Bakalářská práce se zabývá předsudky o cizincích a menšinách v České republice. Teoretická část vymezuje klíčové, příčiny vzniku předsudků jejich rozdělení. V praktické části prezentuji výsledky výzkumu jehož cílem bylo zjistit, zda je mezi respondenty statisticky významný rozdíl u zjištěných dat.
Anotace v angličtině
This thesis deals with the prejudices of foreigners and minorities in the Czech Republic. The theoretical part defines the key causes of the prejudices of its distribution. The practical part presents the results of research whose objective was to determine whether the respondents in a statistically significant difference was found out.
Klíčová slova
předsudek, stereotyp, multikulturní výchova
Klíčová slova v angličtině
preudice, stereotype, multicultural education
Rozsah průvodní práce
54 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá předsudky o cizincích a menšinách v České republice. Teoretická část vymezuje klíčové, příčiny vzniku předsudků jejich rozdělení. V praktické části prezentuji výsledky výzkumu jehož cílem bylo zjistit, zda je mezi respondenty statisticky významný rozdíl u zjištěných dat.
Anotace v angličtině
This thesis deals with the prejudices of foreigners and minorities in the Czech Republic. The theoretical part defines the key causes of the prejudices of its distribution. The practical part presents the results of research whose objective was to determine whether the respondents in a statistically significant difference was found out.
Klíčová slova
předsudek, stereotyp, multikulturní výchova
Klíčová slova v angličtině
preudice, stereotype, multicultural education
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti multikulturní výchovy, migrace, integrace.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvalitativního výzkumu formou Q-metodologie.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti multikulturní výchovy, migrace, integrace.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvalitativního výzkumu formou Q-metodologie.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
DLUHOŠOVÁ, H. Integrace cizinců v České republice. In ŠIŠKOVÁ, T. Výchova
k toleranci a proti rasismu. 2. vyd. Praha: Portál, 2008. 280 s. ISBN 978-80-7367-182-2.
HLADÍK, J. Multikulturní výchova (socializace a integrace menšin). 1. vyd. Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2006. ISBN 80-7318-424-9.
CHRÁSKA,M. Metody pedagogického výzkumu. 1. vyd. Praha: Grada Publishing,
a. s. , 2007. 272 s. ISBN 978-80-247-1369-4
PRŮCHA, J. Interkulturní psychologie - Sociopsychologické zkoumání kultur, etnik, ras a národů. 3. vyd. Praha: Portál, 2010. 220 s. ISBN 978-80-7367-709-1.
PRŮCHA, J. Multikulturní výchova: Teorie - praxe - výzkum. 1. vyd. Praha: ISV,
2001. 212 s. ISBN 80-85866-72-2.
Seznam doporučené literatury
DLUHOŠOVÁ, H. Integrace cizinců v České republice. In ŠIŠKOVÁ, T. Výchova
k toleranci a proti rasismu. 2. vyd. Praha: Portál, 2008. 280 s. ISBN 978-80-7367-182-2.
HLADÍK, J. Multikulturní výchova (socializace a integrace menšin). 1. vyd. Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2006. ISBN 80-7318-424-9.
CHRÁSKA,M. Metody pedagogického výzkumu. 1. vyd. Praha: Grada Publishing,
a. s. , 2007. 272 s. ISBN 978-80-247-1369-4
PRŮCHA, J. Interkulturní psychologie - Sociopsychologické zkoumání kultur, etnik, ras a národů. 3. vyd. Praha: Portál, 2010. 220 s. ISBN 978-80-7367-709-1.
PRŮCHA, J. Multikulturní výchova: Teorie - praxe - výzkum. 1. vyd. Praha: ISV,
2001. 212 s. ISBN 80-85866-72-2.
Přílohy volně vložené
P I: Schéma třídění karet
P II: Finální výběr Q - typů
P III:Popisné statistiky: civilní sektor
P IV: Popisné statistiky: policie
P V: Informace z výzkumu STEM
Přílohy vázané v práci
tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Student komisi představil teoretická a praktická východiska předložené bakalářské práce. Seznámil komisi s cíly, metodologií a závěyu realizovaného výzkumu. Následně zodpověděl dotazy vedoucí a oponenta práce. Komise neměla doplňující otázky.