Bakalářská práce pojednává o problematice Corporate Designu a nelehké roli grafického
designera v 21. století. Tato problematika je v teoretické části koncipována formou historického
exkursu k prvním projevům grafického designu a chronologicky mapuje jeho vývoj až po současnost.
Praktická část je zaměřena na vytvoření Corporate Designu ve formě manuálu jednotného vizuálního
stylu imaginární grafické dílny NO INSTANT DESIGN. Ten je tvořen grafickými prvky, které
charakterizují dnešní konzumní společnost. Cílem této práce je poukázat na hodnotu kultivovaného
výtvarného projevu v oblasti užitého grafického designu a vzbudit zájem o jeho zavádění do
každodenní praxe.
Anotace v angličtině
?e Bachelor Dissertation deals with the issue of Corporate Design and the difficult
role of a graphic designer in the 21 century. ?e theoretical part describes a historical overview
of graphic design and his chronological development until present. ?e practical part focuses
on the creation of the Corporate Design in a form as a manual of a uni#ed visual style of the
imaginary graphics workshop named NO INSTANT DESIGN. It is composed of graphic
elements that characterize today?s consumer society. ?e main goal of this work is to highlight
the value of an artistic expression in a cultivated #eld of the applied graphic design and arouse
the interest in its implementation in everyday practice.
Bakalářská práce pojednává o problematice Corporate Designu a nelehké roli grafického
designera v 21. století. Tato problematika je v teoretické části koncipována formou historického
exkursu k prvním projevům grafického designu a chronologicky mapuje jeho vývoj až po současnost.
Praktická část je zaměřena na vytvoření Corporate Designu ve formě manuálu jednotného vizuálního
stylu imaginární grafické dílny NO INSTANT DESIGN. Ten je tvořen grafickými prvky, které
charakterizují dnešní konzumní společnost. Cílem této práce je poukázat na hodnotu kultivovaného
výtvarného projevu v oblasti užitého grafického designu a vzbudit zájem o jeho zavádění do
každodenní praxe.
Anotace v angličtině
?e Bachelor Dissertation deals with the issue of Corporate Design and the difficult
role of a graphic designer in the 21 century. ?e theoretical part describes a historical overview
of graphic design and his chronological development until present. ?e practical part focuses
on the creation of the Corporate Design in a form as a manual of a uni#ed visual style of the
imaginary graphics workshop named NO INSTANT DESIGN. It is composed of graphic
elements that characterize today?s consumer society. ?e main goal of this work is to highlight
the value of an artistic expression in a cultivated #eld of the applied graphic design and arouse
the interest in its implementation in everyday practice.
Stěžejní myšlenkou bakalářské práce je vypracování vizuálního stylu imaginární
grafické dílny v podobě grafického manuálu. Grafický manuál bude vytvořen pomocí
1. Teoretická část:
- Corporate design jako součást Corporate identity.
- Corporate design v historických souvislostech.
- Současné trendy při tvorbě corporate designu.
- Zásady a doporučení při tvorbě corporate designu.
- Seznámení s funkcemi interaktivního pdf
2. Praktická část:
- Definice filozofie značky.
- Výběr vhodného názvu.
- Navržení vizuální podoby loga.
- Zpracování grafického manuálu.
- Konceptuální pojetí a aplikace v praxi.
Rozsah teoret. č. 25-30 str., přílohy, odevzdat v elektron. podobě (dle předeps.
univerzit. předl., viz SK UTB č. 14/2010) na 1 ks CD nosiči, dále odevzdat 2 ks
vytiš. elektron. podoby BP a 1 výtisk graficky zprac. práce, která má volnější
autorskou podobu. Prakt. č. práce bude odevzdána dle specifických požadavků
vztahujících se ke konkrétnímu zadání práce.
Zásady pro vypracování
Stěžejní myšlenkou bakalářské práce je vypracování vizuálního stylu imaginární
grafické dílny v podobě grafického manuálu. Grafický manuál bude vytvořen pomocí
1. Teoretická část:
- Corporate design jako součást Corporate identity.
- Corporate design v historických souvislostech.
- Současné trendy při tvorbě corporate designu.
- Zásady a doporučení při tvorbě corporate designu.
- Seznámení s funkcemi interaktivního pdf
2. Praktická část:
- Definice filozofie značky.
- Výběr vhodného názvu.
- Navržení vizuální podoby loga.
- Zpracování grafického manuálu.
- Konceptuální pojetí a aplikace v praxi.
