Cílem teoretické části bakalářské práce je osvojení principů tvorby počítačových her v grafickém enginu Irrlicht se zaměřením hlavně na implementaci fyzikální a zvukové knihovny a tvorbu uživatelského rozhraní hry. V praktické části je to pak vytvoření jednoduché počítačové 3D hry zvoleného žánru ve spolupráci se studentem, který řeší téma Návrh a realizace 3D počítačové hry - komplexní modely a jádro hry.
Anotace v angličtině
The goal of theoretical part of this work is to master the principles of creating computer games in the Irrlicht graphics engine, focusing mainly on implementation of sound and physical library and graphical user interface. The practical part consists of creating simple 3D computer game of chosen genre in collaboration with the work called Design and implementation of 3D computer game - complex models and the core of the game.
Klíčová slova
Irrlicht, 3D engine, 3D počítačová hra, Newton Game dynamics, IrrEdit, IrrKlang, Blender
Klíčová slova v angličtině
Irrlicht, 3D engine, 3D computer game, Newton Game dynamics, IrrEdit, IrrKlang, Blender
Rozsah průvodní práce
77 s. (101 000 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem teoretické části bakalářské práce je osvojení principů tvorby počítačových her v grafickém enginu Irrlicht se zaměřením hlavně na implementaci fyzikální a zvukové knihovny a tvorbu uživatelského rozhraní hry. V praktické části je to pak vytvoření jednoduché počítačové 3D hry zvoleného žánru ve spolupráci se studentem, který řeší téma Návrh a realizace 3D počítačové hry - komplexní modely a jádro hry.
Anotace v angličtině
The goal of theoretical part of this work is to master the principles of creating computer games in the Irrlicht graphics engine, focusing mainly on implementation of sound and physical library and graphical user interface. The practical part consists of creating simple 3D computer game of chosen genre in collaboration with the work called Design and implementation of 3D computer game - complex models and the core of the game.
Klíčová slova
Irrlicht, 3D engine, 3D počítačová hra, Newton Game dynamics, IrrEdit, IrrKlang, Blender
Klíčová slova v angličtině
Irrlicht, 3D engine, 3D computer game, Newton Game dynamics, IrrEdit, IrrKlang, Blender
Zásady pro vypracování
Vypracujte literární rešerši na zadané téma.
Navrhněte základní mechaniku 3D počítačové hry a její pravidla.
Navrhněte design herního prostředí a objektů a vymodelujte je v Blenderu. Pro tyto modely vytvořte vhodné textury.
Zvolte vhodný fyzikální engine a implementujte jej do hry.
Pomocí zvukového engine irrKlang implementujte do hry ozvučení.
Navrhněte a vytvořte menu a uživatelské prostředí pro hru.
Zásady pro vypracování
Vypracujte literární rešerši na zadané téma.
Navrhněte základní mechaniku 3D počítačové hry a její pravidla.
Navrhněte design herního prostředí a objektů a vymodelujte je v Blenderu. Pro tyto modely vytvořte vhodné textury.
Zvolte vhodný fyzikální engine a implementujte jej do hry.
Pomocí zvukového engine irrKlang implementujte do hry ozvučení.
Navrhněte a vytvořte menu a uživatelské prostředí pro hru.
Seznam doporučené literatury
ADAMS, Ernest. Fundamentals of Game Design. 2nd edition. [s.l.] : New Riders, 2010. 675 s. ISBN 9780321643377.
GEBHARDT, Nikolaus. Irrlicht Engine : A free open source 3d engine [online]. 2009 [cit. 2011-01-25]. Dostupné z WWW: [http://irrlicht.sourceforge.net/].
POKORNÝ, Pavel. Blender : naučte se 3D grafiku. 2. české. [s.l.] : BEN, 2009. 288 s. ISBN 978-80-7300-244-2.
THORN, Alan. Introduction to Game Programming with C++. [s.l.] : Wordware Publishing, 2007. 392 s. ISBN 9781598220322.
IrrEdit : A free realtime 3D world editor [online]. 2008 [cit. 2011-01-25]. Dostupné z WWW: [http://www.ambiera.com/irredit/index.html].
IrrKlang : An audio library for C++, C and .NET and high level 3D and 2D sound engine [online]. 2008 [cit. 2011-01-25]. Dostupné z WWW: [http://www.ambiera.com/irrklang/index.html].
Seznam doporučené literatury
ADAMS, Ernest. Fundamentals of Game Design. 2nd edition. [s.l.] : New Riders, 2010. 675 s. ISBN 9780321643377.
GEBHARDT, Nikolaus. Irrlicht Engine : A free open source 3d engine [online]. 2009 [cit. 2011-01-25]. Dostupné z WWW: [http://irrlicht.sourceforge.net/].
POKORNÝ, Pavel. Blender : naučte se 3D grafiku. 2. české. [s.l.] : BEN, 2009. 288 s. ISBN 978-80-7300-244-2.
THORN, Alan. Introduction to Game Programming with C++. [s.l.] : Wordware Publishing, 2007. 392 s. ISBN 9781598220322.
IrrEdit : A free realtime 3D world editor [online]. 2008 [cit. 2011-01-25]. Dostupné z WWW: [http://www.ambiera.com/irredit/index.html].
IrrKlang : An audio library for C++, C and .NET and high level 3D and 2D sound engine [online]. 2008 [cit. 2011-01-25]. Dostupné z WWW: [http://www.ambiera.com/irrklang/index.html].
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Diplomant prezentoval před komisí hlavní cíle a výsledky své bakalářské práce.
Prezentace jako celek působila výborným dojmem, student vystihl klíčové body práce.
Součástí prezentace byla praktická ukázka.
Následně byl student seznámen s posudky vedoucího a oponenta bakalářské práce.