Předmětem bakalářské práce je řízení kvality ve výrobním podniku. Tato práce je tvořena ze dvou hlavních částí. První část nazvaná "Teoretická část" se zabývá teoretickým zpracováním, kde je představen pojem kvalita, význam a faktory ovlivňující kvalitu, koncepce managementu a s ním spojený význam v předvýrobních, výrobních a po výrobních etapách a principy kvality. V druhé části nazvané "Praktická část" je popsána analýza systému řízení kvality v podniku spolu s návrhy na zlepšení systému řízení kvality v podniku. V závěru práce jsou popsány další návrhy na zlepšení, a jak prospějí podniku.
Anotace v angličtině
The subject of this work is the quality management in manufacturing companies.
This work consists of two main parts. The first part named "The theoretical
part" deals with the theoretical processing where is introduced the concept of quality, the importance and the factors affecting the quality management, the concepts and the associated importance of the preproduction, the production
and the postproduction stages and quality principles. In the second part, entitled "The practical part" is described the analysis of quality management
system in the company along with suggestions for improving the quality management system in the company. At the end are described other suggestions for the improvement and "how to benefit the company".
Klíčová slova
Kvalita, řízení kvality, systém řízení kvality, management kvality, výroba, výrobní podnik.
Klíčová slova v angličtině
The quality, the quality management, the quality management system, the management of the quality, the production, the manufacturing company.
Rozsah průvodní práce
72 s. (64 267 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Předmětem bakalářské práce je řízení kvality ve výrobním podniku. Tato práce je tvořena ze dvou hlavních částí. První část nazvaná "Teoretická část" se zabývá teoretickým zpracováním, kde je představen pojem kvalita, význam a faktory ovlivňující kvalitu, koncepce managementu a s ním spojený význam v předvýrobních, výrobních a po výrobních etapách a principy kvality. V druhé části nazvané "Praktická část" je popsána analýza systému řízení kvality v podniku spolu s návrhy na zlepšení systému řízení kvality v podniku. V závěru práce jsou popsány další návrhy na zlepšení, a jak prospějí podniku.
Anotace v angličtině
The subject of this work is the quality management in manufacturing companies.
This work consists of two main parts. The first part named "The theoretical
part" deals with the theoretical processing where is introduced the concept of quality, the importance and the factors affecting the quality management, the concepts and the associated importance of the preproduction, the production
and the postproduction stages and quality principles. In the second part, entitled "The practical part" is described the analysis of quality management
system in the company along with suggestions for improving the quality management system in the company. At the end are described other suggestions for the improvement and "how to benefit the company".
Klíčová slova
Kvalita, řízení kvality, systém řízení kvality, management kvality, výroba, výrobní podnik.
Klíčová slova v angličtině
The quality, the quality management, the quality management system, the management of the quality, the production, the manufacturing company.
Zásady pro vypracování
Význam a pojetí kvality
Faktory, které ovlivňují kvalitu
Koncepce managementu kvality a jejich principy
Význam managementu kvality v předvýrobních, výrobních a povýrobních etapách
Analýza systému řízení kvality v podniku a návrhy na jeho zlepšení
Zásady pro vypracování
Význam a pojetí kvality
Faktory, které ovlivňují kvalitu
Koncepce managementu kvality a jejich principy
Význam managementu kvality v předvýrobních, výrobních a povýrobních etapách
Analýza systému řízení kvality v podniku a návrhy na jeho zlepšení
Seznam doporučené literatury
[1] NENADÁL, J.,NOSKIEVIČOVÁ, D., PETŘÍKOVÁ, R., PLURA, J., TOŠENOVSKÝ, J. MModerní systémy řízení jakosti. 2. doplněné vydání. Praha: Management Press, 2002. 282 s.ISBN: 80-85943-63-8 \vsp{1,5mm}
[2] Noskievičová, D. Statistické metody v řízení jakosti. Ostrava: VŠB-TU Ostrava, 2000. ISBN 80-7078-318-4 \vsp{1,5mm}
[3] BARTES, F. Jakost v podniku. Jakost v podniku. 1. Brno: AKADEMICKÉ NAKLADATELSTVÍ CERM, 2007. s. 1-90. ISBN: 978-80-214-3362- 5. \vsp{1,5mm}
Další odborná literatura dle doporučení vedoucího bakalářské práce. \vsp{1,5mm}
Seznam doporučené literatury
[1] NENADÁL, J.,NOSKIEVIČOVÁ, D., PETŘÍKOVÁ, R., PLURA, J., TOŠENOVSKÝ, J. MModerní systémy řízení jakosti. 2. doplněné vydání. Praha: Management Press, 2002. 282 s.ISBN: 80-85943-63-8 \vsp{1,5mm}
[2] Noskievičová, D. Statistické metody v řízení jakosti. Ostrava: VŠB-TU Ostrava, 2000. ISBN 80-7078-318-4 \vsp{1,5mm}
[3] BARTES, F. Jakost v podniku. Jakost v podniku. 1. Brno: AKADEMICKÉ NAKLADATELSTVÍ CERM, 2007. s. 1-90. ISBN: 978-80-214-3362- 5. \vsp{1,5mm}
Další odborná literatura dle doporučení vedoucího bakalářské práce. \vsp{1,5mm}
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Otázky vedoucí:
1. Na obrázku 2 jsou znázorněny ztráty nedokonalosti systému kvality ve firmě. Pokuste se naznačit jak to je ve vaší firmě.
Odp. má v prezentaci schéma. Vysvětlila.
Čujan: čím se liší ty dva grafy?
Odp. Upravila jsem si to já do takové formy. Je to vztažené k jakosti. 2% znamená, že to ubírá kvalitě ve výrobě. Vpravo mám z knížky: systém řízení jakosti.
2. V kapitole 5.7 je provedena analýza řízení kvality, ale není k dispozici analyzovaný systém. Předveďte ho na obhajodě.
Odp. Odpověděla.
Otázky oponent:
1. Objasněte význam pojmu leadership, použitý na str. 23. Vysvětlete jak s tímto pojmem souvisí obr. 6 na str. 24.
Odp. má obrázek v prezentaci. Vysvětlila ho.
2. Uveďte základní principy koncepce TQM a jak s těmito principy souvisí principy systému kvality uvedené na str. 32 a 33.
Odp. v prezentaci má uvedenou tabulku. Vysvětlila.
Čujan: co je vše obsažnost?
Odp. našla v BP a přečetla.
3. Vysvětlete pojmy neshoda, vada, neshodný výrobek, uvedené na str. 35.
Odp. neshoda - odchylka od specifikováné požadavku
Vada - výrobek neplní funkce pro který je určen.
Neshodný výrobek - vlastní x cizí, ochylka od spec. výrobku, pro který je určen .
Navrátil: proč jste to v práci nepopsala? Odp. přikývla.
Jurenka: cíl x a čeho jste BP dosáhla? Moc dobře jste to po sobě nečetla. Forma BP je špatná. CHybí popisy obrázků a zdroje. Na kolik % se jednotlivé cíle podařilo naplnit?Odp. 75% všechny.
Odp. porazit konkurenci, tím že zůstane více zákazníků. Snížíme konkurenci.
Jurenka: dáváte si obrovské cíle.Lošek: formální úprava - připomínky.
Čujan: BP má hodně nedostatků, jak často jste konzultovala?
Odp. málo, je těžké ho zastihnout. Čujan: rozdíl mezi ISO9001 a TQM? Zodpověděla.