Moja diplomová práca sa zaoberá otázkou, či je možné zasiahnuť ľudské srdce dizajnom. Zaoberám sa vnej silou umeleckých a grafických diel, hľadám príčiny, prečo umelecké diela pôsobia na človeka a ako sa dajú tieto zásady preniesť do sveta grafického dizajnu. Taktiež sa zaoberám otázkou vzťahu medzi umením a grafickým dizajnom.
Anotace v angličtině
My diploma thesis is focusing on question if it is possible to touch someone´s heart with design. I´m thinking about power of graphic design, I´m looking for reasons, why art pieces affect people´s mind, if there are some rules how to affect people´s mind with a picture. Also I´m looking for some connections between art and graphic design.
Klíčová slova
emócie, grafický dizajn, srdce, umenie, psychológia, plač, obraz, obrazy, Stefan Sagmeister, James Elkins, James Victore
Klíčová slova v angličtině
emotions, graphic design, heart, art, psychology, cry, picture, pictures, Stefan Sagmeister, James Elkins, James Victore
Rozsah průvodní práce
50 s(70 221znakov)
Jazyk
SK
Anotace
Moja diplomová práca sa zaoberá otázkou, či je možné zasiahnuť ľudské srdce dizajnom. Zaoberám sa vnej silou umeleckých a grafických diel, hľadám príčiny, prečo umelecké diela pôsobia na človeka a ako sa dajú tieto zásady preniesť do sveta grafického dizajnu. Taktiež sa zaoberám otázkou vzťahu medzi umením a grafickým dizajnom.
Anotace v angličtině
My diploma thesis is focusing on question if it is possible to touch someone´s heart with design. I´m thinking about power of graphic design, I´m looking for reasons, why art pieces affect people´s mind, if there are some rules how to affect people´s mind with a picture. Also I´m looking for some connections between art and graphic design.
Klíčová slova
emócie, grafický dizajn, srdce, umenie, psychológia, plač, obraz, obrazy, Stefan Sagmeister, James Elkins, James Victore
Klíčová slova v angličtině
emotions, graphic design, heart, art, psychology, cry, picture, pictures, Stefan Sagmeister, James Elkins, James Victore
Zásady pro vypracování
Rozsah teoretické práce 40 - 45 stran + přílohy, odevzdat v elektronické podobě (dle předepsané univerzální předlohy, viz Směrnice rektora UTB č. 14/2010) na 1 ks CD nosiče, dále odevzdat 2 kusy vytištěné elektronické podoby práce a 1 výtisk graficky zpracované práce, která má volnější autorskou podobu.
Teoretická část:
Může grafický design zasáhnout lidské srdce?
Praktická část:
Grafické zpracování vizuálu hudební skupiny
- obal CD, vinylu, DVD, kazety
- koncertní plakáty
- reklamní buttony a trička
- webová prezentace.
Zásady pro vypracování
Rozsah teoretické práce 40 - 45 stran + přílohy, odevzdat v elektronické podobě (dle předepsané univerzální předlohy, viz Směrnice rektora UTB č. 14/2010) na 1 ks CD nosiče, dále odevzdat 2 kusy vytištěné elektronické podoby práce a 1 výtisk graficky zpracované práce, která má volnější autorskou podobu.
Teoretická část:
Může grafický design zasáhnout lidské srdce?
Praktická část:
Grafické zpracování vizuálu hudební skupiny
- obal CD, vinylu, DVD, kazety
- koncertní plakáty
- reklamní buttony a trička
- webová prezentace.
Seznam doporučené literatury
doporučené zdroje:
veškeré knihovnické fondy na území ČR, webové stránky vztahující se k tématu, odborné časopisy a další literatura po konzultaci s vedoucím práce.
Seznam doporučené literatury
doporučené zdroje:
veškeré knihovnické fondy na území ČR, webové stránky vztahující se k tématu, odborné časopisy a další literatura po konzultaci s vedoucím práce.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Prezentace projektu byla přesvědčivá. Studenta motivovala jeho osobní zkušenost, kterou transformoval do velmi temného modelu instalace. Obrazová a video prezentace dala prostor pro individuální interpretece a širokou názorovou dizertifikaci. Student spojil vizuální a hudební složku DP v jeden celek. Sice promyšlený, ale s mnoha nevyhovujícími parametry. Rozsah teorie je na hranici, diskuzi vyvolalo video s formálními znaky destrukce obrazu. Otázky odpověděl s málo přesvědčivými argumenty. Autorský projekt má emotivní náboj, ale formální chyby. Otázka o účinku série plakátů s proměnou obrazu v terénu (p. Houf) byla zodpovězena, ale bez řešení.