V České republice se vyskytuje 5-10 % dětí, které mají astma vyžadující léčbu. Důležitá je v tomto případě nejen farmakologická léčba, ale především snaha o stabilizaci onemocnění v domácím prostředí pomocí klimatoterapie, dechové gymnastiky, muzikoterapie, míčkování, saunování, jógy, herbální medicíny a psychoterapie. Součástí prevence astmatu je i odstranění spouštěcích faktorů, které astma vyvolávají. V mé bakalářské práci se zaměřuji na tyto alternativní
metody léčby astmatu a jejich využívání v domácím prostředí nemocných dětí.
Anotace v angličtině
In the Czech Republic there are about 5-10 % of children with asthma requiring treatment. Important in this case is not only pharmaco-logical treatment, but primarily an effort to stabilize the disease at home with climatetherapeutics, respiratory gymnastics, music, ball, sauna, yoga, herbal medicine and psychotherapy. As part of prevention and elimination of asthma triggers that cause asthma. In my work I focus on these alternative methods of treatment of asthma and their use at home sick children.
Asthma, with climate, respiratory gymnastics, music, ball, sauna, yoga, herbal medicine, psychotherapy, alternative medicine.
Rozsah průvodní práce
88 s + 24 s (19 644 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
V České republice se vyskytuje 5-10 % dětí, které mají astma vyžadující léčbu. Důležitá je v tomto případě nejen farmakologická léčba, ale především snaha o stabilizaci onemocnění v domácím prostředí pomocí klimatoterapie, dechové gymnastiky, muzikoterapie, míčkování, saunování, jógy, herbální medicíny a psychoterapie. Součástí prevence astmatu je i odstranění spouštěcích faktorů, které astma vyvolávají. V mé bakalářské práci se zaměřuji na tyto alternativní
metody léčby astmatu a jejich využívání v domácím prostředí nemocných dětí.
Anotace v angličtině
In the Czech Republic there are about 5-10 % of children with asthma requiring treatment. Important in this case is not only pharmaco-logical treatment, but primarily an effort to stabilize the disease at home with climatetherapeutics, respiratory gymnastics, music, ball, sauna, yoga, herbal medicine and psychotherapy. As part of prevention and elimination of asthma triggers that cause asthma. In my work I focus on these alternative methods of treatment of asthma and their use at home sick children.
Asthma, with climate, respiratory gymnastics, music, ball, sauna, yoga, herbal medicine, psychotherapy, alternative medicine.
Zásady pro vypracování
1. Zpracování teoretické části.
Popsat fyziologii a anatomii dýchacího systému.
Popsat anatomické a funkční odlišnosti dýchacího systému u dětí.
Rozdělit astma bronchiale.
Zaměřit se na ošetřovatelskou péči hospitalizovaného dítěte.
Zaměřit se na alternativní způsoby terapie astma bronchiale.
2. Zpracování praktické části.
Stanovit cíle bakalářské práce.
Sestavit dotazník pro rodiče nemocných dětí zaměřený na používání alternativních metod léčby.
Analyzovat data výzkumného šetření.
Interpretovat zjištěné výsledky.
Vytvořit edukační materiály pro rodiče i děti s ohledem na potřeby rodičů.
Zásady pro vypracování
1. Zpracování teoretické části.
Popsat fyziologii a anatomii dýchacího systému.
Popsat anatomické a funkční odlišnosti dýchacího systému u dětí.
Rozdělit astma bronchiale.
Zaměřit se na ošetřovatelskou péči hospitalizovaného dítěte.
Zaměřit se na alternativní způsoby terapie astma bronchiale.
2. Zpracování praktické části.
Stanovit cíle bakalářské práce.
Sestavit dotazník pro rodiče nemocných dětí zaměřený na používání alternativních metod léčby.
Analyzovat data výzkumného šetření.
Interpretovat zjištěné výsledky.
Vytvořit edukační materiály pro rodiče i děti s ohledem na potřeby rodičů.
