Cílem této diplomové práce je pomocí vybraných nástrojů marketingové komunikace zvýšit efektivitu propagace kampaně Ušili to na nás! Teoretická část je formou literární rešerše zaměřena na nástroje marketingové komunikace s přihlédnutím k problematice neziskových organizací. Dále pak na Fairtrade a etiku jako hlavní dva pilíře kampaně. Praktická část analyzuje kampaň Ušili to na nás. Na základě teoretických poznatků a výsledků praktické části jsou navrženy marketingové nástroje pro novou marketingovou komunikaci. Projekt je podroben časové, nákladové a rizikové analýze.
Annotation in English
By utilizing selected marketing tools, this thesis aims at enhancing the effectiveness of the marketing strategy of the campaign "Usili to na nas!" (They had it (sown) in for us!). The conceptual part of the thesis, conceptualized as a literature review, focuses on the tools of marketing communication, with an emphasis on the non-governmental sector; and further on the politics of Fairtrade and ethics as the two pillars of the campaign. The practical part of the thesis analyzes the campaign ?Usili to na nas!? itself. Drawing on the findings of the campaign' analysis, the thesis proposes specific tools for a new marketing communication. Time, cost-benefit and risk analysis are included.
Keywords
Nezisková organizace, marketingová komunikace, etika, Fairtrade, Kampaň Ušili to na nás!
Keywords in English
Non governmental organization, Marketing communications, ethics, Fairtrade, campaign ?Usili to na nas!,? marketing communication
Length of the covering note
91 s. (116 852 znaků)
Language
CZ
Annotation
Cílem této diplomové práce je pomocí vybraných nástrojů marketingové komunikace zvýšit efektivitu propagace kampaně Ušili to na nás! Teoretická část je formou literární rešerše zaměřena na nástroje marketingové komunikace s přihlédnutím k problematice neziskových organizací. Dále pak na Fairtrade a etiku jako hlavní dva pilíře kampaně. Praktická část analyzuje kampaň Ušili to na nás. Na základě teoretických poznatků a výsledků praktické části jsou navrženy marketingové nástroje pro novou marketingovou komunikaci. Projekt je podroben časové, nákladové a rizikové analýze.
Annotation in English
By utilizing selected marketing tools, this thesis aims at enhancing the effectiveness of the marketing strategy of the campaign "Usili to na nas!" (They had it (sown) in for us!). The conceptual part of the thesis, conceptualized as a literature review, focuses on the tools of marketing communication, with an emphasis on the non-governmental sector; and further on the politics of Fairtrade and ethics as the two pillars of the campaign. The practical part of the thesis analyzes the campaign ?Usili to na nas!? itself. Drawing on the findings of the campaign' analysis, the thesis proposes specific tools for a new marketing communication. Time, cost-benefit and risk analysis are included.
Keywords
Nezisková organizace, marketingová komunikace, etika, Fairtrade, Kampaň Ušili to na nás!
Keywords in English
Non governmental organization, Marketing communications, ethics, Fairtrade, campaign ?Usili to na nas!,? marketing communication
Research Plan
Úvod
I. Teoretická část
Na základě dostupné literatury zpracujte literární rešerši pojednávající o nástrojích marketingové komunikace neziskových organizací.
II. Praktická část
Analyzujte současné nástroje marketingové komunikace neziskové organizace Fair trade a zaměřte se na vybranou kampaň.
Navrhněte projekt na zlepšení vybrané kampaně neziskové organizace Fair trade.
Projekt podrobte nákladové, časové a rizikové analýze
Závěr
Research Plan
Úvod
I. Teoretická část
Na základě dostupné literatury zpracujte literární rešerši pojednávající o nástrojích marketingové komunikace neziskových organizací.
II. Praktická část
Analyzujte současné nástroje marketingové komunikace neziskové organizace Fair trade a zaměřte se na vybranou kampaň.
Navrhněte projekt na zlepšení vybrané kampaně neziskové organizace Fair trade.
Projekt podrobte nákladové, časové a rizikové analýze
Závěr
Recommended resources
[1] BAČUVČÍK, R. Marketing neziskového sektoru. 1. vyd. Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta multimediálních komunikací, 2006. 155 s. ISBN 80-73184-36-2.
[2] HANNAGAN, T. J. Marketing pro neziskový sektor. 1. vyd. Praha: Management Press, 1996. 206 s. ISBN 80-85943-07-7.
[3] PAVLŮ, D. Marketingové komunikace a jejich nové formy. 1. vyd. Praha: Malá edice FMK; 8/2009. 199 s. ISBN 978-80-7318-830-6.
[4] ŠIMKOVÁ, E. Management a marketing v praxi neziskových organizací. 4. aktualizované vyd. Hradec Králové: Gaudeamus, 2009. 174 s. ISBN 978-80-7435-012-2.
Recommended resources
[1] BAČUVČÍK, R. Marketing neziskového sektoru. 1. vyd. Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta multimediálních komunikací, 2006. 155 s. ISBN 80-73184-36-2.
[2] HANNAGAN, T. J. Marketing pro neziskový sektor. 1. vyd. Praha: Management Press, 1996. 206 s. ISBN 80-85943-07-7.
[3] PAVLŮ, D. Marketingové komunikace a jejich nové formy. 1. vyd. Praha: Malá edice FMK; 8/2009. 199 s. ISBN 978-80-7318-830-6.
[4] ŠIMKOVÁ, E. Management a marketing v praxi neziskových organizací. 4. aktualizované vyd. Hradec Králové: Gaudeamus, 2009. 174 s. ISBN 978-80-7435-012-2.
Enclosed appendices
-
Appendices bound in thesis
graphs, tables
Taken from the library
No
Full text of the thesis
Appendices
Reviewer's report
Supervisor's report
Defence procedure record
Vedoucí DP: Ing. Michal Pilík, Ph.D, hodnocení 41 bodů
Otázky:
1)Domníváte se, že činnost této organizace nějakým způsobem ovlivní vnímání a nákupních chování spotřebitelů? Pokud ano, tak jak?- zodpovězena zcela
Oponent DP: Ing. Lucie Tomancová, hodnocení 46 bodů
Otázky:
1)Jaký ohlas měla Vámi pořádaná výstava "Vyrobeno za každou cenu" ?- zodpovězena zcela
2)Jak jste tuto výstavu propagovala a s jakými problémy jste se setkala?- zodpovězena zcela
3)Máte bližší informace o připravované kampani "Ušijeme to v Ostravě!"? Uskuteční se?- zodpovězena uspokojivě
4)Jaký je Váš osobní přístup k výrobkům "Fair trade"? Zajímáte se o původ zboží, které každodenně nakupujete a spotřebováváte?- zodpovězena zcela
Otázky komise:
1)Jaký je rozdíl mezi propagací, komunikací a marketingovou komunikací?- zodpovězeno částečně
2)Jak poznám, že při šití košile nebyla zneužívána práva jiných?- zodpovězena zcela
3)Proč by mělo být pořádáno více eventů?- zodpovězeno zcela
4)Jaká je cenová relace mezi stejnými výrobky, které mají a nemají značku Fair Trade?- zodpovězeno zcela