Tématem bakalářské práce je analýza ekonomické prosperity a konkurenceschopnosti firmy BAJA Group s.r.o. Práce je rozdělena do dvou hlavních částí. První část práce obsahuje teoretické pojednání o problematice konkurenceschopnosti, analýzu prostředí a teoretické charakteristiky metod, které jsou následně použity v části praktické. Praktická část obsahuje charakteristiku firmy, analýzu prostředí firmy a další informace potřebné pro SWOT analýzu a Bostonskou matici firmy BAJA Group s.r.o. Po vyhodnocení těchto analýz byla navržena různá řešení, která mohou vést ke zvýšení prosperity a konkurenceschopnosti dané firmy.
Anotace v angličtině
The topic of this thesis is the analysis of economic prosperity and competitiveness of the company BAJA Group Ltd. The work is divided into two main parts. The first part contains a theoretical discussion on the issue of competitiveness, environment and theoretical analysis of the characteristics of methods, which are subsequently used in the practice. The practical part includes firm characteristics, business environment analysis and other information necessary for the SWOT analysis of and the Boston matrix BAJA Group Company Ltd. After evaluation of these analysis have been proposed various solutions, which can lead to increased prosperity and competitiveness of the company.
Klíčová slova
konkurence, konkurenceschopnost, analýza prostředí, SWOT analýza, Bostonská matice
Klíčová slova v angličtině
competition, competitiveness, environmental analysis, SWOT analysis, Boston matrix
Rozsah průvodní práce
82 s. (107 387 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Tématem bakalářské práce je analýza ekonomické prosperity a konkurenceschopnosti firmy BAJA Group s.r.o. Práce je rozdělena do dvou hlavních částí. První část práce obsahuje teoretické pojednání o problematice konkurenceschopnosti, analýzu prostředí a teoretické charakteristiky metod, které jsou následně použity v části praktické. Praktická část obsahuje charakteristiku firmy, analýzu prostředí firmy a další informace potřebné pro SWOT analýzu a Bostonskou matici firmy BAJA Group s.r.o. Po vyhodnocení těchto analýz byla navržena různá řešení, která mohou vést ke zvýšení prosperity a konkurenceschopnosti dané firmy.
Anotace v angličtině
The topic of this thesis is the analysis of economic prosperity and competitiveness of the company BAJA Group Ltd. The work is divided into two main parts. The first part contains a theoretical discussion on the issue of competitiveness, environment and theoretical analysis of the characteristics of methods, which are subsequently used in the practice. The practical part includes firm characteristics, business environment analysis and other information necessary for the SWOT analysis of and the Boston matrix BAJA Group Company Ltd. After evaluation of these analysis have been proposed various solutions, which can lead to increased prosperity and competitiveness of the company.
Klíčová slova
konkurence, konkurenceschopnost, analýza prostředí, SWOT analýza, Bostonská matice
Klíčová slova v angličtině
competition, competitiveness, environmental analysis, SWOT analysis, Boston matrix
Zásady pro vypracování
Teoretické pojednání o problematice konkurenceschopnosti.
Analýza prostředí firmy BAJA Group s.r.o.
Metody hodnocení konkurenceschopnosti a jejich aplikace ve firmě.
Návrh opatření pro zlepšení prosperity a konkurenceschopnosti dané firmy.
Zásady pro vypracování
Teoretické pojednání o problematice konkurenceschopnosti.
Analýza prostředí firmy BAJA Group s.r.o.
Metody hodnocení konkurenceschopnosti a jejich aplikace ve firmě.
Návrh opatření pro zlepšení prosperity a konkurenceschopnosti dané firmy.
Seznam doporučené literatury
[1] KAPLAN, R., NORTON, D. Balanced scorecard: strategický systém měření výkonnosti podniku. Šusta Marek. 4. vyd. Praha: Management Press, 2005. 267 s. ISBN 80-7261-124-0. \vsp{1,5mm}
[2] PITRA, Z. Zvyšování podnikatelské výkonnosti firmy: strategický obrat v podnikatelském chování. 1. vyd. Praha: Ekopress, 2001. 305 s. ISBN 80-86119-64-5. \vsp{1,5mm}
[3] PORTER, M. Konkurenční strategie firmy: metody pro analýzu odvětví a konkurentů. 1. vyd. Praha: Victoria Publishing, s.r.o., 1994. 403 s. ISBN 80-85605-11-2. \vsp{1,5mm}
Další odborná literatura dle doporučení vedoucího bakalářské práce. \vsp{1,5mm}
Seznam doporučené literatury
[1] KAPLAN, R., NORTON, D. Balanced scorecard: strategický systém měření výkonnosti podniku. Šusta Marek. 4. vyd. Praha: Management Press, 2005. 267 s. ISBN 80-7261-124-0. \vsp{1,5mm}
[2] PITRA, Z. Zvyšování podnikatelské výkonnosti firmy: strategický obrat v podnikatelském chování. 1. vyd. Praha: Ekopress, 2001. 305 s. ISBN 80-86119-64-5. \vsp{1,5mm}
[3] PORTER, M. Konkurenční strategie firmy: metody pro analýzu odvětví a konkurentů. 1. vyd. Praha: Victoria Publishing, s.r.o., 1994. 403 s. ISBN 80-85605-11-2. \vsp{1,5mm}
Další odborná literatura dle doporučení vedoucího bakalářské práce. \vsp{1,5mm}
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Otázka vedoucího BP:
Které z navrhovaných opatření má podle Vašeho názoru největší naději na rychlé uplatnění v podniku a proč?
Otázka oponenta BP:
1. Jaký je váš názor na udržitelnost podnikatelské činnosti společnosti v dlouhodobém horizontu (cca 10 let) = existence samotné společnosti nebo její prodej velké společnosti?
2. Dle SWOT analýzy je jednou z nejsilnějších stránek firmy nižší cena oproti konkurenci. Je reálné tuto silnou stránku udržet dlouhodobě vzhledem k nutnosti pravidelných investic do rozvoje sítě, konkurenčnímu tlaku na nízké ceny a omezenému počtu nových zákazníků?
Otázky zodpovězeny:zcela