Tato bakalářská práce pojednává o propojení architektury a grafického designu tzv. EGD (Environmental Graphic Design) a jeho využití v rámci vizuálního stylu subjektu. Dále porovnává úroveň corporate designu kulturních institucí v České republice a v zahraničí a míru propojení mezi jejich vizuálním stylem a orientačním systémem. V praktické části se pak tyto poznatky snažím aplikovat v praxi.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis concerns about conntection between architecture and graphic design, so called EGD (Environmental Graphic Design) and its usage in terms of visual style of a subject. Furthermore it compares level of corporate design of cultural institutions in the Czech Republic and abroad and amount of connection between their visual style and wayfinding system. In practical part I try to apply these findings in use.
Tato bakalářská práce pojednává o propojení architektury a grafického designu tzv. EGD (Environmental Graphic Design) a jeho využití v rámci vizuálního stylu subjektu. Dále porovnává úroveň corporate designu kulturních institucí v České republice a v zahraničí a míru propojení mezi jejich vizuálním stylem a orientačním systémem. V praktické části se pak tyto poznatky snažím aplikovat v praxi.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis concerns about conntection between architecture and graphic design, so called EGD (Environmental Graphic Design) and its usage in terms of visual style of a subject. Furthermore it compares level of corporate design of cultural institutions in the Czech Republic and abroad and amount of connection between their visual style and wayfinding system. In practical part I try to apply these findings in use.
Úvod
Teoretická část
1. Propojení vizuálního stylu s řešením interiérů a exteriérů společností
2. Historie a vývoj signmakingu a enviromentálního designu
3. Vizuální prezentace kulturních institucí u nás a ve světě
4. Možnosti a omezení tvorby orientačního systému
5. Dekor a jeho funkce
Praktická část
1. Značka
2. Barevnost
3. Typografie
4. Vizuální styl
5. Tiskoviny
6. Web
7. Orientační systém
8. Další aplikace
Závěr
Obrazová příloha
Zásady pro vypracování
Úvod
Teoretická část
1. Propojení vizuálního stylu s řešením interiérů a exteriérů společností
2. Historie a vývoj signmakingu a enviromentálního designu
3. Vizuální prezentace kulturních institucí u nás a ve světě
4. Možnosti a omezení tvorby orientačního systému
5. Dekor a jeho funkce
Praktická část
1. Značka
2. Barevnost
3. Typografie
4. Vizuální styl
5. Tiskoviny
6. Web
7. Orientační systém
8. Další aplikace
Závěr
Obrazová příloha
Seznam doporučené literatury
BAUER, Erwin K., MAYER, Dieter. Orientation & Identity: Portraits of International Way Finding Systems/Portrats Internationaler Leitsysteme, SpringerWienNewYork 2008. Počet stran 480. ISBN 978-3-211-79189-9
CALORI, Chris. Signage and Wayfinding Design: A Complete Guide to Creating Environmental Graphic Design Systems, John Wiley & Sons 2007. Počet stran 256. ISBN 978-0-471-74891-5
GIBSON, David. The Wayfinding Handbook: Information Design for Public Places. New York: Princeton Architectural Press 2009. Počet stran 152. ISBN 978-1-56898-76-99
KESNER, Ladislav. Marketing a management muzeí a památek. Praha: GRADA 2005. Počet stran 304. ISBN 80-247-1104-4
SERREL, Beverly. Exhibit Labels: An Interpretive Approach. Lanham: AltaMira Press 1996. Počet stran 280. ISBN 0-7619-9106-9
UEBELE, Andreas. Signage Systems and Information Graphics. Londýn: Thames & Hudson Ltd 2007. Počet stran 336. ISBN: 978-0-500-51379-8
Seznam doporučené literatury
BAUER, Erwin K., MAYER, Dieter. Orientation & Identity: Portraits of International Way Finding Systems/Portrats Internationaler Leitsysteme, SpringerWienNewYork 2008. Počet stran 480. ISBN 978-3-211-79189-9
CALORI, Chris. Signage and Wayfinding Design: A Complete Guide to Creating Environmental Graphic Design Systems, John Wiley & Sons 2007. Počet stran 256. ISBN 978-0-471-74891-5
GIBSON, David. The Wayfinding Handbook: Information Design for Public Places. New York: Princeton Architectural Press 2009. Počet stran 152. ISBN 978-1-56898-76-99
KESNER, Ladislav. Marketing a management muzeí a památek. Praha: GRADA 2005. Počet stran 304. ISBN 80-247-1104-4
SERREL, Beverly. Exhibit Labels: An Interpretive Approach. Lanham: AltaMira Press 1996. Počet stran 280. ISBN 0-7619-9106-9
UEBELE, Andreas. Signage Systems and Information Graphics. Londýn: Thames & Hudson Ltd 2007. Počet stran 336. ISBN: 978-0-500-51379-8
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Student se ve své práci zabýval vytvořením nového vizuálního stylu Galerie Jaroslava Fragnera. Celý styl postavil na segmentech vytvořených ze značky GJF.
- základní barevnost je černo - bílá + doplňková barevnost
- zvolená typografie (Tomáš Brousil )
- vytvoření tiskovin ( vizitky, hlavičkový papír, obálky, papírové tašky )
- vytvoření webových stránek galerie
- aplikace prvků vizuálního stylu v intriéru a exteriéru.
Dotaz komise na výraznou aplikaci na fasádě historické budovy.
Svou bakalářskou práci obhájil.