Inspirací mi byla příroda, svou volností, nespoutaností, nenáročností, rozdáváním pokladů, dokonalostí a harmonií. V přírodě má vše svůj smysl a místo na světě.
Krása se od dávných časů do oděvu promítala především ztvárněním květin na materiál. Zvolila jsem stylizované kreslení pomocí nitě a šicího stroje na látku.
Annotation in English
I was inspired by nature, its freedom, craziness, modesty, handing out treasure, perfection and harmony. In nature everything has its purpose and place in the world.
Beauty is from ancient times to the garment reflected primarily in the material representation of flowers. I chose a stylized drawing with thread and a sewing machine on fabric.
Inspirací mi byla příroda, svou volností, nespoutaností, nenáročností, rozdáváním pokladů, dokonalostí a harmonií. V přírodě má vše svůj smysl a místo na světě.
Krása se od dávných časů do oděvu promítala především ztvárněním květin na materiál. Zvolila jsem stylizované kreslení pomocí nitě a šicího stroje na látku.
Annotation in English
I was inspired by nature, its freedom, craziness, modesty, handing out treasure, perfection and harmony. In nature everything has its purpose and place in the world.
Beauty is from ancient times to the garment reflected primarily in the material representation of flowers. I chose a stylized drawing with thread and a sewing machine on fabric.
1. Inspirace, skici 3. Výběr materiálu 4. Téma, střihové konstrukce 6. Kalika 7. Šest modelů 8. Písemná práce, fotodokumentace, portfolio
Research Plan
1. Inspirace, skici 3. Výběr materiálu 4. Téma, střihové konstrukce 6. Kalika 7. Šest modelů 8. Písemná práce, fotodokumentace, portfolio
Recommended resources
The Collection of the Kyoto Costume Institute, Fashion a History from the 18th to the 20th century, Fashion, Taschen 2002
Alena L. Čechová, Anna Halíková: Krajky, výšivky, stuhy, prýmky, NLN 2004
Marie Benešová: Výšivka Praha 1, 1985
Antonín Václavík: Textil v lidové tvorbě, Luhačovice, nakl. IM, 2009
PhDr.Jaroslava Zástavková: Technologie stehů lidové výšivky, Praha 1981
Nineteenth century Fashion in detail, The Board of Trustees of the Victoria and Albert Museum, 2005
ALCEGA de Juan: TAILOR'S PATTERN BOOK 1589, Libro de geometria, Pratica Traça
ARNOLD Janet: PATTERNS OF FASHION, c.1560-1620, The cut and construction of clothes for men and women, Drama Publisher, Hollywood : Quite Specific Media Group, 1985
ARNOLD Janet: PATTERNS OF FASHION 4, c.1540-1660, The cut and construction of linen shirts, smocks, neckwear, headwear and accessories for men and women, Drama Publisher, 2008, Hollywood : Quite Specific media Group, 1977
Recommended resources
The Collection of the Kyoto Costume Institute, Fashion a History from the 18th to the 20th century, Fashion, Taschen 2002
Alena L. Čechová, Anna Halíková: Krajky, výšivky, stuhy, prýmky, NLN 2004
Marie Benešová: Výšivka Praha 1, 1985
Antonín Václavík: Textil v lidové tvorbě, Luhačovice, nakl. IM, 2009
PhDr.Jaroslava Zástavková: Technologie stehů lidové výšivky, Praha 1981
Nineteenth century Fashion in detail, The Board of Trustees of the Victoria and Albert Museum, 2005
ALCEGA de Juan: TAILOR'S PATTERN BOOK 1589, Libro de geometria, Pratica Traça
ARNOLD Janet: PATTERNS OF FASHION, c.1560-1620, The cut and construction of clothes for men and women, Drama Publisher, Hollywood : Quite Specific Media Group, 1985
ARNOLD Janet: PATTERNS OF FASHION 4, c.1540-1660, The cut and construction of linen shirts, smocks, neckwear, headwear and accessories for men and women, Drama Publisher, 2008, Hollywood : Quite Specific media Group, 1977
Enclosed appendices
1 CD
Appendices bound in thesis
portraits
Taken from the library
No
Full text of the thesis
Appendices
Reviewer's report
Supervisor's report
Defence procedure record
Kolekce studentky Markéty Večeřové vychází z přírodních motivů a materiálů, koncept, modely a výpověď byly přesvědčivé ale bázlivé. Na kladené otázky byly odpovědi uspokojivé.