Má bakalářská práce nazývající se ,,Specifika chování a prožívání
hospitalizovaného dítěte" je rozdělena na teoretickou a praktickou část.
Teoretická část se skládá z pěti kapitol. V první kapitole rozebírám ontogenetickou psychologií. V druhé kapitole se zaměřuji na úzkost a strach u dětí. Třetí kapitola zahrnuje nemoci a bolestí u dětí, subjektivní prožívání nemoci a reakci rodičů na onemocnění dítěte. Čtvrtá kapitola se zabývá pobytem dítěte v nemocnici. Poslední pátá kapitola se věnuje psychologické problematice hospitalizovaných dětí, hospitalizmem, psychickou deprivací a separací. V praktické části jsou vyhodnocené výsledky z dotazníkového šetření zaměřeného na to, jak dlouhou dobu byly děti nejčastěji hospitalizovány v nemocnici, na jakém oddělení byly nejčastěji hospitalizovány, s jakým úrazem, nebo nemocí děti nejčastěji ležely v nemocnici, zda s dětmi byl během hospitalizace někdo z rodičů, nebo rodinných příslušníků a co děti v nemocnici nejvíce postrádaly. Výsledky jsou zpracovány pomocí grafů a tabulek. Další část praktické části tvoří kazuistika mé sestřenice, která byla dvakrát dlouhodobě hospitalizována v nemocnici.
Anotace v angličtině
My bachelor thesis is called ,,The specifics of behavior and experiences of hospitalized child" and is divided into theoretical and practical part. The theoretical part consists of five chapters. In the first chapter, I occupy in psychology of ontogenesis. In the second chapter I focus on children?s anxiety and fear. The third chapter involves children?s illnesses and pain, subjective perception of illness and parents? reaction to child?s disease. The fourth chapter deals with children?s stay in hospital. The last chapter occupies with psychological problems of hospitalized children, with hospitalization, psychological deprivation and separation. In the practical part, I evaluate the results from a questionnaire, which intents on how long the children were hospitalized, on which ward, with what injury or illness, whether there was one of the parents or relations with them and what children mostly lacked at hospital. The results are compiled with charts and graphs. The practical part also includes case report of my cousin that was hospitalized in the long term twice.
Má bakalářská práce nazývající se ,,Specifika chování a prožívání
hospitalizovaného dítěte" je rozdělena na teoretickou a praktickou část.
Teoretická část se skládá z pěti kapitol. V první kapitole rozebírám ontogenetickou psychologií. V druhé kapitole se zaměřuji na úzkost a strach u dětí. Třetí kapitola zahrnuje nemoci a bolestí u dětí, subjektivní prožívání nemoci a reakci rodičů na onemocnění dítěte. Čtvrtá kapitola se zabývá pobytem dítěte v nemocnici. Poslední pátá kapitola se věnuje psychologické problematice hospitalizovaných dětí, hospitalizmem, psychickou deprivací a separací. V praktické části jsou vyhodnocené výsledky z dotazníkového šetření zaměřeného na to, jak dlouhou dobu byly děti nejčastěji hospitalizovány v nemocnici, na jakém oddělení byly nejčastěji hospitalizovány, s jakým úrazem, nebo nemocí děti nejčastěji ležely v nemocnici, zda s dětmi byl během hospitalizace někdo z rodičů, nebo rodinných příslušníků a co děti v nemocnici nejvíce postrádaly. Výsledky jsou zpracovány pomocí grafů a tabulek. Další část praktické části tvoří kazuistika mé sestřenice, která byla dvakrát dlouhodobě hospitalizována v nemocnici.
Anotace v angličtině
My bachelor thesis is called ,,The specifics of behavior and experiences of hospitalized child" and is divided into theoretical and practical part. The theoretical part consists of five chapters. In the first chapter, I occupy in psychology of ontogenesis. In the second chapter I focus on children?s anxiety and fear. The third chapter involves children?s illnesses and pain, subjective perception of illness and parents? reaction to child?s disease. The fourth chapter deals with children?s stay in hospital. The last chapter occupies with psychological problems of hospitalized children, with hospitalization, psychological deprivation and separation. In the practical part, I evaluate the results from a questionnaire, which intents on how long the children were hospitalized, on which ward, with what injury or illness, whether there was one of the parents or relations with them and what children mostly lacked at hospital. The results are compiled with charts and graphs. The practical part also includes case report of my cousin that was hospitalized in the long term twice.
