Tato bakalářská práce se zabývá rolí počítače ve volném čase dětí, konkrétně dětí středního školního věku. Hlavním cílem práce je zjistit, kolik volného času tyto děti tráví u počítače, jak počítač ve skutečnosti využívají, jaké informace o možném internetovém nebezpečí mají a jak zasahují rodiče do jejich činnosti na počítači. V bakalářské práci je charakterizován střední školní věk, volný čas, pozitiva a negativa počítače, internet, formy internetového nebezpečí a prevence počítačového bezpečí. Páteří celé práce je výzkum provedený mezi žáky třetích, čtvrtých a pátých tříd všech základních škol v Uherském Brodě. Na základě výsledků daného výzkumu jsou v práci navrženy možnosti řešení dané problematiky aplikovatelné do praxe - běžného života dítěte.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with the role of PC at the leisure time of children; children of pupil age particularly. The main target of the thesis is to find out how much time these children spend computing, how they use computer in real, what information concerning potential internet danger they get and how their parents intervene in their PC activities. Medium school age, leisure time, pros and cons of PC, internet, forms of internet danger and PC danger prevention are described in the bachelor thesis. The base of the thesis is a survey done among pupils of fourth and fifth grades of all elementary schools in the town of Uherský Brod. On the basis of this survey, there are possibilities proposed in the thesis how to solve problems, applicable in practice of an ordinary child?s life.
a child of school age, leisure time, PC, internet, cyber bullying, cyber grooming, sexting, cyber stalking, netoholism, addiction, prevention
Rozsah průvodní práce
77 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce se zabývá rolí počítače ve volném čase dětí, konkrétně dětí středního školního věku. Hlavním cílem práce je zjistit, kolik volného času tyto děti tráví u počítače, jak počítač ve skutečnosti využívají, jaké informace o možném internetovém nebezpečí mají a jak zasahují rodiče do jejich činnosti na počítači. V bakalářské práci je charakterizován střední školní věk, volný čas, pozitiva a negativa počítače, internet, formy internetového nebezpečí a prevence počítačového bezpečí. Páteří celé práce je výzkum provedený mezi žáky třetích, čtvrtých a pátých tříd všech základních škol v Uherském Brodě. Na základě výsledků daného výzkumu jsou v práci navrženy možnosti řešení dané problematiky aplikovatelné do praxe - běžného života dítěte.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with the role of PC at the leisure time of children; children of pupil age particularly. The main target of the thesis is to find out how much time these children spend computing, how they use computer in real, what information concerning potential internet danger they get and how their parents intervene in their PC activities. Medium school age, leisure time, pros and cons of PC, internet, forms of internet danger and PC danger prevention are described in the bachelor thesis. The base of the thesis is a survey done among pupils of fourth and fifth grades of all elementary schools in the town of Uherský Brod. On the basis of this survey, there are possibilities proposed in the thesis how to solve problems, applicable in practice of an ordinary child?s life.
a child of school age, leisure time, PC, internet, cyber bullying, cyber grooming, sexting, cyber stalking, netoholism, addiction, prevention
Zásady pro vypracování
Analýza literárních pramenů a zpracování teoretických východisek.
Příprava výzkumu a charakteristika výzkumu.
Provedení výzkumu.
Zpracování a vyhodnocení výsledků výzkumu.
Přijetí odpovídajících závěrů a navržení námětů k řešení.
Zpracování bakalářské práce.
Zásady pro vypracování
Analýza literárních pramenů a zpracování teoretických východisek.
Příprava výzkumu a charakteristika výzkumu.
Provedení výzkumu.
Zpracování a vyhodnocení výsledků výzkumu.
Přijetí odpovídajících závěrů a navržení námětů k řešení.
Zpracování bakalářské práce.
Seznam doporučené literatury
ČERNOCHOVÁ, M. Využití počítače při vyučování. Praha: Portál, 1998. ISBN 80-7178-272-6.
HOFBAUER, B. Děti, mládež a volný čas. Praha: Portál, 2004. ISBN 80-7178-927-5.
CHRÁSKA, M. Úvod do výzkumu v pedagogice. Základy kvantitativně orientovaného výzkumu. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci - Pedagogická fakulta, 2003. ISBN 80-244-0765-5.
LANGMEIER, J., KREJĆÍŘOVÁ, D. Vývojová psychologie. Praha: Grada, 2006. ISBN 80-247-1284-9.
PÁVKOVÁ, J. a kol. Pedagogika volného času. Praha: Portál, 2002. ISBN 80-7178-711-6.
SAK, P. a kol. Člověk a vzdělání v informačním světě. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-230-0.
Seznam doporučené literatury
ČERNOCHOVÁ, M. Využití počítače při vyučování. Praha: Portál, 1998. ISBN 80-7178-272-6.
HOFBAUER, B. Děti, mládež a volný čas. Praha: Portál, 2004. ISBN 80-7178-927-5.
CHRÁSKA, M. Úvod do výzkumu v pedagogice. Základy kvantitativně orientovaného výzkumu. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci - Pedagogická fakulta, 2003. ISBN 80-244-0765-5.
LANGMEIER, J., KREJĆÍŘOVÁ, D. Vývojová psychologie. Praha: Grada, 2006. ISBN 80-247-1284-9.
PÁVKOVÁ, J. a kol. Pedagogika volného času. Praha: Portál, 2002. ISBN 80-7178-711-6.
SAK, P. a kol. Člověk a vzdělání v informačním světě. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-230-0.
Přílohy volně vložené
CD
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka zkušební komisi představila teoretická a praktická východiska své bakalářské práce. Následně komisi seznámila s výsledky a závěry práce. Odpověděla na otázky vedoucího a oponenta práce.