Bakalářská práce pojednává o vymezení metod výuky z pohledu získaných teoretických poznatků, se zaměřením na stručný historický vývoj výuky. Dále na rozdělení metod, tvořivé vyučování a jeho strukturu metod a na využití hry při výuce.Využití počítače při vyučování a přístup pedagoga k této výuce.
Snahou je získat primární informace o metodách výuky a vlivu učitele na vzdělávací proces, analyzovat vztah učitele a žáka v současné době a jeho využití ke zkvalitnění vyučovacího procesu.
Anotace v angličtině
This thesis covers teaching methodology as seen from the point of view of acquired theoretical knowledge. It deals in detail with a brief historical overview of teaching. It also concentrates on classifying teaching methods, on creative teaching and its methodology structure and on using play in teaching. It discusses the use of computers and how the teacher approaches this method.
I attempted at acquiring primary information about teaching methods and the influence of the teacher on the process of learning. I analyzed the teacher and pupil relationship and its influence on improving the quality of the teaching process.
Klíčová slova
učitel; žák; metody výuky; pedagogika; počítač; multimedia
Bakalářská práce pojednává o vymezení metod výuky z pohledu získaných teoretických poznatků, se zaměřením na stručný historický vývoj výuky. Dále na rozdělení metod, tvořivé vyučování a jeho strukturu metod a na využití hry při výuce.Využití počítače při vyučování a přístup pedagoga k této výuce.
Snahou je získat primární informace o metodách výuky a vlivu učitele na vzdělávací proces, analyzovat vztah učitele a žáka v současné době a jeho využití ke zkvalitnění vyučovacího procesu.
Anotace v angličtině
This thesis covers teaching methodology as seen from the point of view of acquired theoretical knowledge. It deals in detail with a brief historical overview of teaching. It also concentrates on classifying teaching methods, on creative teaching and its methodology structure and on using play in teaching. It discusses the use of computers and how the teacher approaches this method.
I attempted at acquiring primary information about teaching methods and the influence of the teacher on the process of learning. I analyzed the teacher and pupil relationship and its influence on improving the quality of the teaching process.
Klíčová slova
učitel; žák; metody výuky; pedagogika; počítač; multimedia