V této Hrací skříňce jsou uvězněny mé křehké baleríny, spolu se svými sny a touhami. Je v ní ukryt jiný svět, svět umělé krásy, svět umění, kde vedle sebe žijí krása a utrpení. Ve své diplomové práci se inspiruji baletem, jeho proměnou či strnulostí v čase. Má kolekce vychází z křehkosti klasického baletního kostýmu ? tutu. Tuto klasickou, vážnou formu chci obohatit o nadsázku, vtip, které v tomto tanečním projevu často postrádám. Mladistvost, energii tanečníků chci zrcadlit do své kolekce založené na klasickém baletním kostýmu.
Promítnout energii, mladistvost interpretů baletního umění do zkostnatělého baletního kostýmu.
Anotace v angličtině
The music box confines fragile ballerinas and their dreams and desires.
A sundry world of artificial finesse and art is hidden inside where beauty and suffering coexist. I was inspired by ballet and its transformation and stiffness over time. My collection is based on the fragility of classical ballet costume called Tutu. I want to enrich the classic and serious form of Tutu by exaggeration and humour that I often miss in classical dance expression. My goal is to mirror the youthfulness and energy of dancers in my collection based on the classic ballet costume. My thesis is willing to mirror energy and youthfulness of ballet performers into the rigid ballet costume.
music box, dance, ballet, tutu, transparency, vitality, wit
Rozsah průvodní práce
81 s.
Jazyk
CZ
Anotace
V této Hrací skříňce jsou uvězněny mé křehké baleríny, spolu se svými sny a touhami. Je v ní ukryt jiný svět, svět umělé krásy, svět umění, kde vedle sebe žijí krása a utrpení. Ve své diplomové práci se inspiruji baletem, jeho proměnou či strnulostí v čase. Má kolekce vychází z křehkosti klasického baletního kostýmu ? tutu. Tuto klasickou, vážnou formu chci obohatit o nadsázku, vtip, které v tomto tanečním projevu často postrádám. Mladistvost, energii tanečníků chci zrcadlit do své kolekce založené na klasickém baletním kostýmu.
Promítnout energii, mladistvost interpretů baletního umění do zkostnatělého baletního kostýmu.
Anotace v angličtině
The music box confines fragile ballerinas and their dreams and desires.
A sundry world of artificial finesse and art is hidden inside where beauty and suffering coexist. I was inspired by ballet and its transformation and stiffness over time. My collection is based on the fragility of classical ballet costume called Tutu. I want to enrich the classic and serious form of Tutu by exaggeration and humour that I often miss in classical dance expression. My goal is to mirror the youthfulness and energy of dancers in my collection based on the classic ballet costume. My thesis is willing to mirror energy and youthfulness of ballet performers into the rigid ballet costume.
music box, dance, ballet, tutu, transparency, vitality, wit
Zásady pro vypracování
Výtvarné zpracování a realizace finálních návrhů, cca 8-12 modelů. Technická a teoretická příprava projektu, sběr potřebných informací a vyhotovení práce dle zadaných parametrů. Celou práci také odevzdat na CD v elektronické podobě. Prostudování a analýza dostupných materiálů a informací, vlastní závěry. Rozsah práce: Výtvarné řešení designu oděvu ve variantách, finální řešení, výběr materiálů, střihové řešení, realizace vybraných oděvů, výtvarná dokumentace. 10 stran textu na téma teoretické části, cca 20 stran přípravné skicy a fotodokumentace, vše formát A4. Odevzdejte ve 3 stejnopisech v pevné vazbě.
Zásady pro vypracování
Výtvarné zpracování a realizace finálních návrhů, cca 8-12 modelů. Technická a teoretická příprava projektu, sběr potřebných informací a vyhotovení práce dle zadaných parametrů. Celou práci také odevzdat na CD v elektronické podobě. Prostudování a analýza dostupných materiálů a informací, vlastní závěry. Rozsah práce: Výtvarné řešení designu oděvu ve variantách, finální řešení, výběr materiálů, střihové řešení, realizace vybraných oděvů, výtvarná dokumentace. 10 stran textu na téma teoretické části, cca 20 stran přípravné skicy a fotodokumentace, vše formát A4. Odevzdejte ve 3 stejnopisech v pevné vazbě.
Seznam doporučené literatury
Ústav odívání v Kjótu - Móda (Dějiny odívání 18. 19. 20. století) MÁCHALOVÁ Jana - Móda 20. století, Lidové noviny 2003 Máchalová Jana - Módou posedlí, Moraviapress a.s. Móda - Dějiny odívání 18. 19. a 20. století, Slovart 2003 Terry Jones, Susie Rushtonová - Současní módní návrháři, Slovart A.Vaganovova - Základy klasického tance,Taneční konzervatoř hlavního města Prahy Cesty k tanečnímu a baletnímu mistrovství, 2005 Božena Brodská, Vladimír Vašut - Svět tance a baletu, 2004 Nataša Rybínová - Kapitoly z dějin tance a baletu, 1963 František Kupka - Legendy o květinách, Československý spisovatel, Praha 1976
Seznam doporučené literatury
Ústav odívání v Kjótu - Móda (Dějiny odívání 18. 19. 20. století) MÁCHALOVÁ Jana - Móda 20. století, Lidové noviny 2003 Máchalová Jana - Módou posedlí, Moraviapress a.s. Móda - Dějiny odívání 18. 19. a 20. století, Slovart 2003 Terry Jones, Susie Rushtonová - Současní módní návrháři, Slovart A.Vaganovova - Základy klasického tance,Taneční konzervatoř hlavního města Prahy Cesty k tanečnímu a baletnímu mistrovství, 2005 Božena Brodská, Vladimír Vašut - Svět tance a baletu, 2004 Nataša Rybínová - Kapitoly z dějin tance a baletu, 1963 František Kupka - Legendy o květinách, Československý spisovatel, Praha 1976
Přílohy volně vložené
1 CD ROM
Přílohy vázané v práci
ilustrace
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Renata předvedla kolekci - svou inspiraci hledala v hrací skříňce, modely zaměřené pro balet a moderní tanec.
Obhajoba byla originální, jasná a plynulá. Otázky na odpovědi byly vyčerpávající. Použila prezentaci na projkeci.