Bakalářská práce se týká popisu způsobů řešení integrace žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků talentovaných ve školních vzdělávacích programech tří základních škol. Školy se liší svou velikostí. V teoretické části jsou popsána teoretická východiska této problematiky, legislativa a situace v dalších evropských zemích. V praktické části byly analyzovány školní vzdělávací programy a výzkum byl doplněn strukturovanými rozhovory s řediteli zkoumaných škol.
Anotace v angličtině
Bachelor thesis describes the integration of children with specific educational needs and talented children in the school curricula of three primary schools. Schools differ in their size. The theoretical part describes the theoretical background of this issue, legislation and the situation in other European countries. There was analyzed school educational pro-grams in the practical part and research was complemented by structured interviews with directors of this schools.
Klíčová slova
školní vzdělávací program, základní škola, specifické vzdělávací potřeby, integrace
Klíčová slova v angličtině
school curricula, primary school, specific educational needs, integration
Rozsah průvodní práce
66
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se týká popisu způsobů řešení integrace žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků talentovaných ve školních vzdělávacích programech tří základních škol. Školy se liší svou velikostí. V teoretické části jsou popsána teoretická východiska této problematiky, legislativa a situace v dalších evropských zemích. V praktické části byly analyzovány školní vzdělávací programy a výzkum byl doplněn strukturovanými rozhovory s řediteli zkoumaných škol.
Anotace v angličtině
Bachelor thesis describes the integration of children with specific educational needs and talented children in the school curricula of three primary schools. Schools differ in their size. The theoretical part describes the theoretical background of this issue, legislation and the situation in other European countries. There was analyzed school educational pro-grams in the practical part and research was complemented by structured interviews with directors of this schools.
Klíčová slova
školní vzdělávací program, základní škola, specifické vzdělávací potřeby, integrace
Klíčová slova v angličtině
school curricula, primary school, specific educational needs, integration
Zásady pro vypracování
Zpracovat rešerši odborné literatury a dalších zdrojů, vztahujících se k tématu integrace dětí se specifickými vzdělávacími potřebami a dětí nadaných.
Stanovit hypotézu a metody práce.
V praktické části analyzovat vybrané školní vzdělávací programy.
Vyhodnotit provedené analýzy ve vztahu k hypotéze a naznačit další možný vývoj zkoumané oblasti.
Zásady pro vypracování
Zpracovat rešerši odborné literatury a dalších zdrojů, vztahujících se k tématu integrace dětí se specifickými vzdělávacími potřebami a dětí nadaných.
Stanovit hypotézu a metody práce.
V praktické části analyzovat vybrané školní vzdělávací programy.
Vyhodnotit provedené analýzy ve vztahu k hypotéze a naznačit další možný vývoj zkoumané oblasti.
Seznam doporučené literatury
MICHALÍK, Jan. Školská integrace žáků s postižením na základních školách v České republice. Olomouc : Univerzita Palackého, 2005.
BARTOŇOVÁ, Miroslava VÍTKOVÁ, Marie, et al. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami III.. Brno : Paido, 2009. 443 s.
BARTOŇOVÁ, Miroslava VÍTKOVÁ, Marie, et al. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami II.. Brno : Paido, 2008. 369 s.
Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání : se změnami provedenými k 1.9.2007. Praha : VÚP, 2007.
ŠVAŘÍČEK, Roman, ŠEĎOVÁ, Klára, et al. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách.Vyd. 1. Praha : Portál, 2007.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu. Vyd. 1. Praha : Grada Publishing,spol. s r.o., 2007.
Seznam doporučené literatury
MICHALÍK, Jan. Školská integrace žáků s postižením na základních školách v České republice. Olomouc : Univerzita Palackého, 2005.
BARTOŇOVÁ, Miroslava VÍTKOVÁ, Marie, et al. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami III.. Brno : Paido, 2009. 443 s.
BARTOŇOVÁ, Miroslava VÍTKOVÁ, Marie, et al. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami II.. Brno : Paido, 2008. 369 s.
Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání : se změnami provedenými k 1.9.2007. Praha : VÚP, 2007.
ŠVAŘÍČEK, Roman, ŠEĎOVÁ, Klára, et al. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách.Vyd. 1. Praha : Portál, 2007.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu. Vyd. 1. Praha : Grada Publishing,spol. s r.o., 2007.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Jak jste došla k závěru, že podpora pedagogů na velké škole není úplná? (Mgr. Růžičková) - studentka popsala rozhovory s řediteli, od kterých tuto informaci zjistila
Jakým způsobem jste zpracovávala rozhovory? (dr. Kroutilová Nováková) - studentka popsala postup otevřeného kódování