Tématem mé bakalářské práce jsou ''Vlivy působící na rozvoj osobnosti dítěte‘‘. Práce je rozdělena na tři části. První teoretická část, rodina, škola, volný čas a kultura. Druhá část je praktická, založena na dotazníku který je základem celé práce. Třetí částí práce je interpretace výsledků.
Cílem práce bylo posoudit vlivy sociálního prostředí ovlivňující vývoj dospívajících žáků a na základě zjištěných faktů navrhnout opatření k posílení vlivů žádoucích a eliminaci vlivů nežádoucích.
Annotation in English
The theme of my diploma project is influences having an impact on the child personality development. My work has got three parts. The first is theoretical part, family, school, free time and culture. The second is a practical part, which is based on questionnaire, which is the basis of the whole project. The part three is the explanation of results. The aim of the project was to evaluate the influences of the social background on the development of young adolescents and based on the facts found to suggest measures necessary to support the positive influences and to limit the negative ones.
Tématem mé bakalářské práce jsou ''Vlivy působící na rozvoj osobnosti dítěte‘‘. Práce je rozdělena na tři části. První teoretická část, rodina, škola, volný čas a kultura. Druhá část je praktická, založena na dotazníku který je základem celé práce. Třetí částí práce je interpretace výsledků.
Cílem práce bylo posoudit vlivy sociálního prostředí ovlivňující vývoj dospívajících žáků a na základě zjištěných faktů navrhnout opatření k posílení vlivů žádoucích a eliminaci vlivů nežádoucích.
Annotation in English
The theme of my diploma project is influences having an impact on the child personality development. My work has got three parts. The first is theoretical part, family, school, free time and culture. The second is a practical part, which is based on questionnaire, which is the basis of the whole project. The part three is the explanation of results. The aim of the project was to evaluate the influences of the social background on the development of young adolescents and based on the facts found to suggest measures necessary to support the positive influences and to limit the negative ones.