Teoretická část bakalářské práce je orientovaná na anatomii oka a fyziologii vidění. Věnuje se také ošetřovatelské péči a edukaci klienta před zákrokem i po něm. V praktické části je zaměřena na srovnání kvality péče dvou zlínských očních zařízení z pohledu klienta.
Anotace v angličtině
The theoretical part of this thesis is focused on the anatomy and physiology of the eye visi-on. He is also nursing care, and education of clients before and after surgery. The practical part is to compare the quality of care announced two Zlin ophthalmic device from the per-spective of the client.
Klíčová slova
Anatomie oka a vidění, šedý zákal, nitrooční čočky, předoperační a pooperační péče, anes-tezie, edukace klienta
Klíčová slova v angličtině
Anatomy of eye and vision, cataract, intraocular lenses, preoperative and postoperative care, anesthesia, client education
Rozsah průvodní práce
74 s. (14 130 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Teoretická část bakalářské práce je orientovaná na anatomii oka a fyziologii vidění. Věnuje se také ošetřovatelské péči a edukaci klienta před zákrokem i po něm. V praktické části je zaměřena na srovnání kvality péče dvou zlínských očních zařízení z pohledu klienta.
Anotace v angličtině
The theoretical part of this thesis is focused on the anatomy and physiology of the eye visi-on. He is also nursing care, and education of clients before and after surgery. The practical part is to compare the quality of care announced two Zlin ophthalmic device from the per-spective of the client.
Klíčová slova
Anatomie oka a vidění, šedý zákal, nitrooční čočky, předoperační a pooperační péče, anes-tezie, edukace klienta
Klíčová slova v angličtině
Anatomy of eye and vision, cataract, intraocular lenses, preoperative and postoperative care, anesthesia, client education
Zásady pro vypracování
1. Zpracování teoretické části:
Popsat problematiku šedého zákalu
Zaměřit se na předoperační a pooperační postup při péči o klienty s kataraktou.
Popsat ošetřovatelskou péči klienta po operaci šedého zákalu.
Přiblížit činnost perioperační sestry při operaci šedého zákalu.
2. Zpracování praktické části:
Stanovit cíle práce.
Pomocí dotazníkového šetření porovnat a zhodnotit spokojenost klientů ve vybraných zdravotnických zařízení.
Analyzovat získaná data.
Interpretovat výsledky.
Vytvořit edukační materiál pro klienty s kataraktou.
Zásady pro vypracování
1. Zpracování teoretické části:
Popsat problematiku šedého zákalu
Zaměřit se na předoperační a pooperační postup při péči o klienty s kataraktou.
Popsat ošetřovatelskou péči klienta po operaci šedého zákalu.
Přiblížit činnost perioperační sestry při operaci šedého zákalu.
2. Zpracování praktické části:
Stanovit cíle práce.
Pomocí dotazníkového šetření porovnat a zhodnotit spokojenost klientů ve vybraných zdravotnických zařízení.
Analyzovat získaná data.
Interpretovat výsledky.
Vytvořit edukační materiál pro klienty s kataraktou.
Seznam doporučené literatury
1. KUCHYNKA, P. Oční lékařství. Praha: Grada, 2007. 812 s. ISBN 978-80-247-1163-8.
2. KUCHYNKA, P. Trendy soudobé oftalmologie. Praha : Galén, 2000. 156 s. ISBN 80-7262-043-6.
3. KRAUS, H., KAREL, I., RŮŽIČKOVÁ, E. Oční zákaly. Praha: Grada, 2000. 156 s. ISBN 80-7169-967-5.
4. SYNEK, S.,SKORKOVSKÁ, Š. Fyziologie oka a vidění. Praha: Grada, 2004. 104 s. ISBN 80-247-0786-1.
5. ROZSÍVAL, P. Infekce oka. Praha: Grada, 2003. 228 s. ISBN 80-247-0505-2
Seznam doporučené literatury
1. KUCHYNKA, P. Oční lékařství. Praha: Grada, 2007. 812 s. ISBN 978-80-247-1163-8.
2. KUCHYNKA, P. Trendy soudobé oftalmologie. Praha : Galén, 2000. 156 s. ISBN 80-7262-043-6.
3. KRAUS, H., KAREL, I., RŮŽIČKOVÁ, E. Oční zákaly. Praha: Grada, 2000. 156 s. ISBN 80-7169-967-5.
4. SYNEK, S.,SKORKOVSKÁ, Š. Fyziologie oka a vidění. Praha: Grada, 2004. 104 s. ISBN 80-247-0786-1.
5. ROZSÍVAL, P. Infekce oka. Praha: Grada, 2003. 228 s. ISBN 80-247-0505-2
Přílohy volně vložené
CD ROM, Informační brožura
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Překvapily Vás výsledky šetření? (Mgr. Blažková)
Byla jsem překvapena, že nebyly rozdíly v zařízeních ve kterých jsem prováděla šetření.
Prováděla jste v rámci Vaší bc. práce předvýzkumné šetření? (Mgr. Topičová)
Neprováděla.
Dr. Červeňanová upozornila na špatně formulované edukační cíle uvedené v bc. práci.
Doc. Cichá upozornila na nesprávné citování elektronických zdrojů.