Seznam doporučené literatury
1. FEKETEOVÁ, E.; KAŠÁK, V. Vaše dítě má astma. Kazuistiky v Alergologii, pneumologii a ORL. 2007, 4. ročník, 4. číslo, s. 27 - 31. ISSN 1802-0518.
2. JUŘENÍKOVÁ, P., et al. Ošetřovatelství 2. část - Chirurgie, pediatrie, gerontologie. 1. vyd. Uherské Hradiště: Středisko služeb školám, 1999. Ošetřovatelský proces na dětském oddělení, s. 130 - 156. ISBN neuvedeno.
3. KAŠÁK, V.; POHUNEK, P.; SEBEROVÁ, E. Překonejte své astma. 2. přeprac.
a dopl. vyd. Praha: Maxdorf, 2003. 239 s. ISBN 80-85912-96-1.
4. MÁČEK, M.; SMOLÍKOVÁ, L. Pohybová léčba u plicních chorob. 1. vyd. Praha: Viktoria, 1995. 147 s. ISBN 80-7187-010-2.
5. SALAJKA, F., et al. Diagnostika, léčba a prevence průduškového astmatu
v České republice. 1. vyd. Praha: Jalna, 2008. 120 s. ISBN 978-80-86396-32-3.
6. ŠVEHLOVÁ, M.; ŠVEHLOVÁ, E. Plicní rehabilitace a respirační fyzioterapie
v domácím prostředí. 2. vyd. Praha: Vltavín, 2009. 26 s. ISBN 978-80-86587-33-2.
7. TEŘL, M.; RYBNÍČEK, O. Asthma bronchiale v příčinách a klinických obrazech. 2. vyd. Cheb: Geum, 2008. 314 s. ISBN 978-80-86256-59-7.
Seznam doporučené literatury
1. FEKETEOVÁ, E.; KAŠÁK, V. Vaše dítě má astma. Kazuistiky v Alergologii, pneumologii a ORL. 2007, 4. ročník, 4. číslo, s. 27 - 31. ISSN 1802-0518.
2. JUŘENÍKOVÁ, P., et al. Ošetřovatelství 2. část - Chirurgie, pediatrie, gerontologie. 1. vyd. Uherské Hradiště: Středisko služeb školám, 1999. Ošetřovatelský proces na dětském oddělení, s. 130 - 156. ISBN neuvedeno.
3. KAŠÁK, V.; POHUNEK, P.; SEBEROVÁ, E. Překonejte své astma. 2. přeprac.
a dopl. vyd. Praha: Maxdorf, 2003. 239 s. ISBN 80-85912-96-1.
4. MÁČEK, M.; SMOLÍKOVÁ, L. Pohybová léčba u plicních chorob. 1. vyd. Praha: Viktoria, 1995. 147 s. ISBN 80-7187-010-2.
5. SALAJKA, F., et al. Diagnostika, léčba a prevence průduškového astmatu
v České republice. 1. vyd. Praha: Jalna, 2008. 120 s. ISBN 978-80-86396-32-3.
6. ŠVEHLOVÁ, M.; ŠVEHLOVÁ, E. Plicní rehabilitace a respirační fyzioterapie
v domácím prostředí. 2. vyd. Praha: Vltavín, 2009. 26 s. ISBN 978-80-86587-33-2.
7. TEŘL, M.; RYBNÍČEK, O. Asthma bronchiale v příčinách a klinických obrazech. 2. vyd. Cheb: Geum, 2008. 314 s. ISBN 978-80-86256-59-7.
Přílohy volně vložené
Edukační leták: Návod k používání diskových inhalátorů, Návod ke správnému používání inhalátoru a spaceru.
Edukační brožura: Dechová cvičení pro děti v domácím prostředí.
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka prezentovala výsledky své bakalářské práce a aktivně reagovala na dotazy oponenta i doplňující dotazy všech členů komise.
Dotazy:
Jaká je dostupnost informací o alternativních způsobech léčby astmatu, poskytují informace specializované ambulance nebo je to spíše na rodičích? (Mgr. Treterová)