Bakalářská práce se zabývá nebezpečnými jevy spojenými s užíváním Internetu. V teoretické části jsou jednotlivé nebezpečné jevy na základě odborné literatury popsány a jsou zde uvedena pravidla k bezpečnějšímu užívání Internetu. V praktické části je popsán výzkum, který byl realizován na základních školách ve městě a na vesnici a jehož hlavním cílem bylo zjistit, jaké jsou zkušenosti a postoje žáků 7. a 8. tříd k rizikům, která jsou spojena s užíváním Internetu.
Anotace v angličtině
This thesis deals with dangerous phenomena associated with the use of the Internet. In the theoretical part are described individual dangerous phenomena on the basis of professional literature and stated rules for safer use of the Internet. The practical part describes the research which was conducted in elementary schools in city and village, with the main objective to find out about the experience and attitudes of pupils in 7th and 8th grades towards risks associated with using the Internet.
Klíčová slova
Internet, virtuální svět, sociální sítě, zneužití důvěry, kybergrooming, kyberšikana, kyberstalking.
Klíčová slova v angličtině
Internet, virtual world, social networks, abuse of trust, cyber grooming, cyberbullying, cyberstalking.
Rozsah průvodní práce
69 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá nebezpečnými jevy spojenými s užíváním Internetu. V teoretické části jsou jednotlivé nebezpečné jevy na základě odborné literatury popsány a jsou zde uvedena pravidla k bezpečnějšímu užívání Internetu. V praktické části je popsán výzkum, který byl realizován na základních školách ve městě a na vesnici a jehož hlavním cílem bylo zjistit, jaké jsou zkušenosti a postoje žáků 7. a 8. tříd k rizikům, která jsou spojena s užíváním Internetu.
Anotace v angličtině
This thesis deals with dangerous phenomena associated with the use of the Internet. In the theoretical part are described individual dangerous phenomena on the basis of professional literature and stated rules for safer use of the Internet. The practical part describes the research which was conducted in elementary schools in city and village, with the main objective to find out about the experience and attitudes of pupils in 7th and 8th grades towards risks associated with using the Internet.
Klíčová slova
Internet, virtuální svět, sociální sítě, zneužití důvěry, kybergrooming, kyberšikana, kyberstalking.
Klíčová slova v angličtině
Internet, virtual world, social networks, abuse of trust, cyber grooming, cyberbullying, cyberstalking.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti rizik spojených s užíváním internetu.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvantitativního výzkumu na základních školách.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti rizik spojených s užíváním internetu.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvantitativního výzkumu na základních školách.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
JIROVSKÝ, V. Kybernetická kriminalita: nejen o hackingu, crackingu, virech a trojských koních bez tajemství. Praha: Grada Publishing, 2007. ISBN 978-80-247-1561-2.
MATĚJKA, M. Počítačová kriminalita. Praha: Computer Press, 2002. ISBN 80-7226-419-2.
SMEJKAL, V. Internet a §§§. Praha: Grada Publishing, 2001. ISBN 80-247-0058-1.
ŠMAHEL, D. Psychologie a internet. Praha: Triton, 2003. ISBN 80-7254-360-1.
Seznam doporučené literatury
JIROVSKÝ, V. Kybernetická kriminalita: nejen o hackingu, crackingu, virech a trojských koních bez tajemství. Praha: Grada Publishing, 2007. ISBN 978-80-247-1561-2.
MATĚJKA, M. Počítačová kriminalita. Praha: Computer Press, 2002. ISBN 80-7226-419-2.
SMEJKAL, V. Internet a §§§. Praha: Grada Publishing, 2001. ISBN 80-247-0058-1.
ŠMAHEL, D. Psychologie a internet. Praha: Triton, 2003. ISBN 80-7254-360-1.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Jak si myslíte, že se bude měnit doba trávená na internetu s rostoucím věkem? (dr. Kroutilová Nováková) - student se domnívá, že s rostoucím věkem se bude doba strávená na internetu prodlužovat; své názory logicky zdůvodnil