní cíle a výsledky své diplomové práce. Prezentace jako celek působila velmi dobrým dojmem, student dokázal velmi dobře vystihnout klíčové body práce. Součástí prezentace byla praktická ukázka. Následně byl student seznámen s posudky vedoucího a oponenta diplomové práce.
Komise vznesla k obhajobě následující dotazy:
1) Prof. Pokorný: Jsou alternativní prostředky k prostředku Mathematica?
2) Ing. Skočík: Co bylo nejobtížnější při práci se SW Mathematica?
3) Prof. Pokorný: Pro jaký ročník studia je vaše práce určená?
Na uvedené dotazy odpovídal student pohotově bez většího zaváhání.