Rozsah teoret. č. 25-30 str., přílohy, odevzdat v elektron. podobě (dle předeps.
univerzit. předl., viz SK UTB č. 14/2010) na 1 ks CD nosiči, dále odevzdat 2 ks
vytiš. elektron. podoby BP a 1 výtisk graficky zprac. práce, která má volnější
autorskou podobu. Prakt. č. práce bude odevzdána dle specifických požadavků
vztahujících se ke konkrétnímu zadání práce.
Seznam doporučené literatury
AMBROSE, G., HARRIS, P. Grafický design: Typografie. Překlad: Pavel Kočička
Brno: Computer Press, a. s. 2010. 275 s. ISBN 978-80-251-2967-8.
KOTYZA, M., KAFKA, O. Corporate Identity Set. Praha: grafické studio Kafka
Design, 2005. 64 s.
LOEWY, W. H. 1000 způsobů zpracování písma: Tvar písma dotažený k dokonalosti.
Překlad: Emílie Harantová. Praha: Slovart, 2006. 320 s. ISBN-10 80-7209-882-9.
OGILVY, D., Ogilvy o reklamě. Překlad z anglického originálu Ogilvy
on Advertising. Praha: Management Press, 2007. 223 s. ISBN 978-80-7261-154-6
SALTZ, I. Základy typografie: 100 principů pro práci s písmem. Překlad: Petr
Stříbrný. Praha: Slovart, 2010. 208 s. ISBN 978-80-7391-404-2
STONE, T. L., ADAMS, S., MORIOKA, N., Color Design Workbook: A Real-World Guide
to Using Color in Graphic Design. USA: Rockport Publishers Inc., 2006. 240 s.
ISBN 1-59253-192-X
VYSEKALOVÁ,J. Psychologie reklamy.Praha:Grada,2007.296 s.ISBN 978-80-247-2196-5
VYSEKALOVÁ,J.,MIKEŠ,J.Image a firemní identita.Praha:Grada,2009.192s.
ISBN978-80-247-2790-5
Seznam doporučené literatury
AMBROSE, G., HARRIS, P. Grafický design: Typografie. Překlad: Pavel Kočička
Brno: Computer Press, a. s. 2010. 275 s. ISBN 978-80-251-2967-8.
KOTYZA, M., KAFKA, O. Corporate Identity Set. Praha: grafické studio Kafka
Design, 2005. 64 s.
LOEWY, W. H. 1000 způsobů zpracování písma: Tvar písma dotažený k dokonalosti.
Překlad: Emílie Harantová. Praha: Slovart, 2006. 320 s. ISBN-10 80-7209-882-9.
OGILVY, D., Ogilvy o reklamě. Překlad z anglického originálu Ogilvy
on Advertising. Praha: Management Press, 2007. 223 s. ISBN 978-80-7261-154-6
SALTZ, I. Základy typografie: 100 principů pro práci s písmem. Překlad: Petr
Stříbrný. Praha: Slovart, 2010. 208 s. ISBN 978-80-7391-404-2
STONE, T. L., ADAMS, S., MORIOKA, N., Color Design Workbook: A Real-World Guide
to Using Color in Graphic Design. USA: Rockport Publishers Inc., 2006. 240 s.
ISBN 1-59253-192-X
VYSEKALOVÁ,J. Psychologie reklamy.Praha:Grada,2007.296 s.ISBN 978-80-247-2196-5
VYSEKALOVÁ,J.,MIKEŠ,J.Image a firemní identita.Praha:Grada,2009.192s.
ISBN978-80-247-2790-5
Přílohy volně vložené
Součástí této práce je praktická část, která se skládá z grafického manuálu ve formě volně
ložených listů shromážděných v šanonu A4.
Přílohy vázané v práci
ilustrace, schémata
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Student podrobně vysvětlil svůj koncept. Doprovodil analýzu obrazovým materiálem. Pracoval s dynamickým PDF. Prezentace měla logiku, obsahovou korektnost a opírala se o osobní desetiletou zkušenost s komunikací se zákazníkem. Připojil rovněž sociální rozbor situace vztahu zákazník x grafik. Otázky k realizačním možnostem a možné interpretaci tvaru s vedlejšími účinky přiznal. Reakce starších lidí na obrazovou "tajenku" v logu (slovo NE je navozeno červenou zápovovou linií) je podle něj horší než u mladých. Baroňová: dotaz na rovinu experimentu grafického konceptu. Studentka vidí potenciál otevřených systémů (výměna fontů v logu podle zákazníka). Úroveň obhajoby kvalitní a obsažná.