Záměrem této bakalářské práce je zhodnotit současnou situaci týkající se vztahu volnočasových aktivit a životního stylu dospívající mládeže. Úmysl teoretické práce spočívá v analýze a následnému sestavení přehledu odborných hledisek ke klíčovým výrazům, jimiž jsou volný čas, životní styl a vývojové období puberty. Hlavním přínosem práce je zhodnocení praktické části, která na základě provedeného výzkumu osvětluje vztah volného času a životního stylu u žáků druhého stupně Základní školy v Kelči.
Anotace v angličtině
The main goal of this Bachelor´s composition is to summarize present situation related to freetime activities and lifestyle relations of the pubescent youth. The intention of the theoretical part is in analysis and the consequent construct of an expert point of view towards to key points which are free time, lifestyle and pubescent evolution steps. The primary contribution of my composition is to evaluate the practical part, which on basis of the accomplished research help clarify the relation between free time and lifestyle of the secondary school students in Kelč.
Klíčová slova
volný čas, životní styl, volnočasové aktivity, puberta
Klíčová slova v angličtině
leisure time, lifestyle, leisure activities, pubescence
Rozsah průvodní práce
59 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Záměrem této bakalářské práce je zhodnotit současnou situaci týkající se vztahu volnočasových aktivit a životního stylu dospívající mládeže. Úmysl teoretické práce spočívá v analýze a následnému sestavení přehledu odborných hledisek ke klíčovým výrazům, jimiž jsou volný čas, životní styl a vývojové období puberty. Hlavním přínosem práce je zhodnocení praktické části, která na základě provedeného výzkumu osvětluje vztah volného času a životního stylu u žáků druhého stupně Základní školy v Kelči.
Anotace v angličtině
The main goal of this Bachelor´s composition is to summarize present situation related to freetime activities and lifestyle relations of the pubescent youth. The intention of the theoretical part is in analysis and the consequent construct of an expert point of view towards to key points which are free time, lifestyle and pubescent evolution steps. The primary contribution of my composition is to evaluate the practical part, which on basis of the accomplished research help clarify the relation between free time and lifestyle of the secondary school students in Kelč.
Klíčová slova
volný čas, životní styl, volnočasové aktivity, puberta
Klíčová slova v angličtině
leisure time, lifestyle, leisure activities, pubescence
Zásady pro vypracování
Vyhledat a zpracovat odbornou tématicky orientovanou literaturu
Formulovat teoretická východiska pro zpracování praktické části
Stanovit cíl výzkumu, výzkumný problém, hypotézy
Rozvržení časového plánu výzkumu, vytvoření výzkumného nástroje (dotazník), ověření srozumitelnosti a jasnosti dotazníku
Realizace výzkumu na vybrané základní škole
Vyhodnocení sebraných dat a analýza získaných výsledků
Závěrečné vyhodnocení a interpretace zjištěných dat
Doporučení pro praxi
Zásady pro vypracování
Vyhledat a zpracovat odbornou tématicky orientovanou literaturu
Formulovat teoretická východiska pro zpracování praktické části
Stanovit cíl výzkumu, výzkumný problém, hypotézy
Rozvržení časového plánu výzkumu, vytvoření výzkumného nástroje (dotazník), ověření srozumitelnosti a jasnosti dotazníku
Realizace výzkumu na vybrané základní škole
Vyhodnocení sebraných dat a analýza získaných výsledků
Závěrečné vyhodnocení a interpretace zjištěných dat
Doporučení pro praxi
Seznam doporučené literatury
SPOUSTA, Vladimír. Kapitoly z pedagogiky volného času. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 1996. ISBN 8021012749
VÁŽANSKÝ, Mojmír. Základy pedagogiky volného času. 2. vyd. Brno: Print-Typia, 2001. ISBN 80-86 384- 00-4
SALADIN-GRIZIVATZ, C. Rodičovská autorita. Praha: Portál, 2002. 98 s. ISBN 80-7178-676-4
PELIKÁN, J. Výchova jako teoretický problém. Ostrava: Amosium servis, 1995. 243 s. ISBN 80-85498-27-8
KRÁLÍKOVÁ, M. Rodina a škola ve výchovné spolupráci. Praha: SPN, 1985. 100 s.
Seznam doporučené literatury
SPOUSTA, Vladimír. Kapitoly z pedagogiky volného času. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 1996. ISBN 8021012749
VÁŽANSKÝ, Mojmír. Základy pedagogiky volného času. 2. vyd. Brno: Print-Typia, 2001. ISBN 80-86 384- 00-4
SALADIN-GRIZIVATZ, C. Rodičovská autorita. Praha: Portál, 2002. 98 s. ISBN 80-7178-676-4
PELIKÁN, J. Výchova jako teoretický problém. Ostrava: Amosium servis, 1995. 243 s. ISBN 80-85498-27-8
KRÁLÍKOVÁ, M. Rodina a škola ve výchovné spolupráci. Praha: SPN, 1985. 100 s.
Přílohy volně vložené
PŘÍLOHA P I ? Dotazník pro žáky
PŘÍLOHA P II ? Dotazník pro rodiče
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Student shrnul v bodech osnovu své bakalářské práce práce.
V rámci prezentace teoretické části se zaměřil na současnou situaci týkající se vztahu volnočasových aktivit a životního stylu dospívající mládeže.
V rámci praktické části shrnul v prezentaci metodologii realizovaného výzkumu, stejně jako jeho výsledky.
Otázky obhajoby:
Dr. Opatrný - Odlište termíny průzkum a výzkum, které jste použil v praktické části Vaší práce? - "odlišeno v rámci obhajoby".
Dr. Opatrný - V čem spatřujete přínos Vaší práce? - "přínos pro ZŠ".