Cílem bakalářské práce v teoretické části je seznámit s organizací studia bakalářského oboru Všeobecná sestra, a to především odborné praxe. Teoretická část obsahuje vysvětlení pojmů z oblasti zvoleného tématu. Popisuje rovněž faktory, které mohou ovlivňovat průběh odborné praxe z hlediska působení studentem, mentorem a učením v pracovním prostředí. Kvalitativní průzkum praktické části formou dotazníkového šetření mezi studenty druhého a třetího ročníku prezenční formy bakalářského studijního programu oboru Všeobecná sestra zjišťuje názory respondentů na odbornou praxi, vliv vybraných faktorů na průběh odborné praxe, vliv zúčastněných osob na studenta a sebehodnocení studenta ve vztahu k odborné praxi. Výsledky průzkumu poukazují na protektivní faktory a nedostatky při průběhu praxe, které mohou ovlivňovat výslednou kvalitu učení v klinickém prostředí. Součástí práce je doporučení na zlepšení průběhu odborné praxe, určené sestrám, studentům a pacientům.
Anotace v angličtině
The objective of the bachelor´s degree thesis in its theoretical part is to get acquainted with the organization of the bachelor´s study program of General Nurse, above all practical training. The theoretical part involves definition of terms in the field of the selected subject. It also describes factors which can influence the course of the practical training from the point of view of a student, lecturer and studying in working environment. The qualitative research in the practical part, which was carried out through a questionnaire among the first-year and second-year students of the full-time bachelor´s study program of General Nurse, finds out the respondents´ view of the practical training, the impact of selected factors on the course of the practical training, the impact of involved people on a student and a student´s self-evaluation in respect of the practical training. The research results advert to protective factors and shortcomings during the practical training which can affect the final quality of study in clinical environment. A recommendation focused on nurses, students and patients how to improve the practical training is a part of the work.
General nurse, influencing factors, mentor, practical training, student, studying.
Rozsah průvodní práce
82 s., 9 s. příloh
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem bakalářské práce v teoretické části je seznámit s organizací studia bakalářského oboru Všeobecná sestra, a to především odborné praxe. Teoretická část obsahuje vysvětlení pojmů z oblasti zvoleného tématu. Popisuje rovněž faktory, které mohou ovlivňovat průběh odborné praxe z hlediska působení studentem, mentorem a učením v pracovním prostředí. Kvalitativní průzkum praktické části formou dotazníkového šetření mezi studenty druhého a třetího ročníku prezenční formy bakalářského studijního programu oboru Všeobecná sestra zjišťuje názory respondentů na odbornou praxi, vliv vybraných faktorů na průběh odborné praxe, vliv zúčastněných osob na studenta a sebehodnocení studenta ve vztahu k odborné praxi. Výsledky průzkumu poukazují na protektivní faktory a nedostatky při průběhu praxe, které mohou ovlivňovat výslednou kvalitu učení v klinickém prostředí. Součástí práce je doporučení na zlepšení průběhu odborné praxe, určené sestrám, studentům a pacientům.
Anotace v angličtině
The objective of the bachelor´s degree thesis in its theoretical part is to get acquainted with the organization of the bachelor´s study program of General Nurse, above all practical training. The theoretical part involves definition of terms in the field of the selected subject. It also describes factors which can influence the course of the practical training from the point of view of a student, lecturer and studying in working environment. The qualitative research in the practical part, which was carried out through a questionnaire among the first-year and second-year students of the full-time bachelor´s study program of General Nurse, finds out the respondents´ view of the practical training, the impact of selected factors on the course of the practical training, the impact of involved people on a student and a student´s self-evaluation in respect of the practical training. The research results advert to protective factors and shortcomings during the practical training which can affect the final quality of study in clinical environment. A recommendation focused on nurses, students and patients how to improve the practical training is a part of the work.
General nurse, influencing factors, mentor, practical training, student, studying.
Zásady pro vypracování
V teoretické části seznámit s organizací studia studijního oboru Všeobecná sestra, a to především odborné praxe. Vysvětlit pojmy z oblasti zvoleného tématu.
Zjistit, jak probíhá odborná praxe studentů, a které faktory ovlivňují její průběh.
Analyzovat výsledky šetření a navrhnout praxeologická opatření pro bezproblémový průběh praxe.
Zásady pro vypracování
V teoretické části seznámit s organizací studia studijního oboru Všeobecná sestra, a to především odborné praxe. Vysvětlit pojmy z oblasti zvoleného tématu.
