Diplomová práce se zabývá problematikou strategického plánování Zlínského kraje na příkladu rozvoje sportu a tělovýchovy mládeže. Práce je rozdělena do dvou částí. Teoretická část práce vymezuje základní východiska strategického plánování, popisuje koncepční dokumenty na jednotlivých úrovních, s akcentem na úroveň krajskou. Dále rozebírá školní tělesnou výchovu a jednotlivé podmínky, které jsou nezbytné k jejímu provozování. Navazující část praktická obsahuje dvě samostatná dotazníková šetření. Následuje shrnutí prostřednictvím přehledové SWOT analýzy. Práci uzavírají návrhy a možnosti dalšího rozvoje tělovýchovy a sportu ve Zlínském kraji.
Anotace v angličtině
This Master´s Thesis deals with the strategic planning in the Zlínský region and it shows the example of the development of sport and juvenile physical training. The paper is divided into two parts. The theoretical part defines the basic solvents of the strategic planning; it describes the conceptual documents on particular levels with the focus on the level of regions. It also deals with the school physical training and the particular conditions, fun-damental for its operation. The pursuing practical part contains two separate questionnaires. It is followed by the summary through the medium of the SWOT analysis. The whole document is concluded by the propositions and possibilities of the further development of the physical training and sport in the Zlínský region.
Klíčová slova
strategické plánování, koncepční dokumenty, tělovýchova a sport mládeže, školní sportovní zařízení, SWOT analýza, Zlínský kraj
Klíčová slova v angličtině
strategic planning, conceptual documents, juvenile physical training and sport, school sport facilities, SWOT analysis, Zlínský Region
Rozsah průvodní práce
78 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zabývá problematikou strategického plánování Zlínského kraje na příkladu rozvoje sportu a tělovýchovy mládeže. Práce je rozdělena do dvou částí. Teoretická část práce vymezuje základní východiska strategického plánování, popisuje koncepční dokumenty na jednotlivých úrovních, s akcentem na úroveň krajskou. Dále rozebírá školní tělesnou výchovu a jednotlivé podmínky, které jsou nezbytné k jejímu provozování. Navazující část praktická obsahuje dvě samostatná dotazníková šetření. Následuje shrnutí prostřednictvím přehledové SWOT analýzy. Práci uzavírají návrhy a možnosti dalšího rozvoje tělovýchovy a sportu ve Zlínském kraji.
Anotace v angličtině
This Master´s Thesis deals with the strategic planning in the Zlínský region and it shows the example of the development of sport and juvenile physical training. The paper is divided into two parts. The theoretical part defines the basic solvents of the strategic planning; it describes the conceptual documents on particular levels with the focus on the level of regions. It also deals with the school physical training and the particular conditions, fun-damental for its operation. The pursuing practical part contains two separate questionnaires. It is followed by the summary through the medium of the SWOT analysis. The whole document is concluded by the propositions and possibilities of the further development of the physical training and sport in the Zlínský region.
Klíčová slova
strategické plánování, koncepční dokumenty, tělovýchova a sport mládeže, školní sportovní zařízení, SWOT analýza, Zlínský kraj
Klíčová slova v angličtině
strategic planning, conceptual documents, juvenile physical training and sport, school sport facilities, SWOT analysis, Zlínský Region
Zásady pro vypracování
Úvod
I. Teoretická část
Definujte cíle a metody práce.
Vymezte základní legislativu a koncepční dokumenty týkající se řešené problematiky.
Proveďte literární rešerši teoretických poznatků o sportu a tělovýchově mládeže.
II. Praktická část
Zpracujte analýzu personálních, prostorových a materiálních podmínek pro výuku tělesné výchovy na gymnáziích Zlínského kraje.
Zhodnoťte na základě dotazníkového průzkumu úroveň školního sportování mládeže a jejich přístup ke sportu obecně.
Vyhodnoťte výstupy šetření prostřednictvím metody SWOT.
Navrhněte svá doporučení pro další rozvoj sportu a tělovýchovy mládeže ve Zlínském kraji.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
I. Teoretická část
Definujte cíle a metody práce.
Vymezte základní legislativu a koncepční dokumenty týkající se řešené problematiky.
Proveďte literární rešerši teoretických poznatků o sportu a tělovýchově mládeže.
II. Praktická část
Zpracujte analýzu personálních, prostorových a materiálních podmínek pro výuku tělesné výchovy na gymnáziích Zlínského kraje.
Zhodnoťte na základě dotazníkového průzkumu úroveň školního sportování mládeže a jejich přístup ke sportu obecně.
Vyhodnoťte výstupy šetření prostřednictvím metody SWOT.
Navrhněte svá doporučení pro další rozvoj sportu a tělovýchovy mládeže ve Zlínském kraji.
Závěr
Seznam doporučené literatury
[1] DOVALIL, J. et al. Olympismus. 1. vyd. Praha: Olympia, 2004. 224 s. ISBN 80-7033-871-7.
[2] SEKOT, A. Sport a společnost. 1. vyd. Brno: Paido, 2003. 192 s. ISBN 80-7315-047-6.
[3] VALENTA, J. Školské zákony s komentářem a prováděcí předpisy. 4. aktualiz. vyd. Olomouc: Anag, 2009. 800 s. ISBN 978-80-7263-530-6.
[4] WOKOUN, R. et al. Regionální rozvoj : Východiska regionálního rozvoje, regionální politika, teorie, strategie a programování. 1. vyd. Praha: Linde, 2008. 475 s. ISBN 978-80-7201-699-0.
Seznam doporučené literatury
[1] DOVALIL, J. et al. Olympismus. 1. vyd. Praha: Olympia, 2004. 224 s. ISBN 80-7033-871-7.
[2] SEKOT, A. Sport a společnost. 1. vyd. Brno: Paido, 2003. 192 s. ISBN 80-7315-047-6.
[3] VALENTA, J. Školské zákony s komentářem a prováděcí předpisy. 4. aktualiz. vyd. Olomouc: Anag, 2009. 800 s. ISBN 978-80-7263-530-6.
[4] WOKOUN, R. et al. Regionální rozvoj : Východiska regionálního rozvoje, regionální politika, teorie, strategie a programování. 1. vyd. Praha: Linde, 2008. 475 s. ISBN 978-80-7201-699-0.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
vedoucí DP - 47 b.
Otázky:
Co považujete za největší překážku intenzivnějšího rozvoje tělovýchovy a sportu v rámci středního školství? Navrhněte opatření na zlepšení.
oponent DP - 44 b.
Otázky:
Dá se dle Vás vycházet při zpracování Koncepce tělovýchovy a sportu ZK z dat Analýzy sportovního a tělovýchovného prostředí zpracované téměř před 10 lety.
Jakým nástrojem dle Vašeho názoru lze dosáhnout na základních a středních školách zavedení 3 hodin tělesné výchovy, což by bylo jistě potřebné, jak uvádíte ve výsledcích své práce?
Domníváte se, že budou poznatky Vaší práce využitelné v praxi?
Autorka dokázala reagovat na dotazy komise. Důležitý nedostatek byl shledán v jednom výtisku DP, který nebyl sepsán v šabloně, dle náležité univerzitní směrnice.