Bakalářská práce pojednává o tom, jak by zdravotničtí pracovníci měli přistupovat k dětem a dospívajícím a komunikovat s nimi v jednotlivých věkových obdobích, co všechno ovlivňuje prožívání dětského pacienta v čekárně a ordinaci praktického lékaře pro děti a dorost.
Cílem praktické části je pomocí kvantitativního průzkumu zjistit, jak prožívají dětští pacienti návštěvu lékaře, co by uvítali v čekárně, zda jim vyhovují ordinační hodiny a jaké je povědomí dětských pacientů a jejich doprovodu o Chartě práv hospitalizovaných dětí.
Anotace v angličtině
The thesis deals with how the health workers had access to children and adolescents and to communicate with them in terms of age, what influences the experience of child patient in the waiting room and the general practitioner for children and adolescents.
Object of practical part is through the quantitative survey to determine how experienced pediatric patients visiting a doctor, would be welcome in the waiting room, whether they like office hours and what's awareness of child patients and their escorts on the Charter rights of hospitalized children.
Klíčová slova
dětský pacient, čekárna, praktický lékař, sestra v ambulantní péči, komunikace
Klíčová slova v angličtině
child pacient, waiting room, general practitioner, distrikt nurse, communication
Rozsah průvodní práce
76 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce pojednává o tom, jak by zdravotničtí pracovníci měli přistupovat k dětem a dospívajícím a komunikovat s nimi v jednotlivých věkových obdobích, co všechno ovlivňuje prožívání dětského pacienta v čekárně a ordinaci praktického lékaře pro děti a dorost.
Cílem praktické části je pomocí kvantitativního průzkumu zjistit, jak prožívají dětští pacienti návštěvu lékaře, co by uvítali v čekárně, zda jim vyhovují ordinační hodiny a jaké je povědomí dětských pacientů a jejich doprovodu o Chartě práv hospitalizovaných dětí.
Anotace v angličtině
The thesis deals with how the health workers had access to children and adolescents and to communicate with them in terms of age, what influences the experience of child patient in the waiting room and the general practitioner for children and adolescents.
Object of practical part is through the quantitative survey to determine how experienced pediatric patients visiting a doctor, would be welcome in the waiting room, whether they like office hours and what's awareness of child patients and their escorts on the Charter rights of hospitalized children.
Klíčová slova
dětský pacient, čekárna, praktický lékař, sestra v ambulantní péči, komunikace
Klíčová slova v angličtině
child pacient, waiting room, general practitioner, distrikt nurse, communication
Zásady pro vypracování
v teoretické části:
definovat jednotlivá vývojová období od předškolního věku k adolescenci
definovat způsoby komunikace v jednotlivých obdobích
definovat osobnost sestry v ambulatní péči
definovat barvy jako nástroj sociální komunikace
v empirické části:
zjistit informovanost o Chartě práv
zjistit, jak prostředí čekáren, vzhled a chování personálu ovlivňuje prožívání dítěte
Zásady pro vypracování
v teoretické části:
definovat jednotlivá vývojová období od předškolního věku k adolescenci
definovat způsoby komunikace v jednotlivých obdobích
definovat osobnost sestry v ambulatní péči
definovat barvy jako nástroj sociální komunikace
v empirické části:
zjistit informovanost o Chartě práv
zjistit, jak prostředí čekáren, vzhled a chování personálu ovlivňuje prožívání dítěte
Seznam doporučené literatury
VÁGNEROVÁ, Marie. Psychologie osobnosti. Vyd. 1. Praha : Karolinum, 2010. 467 s. ISBN 978-80-246-1832-6
VÁGNEROVÁ, Marie. Vývojová psychologie I : dětství a dospívání. Vyd. 1. Praha : Karolinum, 2005. 467 s. ISBN 80-246-0956-8
LANGMEIER, Josef; KREJČÍŘOVÁ, Dana. Vývojová psychologie. 2., aktualiz. vyd. Praha : Grada, 2006. 368 s. ISBN 80-247-1284-9
MATĚJČEK, Zdeněk. Co děti nejvíc potřebují. Vyd. 3. Praha : Portál, 2003. 108 s. ISBN 8071788538
ŠPAŇHELOVÁ, Ilona. Komunikace mezi rodičem a dítětem : styly a techniky komunikace, komunikace rodiče ve vztahu k dítěti, vývojová období dítěte, komunikace v náročných situacích. Vyd. 1. Praha : Grada, 2009. 101 s. ISBN 978-80-247-2698-4
PLEVOVÁ, Ilona; SLOWIK, Regina. Komunikace s dětským pacientem. 1. vyd. Praha : Grada, 2010. 247 s. ISBN 978-80-247-2968-8
KUTNOHORSKÁ, Jana. Výzkum v ošetřovatelství. 1. vyd. Praha : Grada, 2009. 175 s. ISBN 978-80-247-2713-4
Seznam doporučené literatury
VÁGNEROVÁ, Marie. Psychologie osobnosti. Vyd. 1. Praha : Karolinum, 2010. 467 s. ISBN 978-80-246-1832-6
VÁGNEROVÁ, Marie. Vývojová psychologie I : dětství a dospívání. Vyd. 1. Praha : Karolinum, 2005. 467 s. ISBN 80-246-0956-8
LANGMEIER, Josef; KREJČÍŘOVÁ, Dana. Vývojová psychologie. 2., aktualiz. vyd. Praha : Grada, 2006. 368 s. ISBN 80-247-1284-9
MATĚJČEK, Zdeněk. Co děti nejvíc potřebují. Vyd. 3. Praha : Portál, 2003. 108 s. ISBN 8071788538
ŠPAŇHELOVÁ, Ilona. Komunikace mezi rodičem a dítětem : styly a techniky komunikace, komunikace rodiče ve vztahu k dítěti, vývojová období dítěte, komunikace v náročných situacích. Vyd. 1. Praha : Grada, 2009. 101 s. ISBN 978-80-247-2698-4
PLEVOVÁ, Ilona; SLOWIK, Regina. Komunikace s dětským pacientem. 1. vyd. Praha : Grada, 2010. 247 s. ISBN 978-80-247-2968-8
KUTNOHORSKÁ, Jana. Výzkum v ošetřovatelství. 1. vyd. Praha : Grada, 2009. 175 s. ISBN 978-80-247-2713-4
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Jaká byste navrhovala opatření, aby rodiče byli lépe seznámeni s Chartou práv dítěte? (Mgr. Blažková)
Tato charta by mohla být vyvěšena na nástěnce v čekárně naší ordinace.
Jakou uniformu nosíte Vy? (Dr. Červeňanová)
Snažíme se spolu s paní doktorku nosit "domácí" oblečení.
Jak využije dítě dobu, kdy čeká v čekárně. (Dr. Dorková)
V naší ordinaci máme objednávkový systém - snažíme se tento čas dodržovat. Máme v ordinaci také televizi - kde promítáme pohádky, v čekárně taky najdou děti omalovánky apod.