Tato bakalářská práce pojednává o participativních metodách ve výuce. Seznamuje čtenáře s různými typy škol nejen v historii, ale poukazuje na využití metod i v současné pedagogice. Jednotlivé kapitoly se zabývají tématy, které jsou z mého pohledu velice důležité pro zapojení žáků do výuky. Jsou to např. motivace, vzhled učebny, podpora zpětné vazby nebo samotný vztah se žáky. V práci jsou také podrobněji popsány jednotlivé aktivizující metody a příklady jejich uplatnění.
Anotace v angličtině
This bachelor work deals with participation tutorial methods. It introduces the reader to various school types know not only in the past points at use of these methods in the presence as well. Individual chapters go in for themes which are from my point of view very important for involving the pupils into education. These are e.g. motivation, design of thee classroom, support of the feed-back or the pupil-teacher relationship itself. In this work there are also in greater detail described single activating methods and examples of their use.
Pedagogy, alternative school, Waldorf, Montessori, Dalton, learning methods, activity, motivation, classroom atmosphere, brainstorming, discussion, game, group learning.
Rozsah průvodní práce
71 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce pojednává o participativních metodách ve výuce. Seznamuje čtenáře s různými typy škol nejen v historii, ale poukazuje na využití metod i v současné pedagogice. Jednotlivé kapitoly se zabývají tématy, které jsou z mého pohledu velice důležité pro zapojení žáků do výuky. Jsou to např. motivace, vzhled učebny, podpora zpětné vazby nebo samotný vztah se žáky. V práci jsou také podrobněji popsány jednotlivé aktivizující metody a příklady jejich uplatnění.
Anotace v angličtině
This bachelor work deals with participation tutorial methods. It introduces the reader to various school types know not only in the past points at use of these methods in the presence as well. Individual chapters go in for themes which are from my point of view very important for involving the pupils into education. These are e.g. motivation, design of thee classroom, support of the feed-back or the pupil-teacher relationship itself. In this work there are also in greater detail described single activating methods and examples of their use.