Bakalářská práce se zabývá životním stylem současných žen ve věku 30-40 let. V posledních letech se více objevují ženy, které měly první dítě v pozdějším věku. Hlavním předmětem práce jsou důvody, které ženy vedou k tomuto rozhodnutí. Teoretická část popisuje vnímání žen v historii, nejčastější důvody a důsledky odkladu mateřství do vyšší-ho věku. Poslední teoretická část se zabývá konkrétně pozdním mateřstvím. Praktická část je zaměřená na ženy, které porodily své první dítě po třicátém roce.
Anotace v angličtině
Bachelor work deals with the lifestyle of current women at the age of 30-40 years. In re-cent years there are more women who had their first child later in life. The main subject of this bachelor work are the reasons that lead women to this decision. The theoretical part describes the perception of women in history, the most common causes and consequences of delay motherhood until later age. The last theoretical part deals with late motherhood. The practical part is focused on women who gave birth to their first child after they are thirty years old.
Klíčová slova
Sociální role, kariéra, neplodnost, vzdělání, mateřství, životní styl
Klíčová slova v angličtině
Social role, career, infertility, education, motherhood, lifestyle
Rozsah průvodní práce
49 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá životním stylem současných žen ve věku 30-40 let. V posledních letech se více objevují ženy, které měly první dítě v pozdějším věku. Hlavním předmětem práce jsou důvody, které ženy vedou k tomuto rozhodnutí. Teoretická část popisuje vnímání žen v historii, nejčastější důvody a důsledky odkladu mateřství do vyšší-ho věku. Poslední teoretická část se zabývá konkrétně pozdním mateřstvím. Praktická část je zaměřená na ženy, které porodily své první dítě po třicátém roce.
Anotace v angličtině
Bachelor work deals with the lifestyle of current women at the age of 30-40 years. In re-cent years there are more women who had their first child later in life. The main subject of this bachelor work are the reasons that lead women to this decision. The theoretical part describes the perception of women in history, the most common causes and consequences of delay motherhood until later age. The last theoretical part deals with late motherhood. The practical part is focused on women who gave birth to their first child after they are thirty years old.
Klíčová slova
Sociální role, kariéra, neplodnost, vzdělání, mateřství, životní styl
Klíčová slova v angličtině
Social role, career, infertility, education, motherhood, lifestyle
Zásady pro vypracování
Studium literárních zdrojů a zpracování teoretické části
Příprava výzkumu, zajištění výzkumného vzorku
Realizace výzkumu
Zpracování výsledků výzkumu
Vyhodnocení získaných poznatků
Souhrnný závěr
Zásady pro vypracování
Studium literárních zdrojů a zpracování teoretické části
Příprava výzkumu, zajištění výzkumného vzorku
Realizace výzkumu
Zpracování výsledků výzkumu
Vyhodnocení získaných poznatků
Souhrnný závěr
Seznam doporučené literatury
ŠILHOVÁ, L., MUDr. STEJSKALOVÁ, J. Matkou ve vyšším věku. Brno: Computer Press, 2006. ISBN 80-251-0987-9.
SHEEHYOVÁ, G. Průvodce dospělostí. Šance a úskalí druhé poloviny života. Praha: Portál, 1999. ISBN 80-7178-185-1.
KELLNEROVAÁ, U. Žena 21. století. Praha: Ikar, 1997. ISBN 80-7202-144-3.
ŘÍČAN, P. Cesta životem. Praha: Panorama, 1990. ISBN 80-7038-078-0.
ABRAMSOVÁ, L. Zrození moderní ženy: Evropa 1789-1918. Brno: CDK, 2005. ISBN 80-7325-060-8.
Seznam doporučené literatury
ŠILHOVÁ, L., MUDr. STEJSKALOVÁ, J. Matkou ve vyšším věku. Brno: Computer Press, 2006. ISBN 80-251-0987-9.
SHEEHYOVÁ, G. Průvodce dospělostí. Šance a úskalí druhé poloviny života. Praha: Portál, 1999. ISBN 80-7178-185-1.
KELLNEROVAÁ, U. Žena 21. století. Praha: Ikar, 1997. ISBN 80-7202-144-3.
ŘÍČAN, P. Cesta životem. Praha: Panorama, 1990. ISBN 80-7038-078-0.
ABRAMSOVÁ, L. Zrození moderní ženy: Evropa 1789-1918. Brno: CDK, 2005. ISBN 80-7325-060-8.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Projevoval se u matek ve velké míře strach (dr. Kroutilová Nováková) - studentka popsala, že u více než 50-ti %; studentka však spíše popsala další sebevzdělávání
Myslíte si, že název práce je vhodně zvolen? (Mgr. Růžičková) - studentka uznala možnost více specifikovat název práce
Jaký je paradigmatický model a na základě čeho jste k němu dospěla? (doc. Novotná) - studentka popsala postup tvoření jednotek a kategorií