Zjistit, jak probíhá odborná praxe studentů, a které faktory ovlivňují její průběh.
Analyzovat výsledky šetření a navrhnout praxeologická opatření pro bezproblémový průběh praxe.
Seznam doporučené literatury
CICHÁ, M., DORKOVÁ, Z. Didaktika praktického vyučování zdravotnických předmětů. 1. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2006. 86s. ISBN 80-244-1417-1.
CICHÁ, M., DORKOVÁ, Z. Didaktika praktického vyučování zdravotnických předmětů. 2. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2006. 57s. ISBN 80-244-1418-X.
FARKAŠOVÁ, D. Ošetrovateĺstvo-teória. Martin: Osveta, 2005. 215s. ISBN 80-8063-182-4.
HALMO, R. Deník ošetřovatelské praxe. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2008. 83s. ISBN 978-80-244-1878-0.
KUBEROVÁ, H. Didaktika ošetřovatelství. Praha: Portál, 2010. 246s. ISBN 978-80-7367-684-1.
NOVOTNÝ, P.(ed.) Pracoviště jako prostor k učení. Brno: Masarykova univerzita, 2009. 97s. ISBN 978-80-210-4918-5.
PETTY, G. Moderní vyučování. Praha: Portál, 2006. 380s. ISBN 80-7367-172-7.
PRŮCHA, J. Moderní pedagogika. Praha: Portál, 2002. 481s. ISBN 80-7367-047-X.
ŠKRLA, P., ŠKRLOVÁ, M. Kreativní ošetřovatelský management. Praha: Advent-Orion, 2003. 496s. ISBN 80-7172-841-1.
VAŠUTOVÁ, J. Strategie výuky ve vysokoškolském vzdělávání. Praha: Univerzita Karlova v Praze, 2002. 283s. ISBN 80-7290-100-1.
ZÁVODNÁ, V. Pedagogika v ošetrovateĺstve. Martin: Osveta, 2005. 118s. ISBN 80-8063-193-X.
ŽIAKOVÁ, K. Ošetrovateĺtvo: teória a vedecký výskum. Martin: Osveta, 2009.322s. ISBN 978-80-8063-304-2.
Seznam doporučené literatury
CICHÁ, M., DORKOVÁ, Z. Didaktika praktického vyučování zdravotnických předmětů. 1. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2006. 86s. ISBN 80-244-1417-1.
CICHÁ, M., DORKOVÁ, Z. Didaktika praktického vyučování zdravotnických předmětů. 2. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2006. 57s. ISBN 80-244-1418-X.
FARKAŠOVÁ, D. Ošetrovateĺstvo-teória. Martin: Osveta, 2005. 215s. ISBN 80-8063-182-4.
HALMO, R. Deník ošetřovatelské praxe. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2008. 83s. ISBN 978-80-244-1878-0.
KUBEROVÁ, H. Didaktika ošetřovatelství. Praha: Portál, 2010. 246s. ISBN 978-80-7367-684-1.
NOVOTNÝ, P.(ed.) Pracoviště jako prostor k učení. Brno: Masarykova univerzita, 2009. 97s. ISBN 978-80-210-4918-5.
PETTY, G. Moderní vyučování. Praha: Portál, 2006. 380s. ISBN 80-7367-172-7.
PRŮCHA, J. Moderní pedagogika. Praha: Portál, 2002. 481s. ISBN 80-7367-047-X.
ŠKRLA, P., ŠKRLOVÁ, M. Kreativní ošetřovatelský management. Praha: Advent-Orion, 2003. 496s. ISBN 80-7172-841-1.
VAŠUTOVÁ, J. Strategie výuky ve vysokoškolském vzdělávání. Praha: Univerzita Karlova v Praze, 2002. 283s. ISBN 80-7290-100-1.
ZÁVODNÁ, V. Pedagogika v ošetrovateĺstve. Martin: Osveta, 2005. 118s. ISBN 80-8063-193-X.
ŽIAKOVÁ, K. Ošetrovateĺtvo: teória a vedecký výskum. Martin: Osveta, 2009.322s. ISBN 978-80-8063-304-2.
Přílohy volně vložené
3 letáky
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Distribuovala jste již přiložené letáky? (dr. Dorková)
Zatím ne, ale již jsem konzultovala s některými vrchními sestrami.