Cílem práce je vytvoření multiplatformní grafické knihovny pro zobrazování a tvorbu UML diagramů za pomocí knihovny wxWidgets, wxShapeFrameworku a jazyka C++. Teoretické část obsahuje stručný úvod do UML a srovnání aktuálně dostupných frameworků a knihoven pro tvorbu grafů z pohledu podporovaných programovacích jazyků, vlastností, funkcionality a platformní závislosti. Součástí praktické části je popis knihovny wxUML a popis demonstrační aplikace.
Anotace v angličtině
The aim of this thesis is to create a multiplatform graphic library for creating and displaying UML diagrams using the wxWidgets library, wxShapeFramework and the C++ language. Theoretical part contains a quick introduction into UML and comparison of currently available graph drawing frameworks and libraries focused at supported programming languages, available features, functionality and platform dependency. Practical part describes the wxUML library together with demo application.
Cílem práce je vytvoření multiplatformní grafické knihovny pro zobrazování a tvorbu UML diagramů za pomocí knihovny wxWidgets, wxShapeFrameworku a jazyka C++. Teoretické část obsahuje stručný úvod do UML a srovnání aktuálně dostupných frameworků a knihoven pro tvorbu grafů z pohledu podporovaných programovacích jazyků, vlastností, funkcionality a platformní závislosti. Součástí praktické části je popis knihovny wxUML a popis demonstrační aplikace.
Anotace v angličtině
The aim of this thesis is to create a multiplatform graphic library for creating and displaying UML diagrams using the wxWidgets library, wxShapeFramework and the C++ language. Theoretical part contains a quick introduction into UML and comparison of currently available graph drawing frameworks and libraries focused at supported programming languages, available features, functionality and platform dependency. Practical part describes the wxUML library together with demo application.
Vytvořte literární rešerši na téma aktuálně dostupné knihovny/frameworky pro tvorbu aplikací využívajících diagramů. Srovnejte je z hlediska podporovaných programovacích jazyků, vlastností, funkcionality a platformní závislosti.
Pomocí programovacího jazyka CPP a SW knihoven wxWidgets a wxShapeFramework vytvořte novou SW knihovnu nazvanou wxUML určenou pro snadnou tvorbu aplikací pracujících s UML diagramy.
Nová knihovna wxUML musí podporovat tyto UML diagramy a jejich prvky: diagramy případů užití (Use Case), sekvenční diagramy (Sequence Diagram), stavový diagram (State Machine Diagram), diagram aktivit (Activity Diagram), diagram komunikace (Communication diagram), diagramy tříd (Class Diagram), diagram objektů (Object Diagram), diagram komponent (Component Diagram), diagram nasazení (Deployment Diagram), diagram seskupení tříd (Package Diagram).
Vytvořte programovou dokumentaci knihovny a vzorovou aplikaci demonstrující její vlastnosti a způsob využití.
Knihovnu publikujte na serveru wxCode pod licencí wxWidgets.
Zásady pro vypracování
Vytvořte literární rešerši na téma aktuálně dostupné knihovny/frameworky pro tvorbu aplikací využívajících diagramů. Srovnejte je z hlediska podporovaných programovacích jazyků, vlastností, funkcionality a platformní závislosti.
Pomocí programovacího jazyka CPP a SW knihoven wxWidgets a wxShapeFramework vytvořte novou SW knihovnu nazvanou wxUML určenou pro snadnou tvorbu aplikací pracujících s UML diagramy.
Nová knihovna wxUML musí podporovat tyto UML diagramy a jejich prvky: diagramy případů užití (Use Case), sekvenční diagramy (Sequence Diagram), stavový diagram (State Machine Diagram), diagram aktivit (Activity Diagram), diagram komunikace (Communication diagram), diagramy tříd (Class Diagram), diagram objektů (Object Diagram), diagram komponent (Component Diagram), diagram nasazení (Deployment Diagram), diagram seskupení tříd (Package Diagram).
Vytvořte programovou dokumentaci knihovny a vzorovou aplikaci demonstrující její vlastnosti a způsob využití.
Knihovnu publikujte na serveru wxCode pod licencí wxWidgets.
Seznam doporučené literatury
BLIŽŇÁK, Michal. Systémové programování. 1. vyd. Zlín: UTB ve Zlíně, 2005. 202 s. ISBN 80-7318-364-1
SMART, Julian, HOCK, Kevin. Cross-Platform GUI Programming with wxWidgets, Prentice Hall, 2006, ISBN 0-13-147381-6
BLIŽŇÁK, M, DULÍK,T, VAŠEK, V. wxShapeFramework: An easy way for diagrams manipulation in CPP applications. WSEAS Transactions on Computers [online]. March 2010, Volume 9, Issue 3, [cit. 2010-12-01]. Dostupný z WWW: [http://www.wseas.us/e-library/transactions/computers/2010/89-409.pdf]. ISSN 1109-2750
ARLOW, J. - NEUSTADT, I. UML a unifikovaný proces vývoje aplikací. Brno: Computer Press, 2003. 387 s. ISBN 80-7226-947-X
KANISOVÁ, H. - MÜLLER, M. UML srozumitelně. 2. akt. vyd. Brno: Computer Press, 2006. 176 s. ISBN 80-251-1083-4
PRATA, S. Mistrovství v CPP: Computer Press, 2007, 3. vydání, 1120s, ISBN 978-80-251-1749-1
Seznam doporučené literatury
BLIŽŇÁK, Michal. Systémové programování. 1. vyd. Zlín: UTB ve Zlíně, 2005. 202 s. ISBN 80-7318-364-1
SMART, Julian, HOCK, Kevin. Cross-Platform GUI Programming with wxWidgets, Prentice Hall, 2006, ISBN 0-13-147381-6
BLIŽŇÁK, M, DULÍK,T, VAŠEK, V. wxShapeFramework: An easy way for diagrams manipulation in CPP applications. WSEAS Transactions on Computers [online]. March 2010, Volume 9, Issue 3, [cit. 2010-12-01]. Dostupný z WWW: [http://www.wseas.us/e-library/transactions/computers/2010/89-409.pdf]. ISSN 1109-2750
ARLOW, J. - NEUSTADT, I. UML a unifikovaný proces vývoje aplikací. Brno: Computer Press, 2003. 387 s. ISBN 80-7226-947-X
KANISOVÁ, H. - MÜLLER, M. UML srozumitelně. 2. akt. vyd. Brno: Computer Press, 2006. 176 s. ISBN 80-251-1083-4
PRATA, S. Mistrovství v CPP: Computer Press, 2007, 3. vydání, 1120s, ISBN 978-80-251-1749-1
Přílohy volně vložené
CD-ROM
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Student seznámil komisi s obsahem a výsledky své diplomové práce v krátké prezentaci. Po přečtení posudků vedoucího a oponenta práce následovala diskuze, ve které byly položeny následující dotazy:
dr. Stružka:
Jaká je výhoda použití jazyka UML oproti vývojovým diagramům
a jaký je v tom rozdíl.
Student na položené dotazy odpověděl. Následovalo zkoušení ze tří předmětů.