Diplomová práci zabývající se tématem typografie, okrajově zmiňuje historické inspirační zdroje, které se postupem času transformovaly do novodobých forem vizuálního sdělení. Neopomenula jsem nástup nových technologií, především počítačů, které zprostředkovávají další polohy moderního umění.
Smyslem práce je poukázat na současnou rozmanitost typografie, která slouží jakožto nevyčerpatelný inspirační zdroj v různorodých oborech.
Anotace v angličtině
This diploma thesis deals with typography and its diversity. Historical background as well as new technologies that mediate other forms of modern art are discussed here.
The aim of this work is to point out the current typographic diversity as an inexhaust-ible source of inspiration in various fields.
Diplomová práci zabývající se tématem typografie, okrajově zmiňuje historické inspirační zdroje, které se postupem času transformovaly do novodobých forem vizuálního sdělení. Neopomenula jsem nástup nových technologií, především počítačů, které zprostředkovávají další polohy moderního umění.
Smyslem práce je poukázat na současnou rozmanitost typografie, která slouží jakožto nevyčerpatelný inspirační zdroj v různorodých oborech.
Anotace v angličtině
This diploma thesis deals with typography and its diversity. Historical background as well as new technologies that mediate other forms of modern art are discussed here.
The aim of this work is to point out the current typographic diversity as an inexhaust-ible source of inspiration in various fields.
Rozsah teoretické práce 40 - 45 stran + přílohy, odevzdat v elektronické podobě (dle předepsané univerzální předlohy, viz Směrnice rektora UTB č. 14/2010) na 1 ks CD nosiče, dále odevzdat 2 kusy vytištěné elektronické podoby práce a 1 výtisk graficky zpracované práce, která má volnější autorskou podobu.
Teoretická část:
Typografie jako inspirace současných designérů.
Praktická část:
Experimentální typografie, autorský projekt knihy.
Zásady pro vypracování
Rozsah teoretické práce 40 - 45 stran + přílohy, odevzdat v elektronické podobě (dle předepsané univerzální předlohy, viz Směrnice rektora UTB č. 14/2010) na 1 ks CD nosiče, dále odevzdat 2 kusy vytištěné elektronické podoby práce a 1 výtisk graficky zpracované práce, která má volnější autorskou podobu.
Teoretická část:
Typografie jako inspirace současných designérů.
Praktická část:
Experimentální typografie, autorský projekt knihy.
Seznam doporučené literatury
doporučené zdroje:
veškeré knihovnické fondy na území ČR, webové stránky vztahující se k tématu, odborné časopisy a další literatura po konzultaci s vedoucím práce.
Seznam doporučené literatury
doporučené zdroje:
veškeré knihovnické fondy na území ČR, webové stránky vztahující se k tématu, odborné časopisy a další literatura po konzultaci s vedoucím práce.
Přílohy volně vložené
1 CD
Přílohy vázané v práci
ilustrace
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka prezentovala svůj projekt v ucelené formě, slušnou jazykovou formou, vysvětlila záměr a svou motivaci. Typografie jako široký pojem a přesahová disciplína grafického designu je vnímána autorkou i oponentem kladně. Komise konstatuje vysokou úroveň všech částí diplomového projektu. Oponent vyčítá absenci některých jmen, autorských projektů a vazeb na architekturu. Otázka pana Wolfa: Důvody nezařazení Edtella a Sagmeistra. Odpověď komise akceptovala. Pan Illík: Vztah typografie a prostoru - příklady. Studentka odpověď znala a definovala problém i přesahy.