V teoretické části se zaměřit na ontogenetický vývoj člověka, psychologickou
problematiku hospitalizovaných dětí, nemoci v dětství, specifika výchovně vzdělávací práce v nemocnici, hospitalizmus, vnímání bolesti u dětí a reakce rodičů na onemocnění dítěte.
V praktické části zjistit jaké jsou zkušenosti dětí s hospitalizací v nemocnici, jak dlouho, kde a s čím byly děti nejčastěji hospitalizovány, zda s nimi byl během hospitalizace někdo z rodičů nebo rodinných příslušníků a co v nemocnici nejvíce postrádaly.
S výsledky šetření seznámit odbornou veřejnost prostřednictvím článku.
Zásady pro vypracování
V teoretické části se zaměřit na ontogenetický vývoj člověka, psychologickou
problematiku hospitalizovaných dětí, nemoci v dětství, specifika výchovně vzdělávací práce v nemocnici, hospitalizmus, vnímání bolesti u dětí a reakce rodičů na onemocnění dítěte.
V praktické části zjistit jaké jsou zkušenosti dětí s hospitalizací v nemocnici, jak dlouho, kde a s čím byly děti nejčastěji hospitalizovány, zda s nimi byl během hospitalizace někdo z rodičů nebo rodinných příslušníků a co v nemocnici nejvíce postrádaly.
S výsledky šetření seznámit odbornou veřejnost prostřednictvím článku.
Seznam doporučené literatury
PLEVOVÁ, M.: Dítě v nemocnici. Brno: Masarykova univerzita , 1997. 52 s. ISBN 80-210-1551-9.
LANGMEIER, J., KREJČÍŘOVÁ, D.: Vývojová psychologie: 2., aktualizované vydání. Praha 7 : Grada Publishing, a.s. , 2006. 368 s. ISBN 80-247-1284-9.
GREGORA, M.: Péče o dítě od kojeneckého do školního věku: vývoj dítěte krok za krokem, děti a hračky, očkování, když přijde nemoc, obezita - prevence a řešení. Praha: Grada Publishing, a.s., 2007. 139 s. ISBN 978-80-247-2030-2.
VÁGNEROVÁ, M.: Psychopatologie pro pomáhající profese. Praha: Portál, 2004. 872 s. ISBN 80-7178-802-3
Matějček, Z., Psychologie nemocných a tělesně postižených dětí. 1. vydání, Praha: SPN, 1970. 102 s.
Seznam doporučené literatury
PLEVOVÁ, M.: Dítě v nemocnici. Brno: Masarykova univerzita , 1997. 52 s. ISBN 80-210-1551-9.
LANGMEIER, J., KREJČÍŘOVÁ, D.: Vývojová psychologie: 2., aktualizované vydání. Praha 7 : Grada Publishing, a.s. , 2006. 368 s. ISBN 80-247-1284-9.
GREGORA, M.: Péče o dítě od kojeneckého do školního věku: vývoj dítěte krok za krokem, děti a hračky, očkování, když přijde nemoc, obezita - prevence a řešení. Praha: Grada Publishing, a.s., 2007. 139 s. ISBN 978-80-247-2030-2.
VÁGNEROVÁ, M.: Psychopatologie pro pomáhající profese. Praha: Portál, 2004. 872 s. ISBN 80-7178-802-3
Matějček, Z., Psychologie nemocných a tělesně postižených dětí. 1. vydání, Praha: SPN, 1970. 102 s.
Přílohy volně vložené
1 CD
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Jak hodnotíte "herní specialisty"?( Mgr.Šrahůlková)
Je to určitě dobré odvedení pozornosti, volila bych však pouze u mladších dětí.
Proč jste nedělala šetření přímo na dětském oddělení?(Dr. Pelková)
Chtěla jsem, aby si spíše vzpomněli respondenti na to, když byli hospitalizování jako děti v nemocnici.