Tato bakalářská práce je zaměřena na výchovu a vzdělávání dětí s ADHD. Skládá se z teoretické a praktické části. Teoretická část je zaměřena na základní vymezení pojmu, příčiny ADHD a jeho léčbu a výchovu a vzdělávání dětí s ADHD. V praktické části jsou uvedeny dvě kazuistiky. Cílem této práce bylo nahlédnout do problematiky dětí ADHD a představit možnosti využití nových vý-chovných a vzdělávacích metod v praxi s dětmi ADHD.
Anotace v angličtině
This thesis is focused on the education of children with ADHD. It consists of theoretical and practi-cal parts. The theoretical part focuses on the basic definition and causes of ADHD and the treatment and education of children with ADHD. The practical part is a two case report. The aim of this study was to look into the problems of ADHD children and to introduce the use of new educational and training methods in practice with ADHD children.
Klíčová slova
ADHD, výchova a vzdělávání, hyperaktivita, impulzivita, důslednost
Tato bakalářská práce je zaměřena na výchovu a vzdělávání dětí s ADHD. Skládá se z teoretické a praktické části. Teoretická část je zaměřena na základní vymezení pojmu, příčiny ADHD a jeho léčbu a výchovu a vzdělávání dětí s ADHD. V praktické části jsou uvedeny dvě kazuistiky. Cílem této práce bylo nahlédnout do problematiky dětí ADHD a představit možnosti využití nových vý-chovných a vzdělávacích metod v praxi s dětmi ADHD.
Anotace v angličtině
This thesis is focused on the education of children with ADHD. It consists of theoretical and practi-cal parts. The theoretical part focuses on the basic definition and causes of ADHD and the treatment and education of children with ADHD. The practical part is a two case report. The aim of this study was to look into the problems of ADHD children and to introduce the use of new educational and training methods in practice with ADHD children.
Klíčová slova
ADHD, výchova a vzdělávání, hyperaktivita, impulzivita, důslednost
Vymezení pojmů a teoretických východisek pro praktickou část práce
Zpracování kvalitativního výzkumu a výzkumných technik
Uskutečnění samotného výzkumu a vyhodnocení jeho výsledků
Konečné shrnutí výzkumu a předložení konečného stanoviska, závěrů
Zásady pro vypracování
Vymezení pojmů a teoretických východisek pro praktickou část práce
Zpracování kvalitativního výzkumu a výzkumných technik
Uskutečnění samotného výzkumu a vyhodnocení jeho výsledků
Konečné shrnutí výzkumu a předložení konečného stanoviska, závěrů
Seznam doporučené literatury
MUNDEN, A.,ARCELUS, J. Poruchy pozornosti a hyperaktivita. Praha: Portál 2002.
KUCHARSKÁ, A. Specifické poruchy učení a chování. Praha: Portál 1997.
SERFONTEIN, G. Potíže dětí s učením a chováním. Praha: Portál 1999.
O´DELL, N., COOK, P. Neposedné dítě - Jak pomoci hyperaktivním dětem. Praha: Grada Publishing 1999.
MATĚJČEK, Z. Po dobrém, nebo po zlém? Praha: Portál 1997.
TRAIN, A. Specifické poruchy chování a pozornosti. Praha: Portál1997.
PTÁČEK, R., TYL, J., TYLOVÁ, V. Nové metody nápravy lehkých mozkových dysfunkcí. Praha: Aliud Pharma CZ.
RIEFOVÁ, S. F. Nesoustředěné a neklidné dítě ve škole. Praha: Portál 1999.
TŘESOHLAVÁ, Z. a kolektiv. Lehká mozková dysfunkce v dětském věku.Praha: Avicenum 1986.
VOCILKA, M. Netradiční forma prevence poruch chování.Praha: TECH-MARKET 1997.
PORTMANOVÁ, R. Jak zacházet s agresivitou. Praha: Portál 1996.
MATĚJČEK, Z. Škola rodičů. Praha: MAXDORF 2000.
Seznam doporučené literatury
MUNDEN, A.,ARCELUS, J. Poruchy pozornosti a hyperaktivita. Praha: Portál 2002.
KUCHARSKÁ, A. Specifické poruchy učení a chování. Praha: Portál 1997.
SERFONTEIN, G. Potíže dětí s učením a chováním. Praha: Portál 1999.
O´DELL, N., COOK, P. Neposedné dítě - Jak pomoci hyperaktivním dětem. Praha: Grada Publishing 1999.
MATĚJČEK, Z. Po dobrém, nebo po zlém? Praha: Portál 1997.
TRAIN, A. Specifické poruchy chování a pozornosti. Praha: Portál1997.
PTÁČEK, R., TYL, J., TYLOVÁ, V. Nové metody nápravy lehkých mozkových dysfunkcí. Praha: Aliud Pharma CZ.
RIEFOVÁ, S. F. Nesoustředěné a neklidné dítě ve škole. Praha: Portál 1999.
TŘESOHLAVÁ, Z. a kolektiv. Lehká mozková dysfunkce v dětském věku.Praha: Avicenum 1986.
VOCILKA, M. Netradiční forma prevence poruch chování.Praha: TECH-MARKET 1997.
PORTMANOVÁ, R. Jak zacházet s agresivitou. Praha: Portál 1996.
MATĚJČEK, Z. Škola rodičů. Praha: MAXDORF 2000.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka shrnula v bodech osnovu své bakalářské práce práce.
V rámci prezentace teoretické části se studentka zaměřila na problematiku výchovy a vzdělávání dětí s ADHD.
V rámci praktické části shrnula v prezentaci metodologii realizovaného výzkumu, stejně jako jeho výsledky.
Otázky obhajoby:
Doc. Haburajová - Uveďte, které z nových výchovných meted se v praxi osvedčily při práci s dětmi trpícími poruchou ADHD. - "relaxační techniky, artererapie, ... ".