Bakalářská práce je zaměřena na specifickou zájmovou činnost, na činnost folklórních souborů. Teoretická část práce se zabývá pojmem volný čas, jeho vývojem, funkcemi a subjekty. Dále popisuje hodnoty, hodnotovou výchovu a zájmové činnosti. Samostatná kapitola přibližuje pojem folklór a folklorní soubor. Práce předkládá současné možnosti volnočasového využití v oblasti folklorních činností ve městě Napajedlích.
Praktická část je zpracována kvalitativním výzkumem formou rozhovorů, jehož cílem je zjištění subjektivních názorů na přínos členství ve folklórních souborech ve městě Napajedlích.
Anotace v angličtině
The Bachelor thesis explores specific leisure activities and folk group activities. The theoretical part deals with the term ?free time?, its development, functions and subjects. It further describes values, values education and leisure activities. A separate chapter describes the term folklore and a folk group. The thesis presents current possible free-time activities for folk groups in the town of Napajedla.
The practical part is conducted as qualitative research in the form of interviews whose aim is to find objective opinions about the benefits of folk group membership in the town Napajedla.
Klíčová slova
volný čas, volnočasové aktivity, rodina, škola, vrstevnická skupina, hodnoty, zájmová činnost, folklór, folklórní soubor
Klíčová slova v angličtině
free time, free-time activities, family, school, peer group, values, leisure activities, folklore, folk group
Rozsah průvodní práce
69 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce je zaměřena na specifickou zájmovou činnost, na činnost folklórních souborů. Teoretická část práce se zabývá pojmem volný čas, jeho vývojem, funkcemi a subjekty. Dále popisuje hodnoty, hodnotovou výchovu a zájmové činnosti. Samostatná kapitola přibližuje pojem folklór a folklorní soubor. Práce předkládá současné možnosti volnočasového využití v oblasti folklorních činností ve městě Napajedlích.
Praktická část je zpracována kvalitativním výzkumem formou rozhovorů, jehož cílem je zjištění subjektivních názorů na přínos členství ve folklórních souborech ve městě Napajedlích.
Anotace v angličtině
The Bachelor thesis explores specific leisure activities and folk group activities. The theoretical part deals with the term ?free time?, its development, functions and subjects. It further describes values, values education and leisure activities. A separate chapter describes the term folklore and a folk group. The thesis presents current possible free-time activities for folk groups in the town of Napajedla.
The practical part is conducted as qualitative research in the form of interviews whose aim is to find objective opinions about the benefits of folk group membership in the town Napajedla.
Klíčová slova
volný čas, volnočasové aktivity, rodina, škola, vrstevnická skupina, hodnoty, zájmová činnost, folklór, folklórní soubor
Klíčová slova v angličtině
free time, free-time activities, family, school, peer group, values, leisure activities, folklore, folk group
Zásady pro vypracování
Vyhledání a zpracování odborné tematicky orientované literatury.
Na základě literatury vymezit teoretická východiska a odborné pojmy.
Příprava metodiky výzkumné části bakalářské práce.
Realizace kvalitativního výzkumu.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Vyvození výsledků výzkumu, jejich shrnutí, formulace závěrů a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Vyhledání a zpracování odborné tematicky orientované literatury.
Na základě literatury vymezit teoretická východiska a odborné pojmy.
Příprava metodiky výzkumné části bakalářské práce.
Realizace kvalitativního výzkumu.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Vyvození výsledků výzkumu, jejich shrnutí, formulace závěrů a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
HÁJEK, B., HORBBAUER, B., PÁVKOVÁ, J. Pedagogické ovlivňování volného času. 1.vyd. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-473-1
PÁVKOVÁ, J. a kol. Pedagogika volného času: teorie, praxe a perspektivy výchovy mimo vyučování a zařízení volného času. 3.vyd. Praha: Portál, 2002. ISBN 80-7178-711-6
PELIKÁN, J. Výchova pro život. 1. vyd. Praha: ISV - nakladatelství, 1997. ISBN 80-85866-23-4
VÁŽANSKÝ, M., SMÉKAL, V. Základy pedagogiky volného času. Brno: Paido, 1995. ISBN 80-901737-9-9
Seznam doporučené literatury
HÁJEK, B., HORBBAUER, B., PÁVKOVÁ, J. Pedagogické ovlivňování volného času. 1.vyd. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-473-1
PÁVKOVÁ, J. a kol. Pedagogika volného času: teorie, praxe a perspektivy výchovy mimo vyučování a zařízení volného času. 3.vyd. Praha: Portál, 2002. ISBN 80-7178-711-6
PELIKÁN, J. Výchova pro život. 1. vyd. Praha: ISV - nakladatelství, 1997. ISBN 80-85866-23-4
VÁŽANSKÝ, M., SMÉKAL, V. Základy pedagogiky volného času. Brno: Paido, 1995. ISBN 80-901737-9-9
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
1. Na základě výše uvedeného ocenění vzájemného ovlivňování generací kladu otázku: Popište blíže, čeho jste si všimla jako pozitiva nebo negativa v budování hodnotového řebříčku mladé generace, k jehož formování dospělí členové folklórního kroužku přispívají.
1. Jakou funkci plní podle Vás rodina ve volnočasových akticvitách?
2. Jak ovlivňují trávení volného času materiální zajištění dítěte či dospělého?
Výběr výzkumného vzorku byl záměrný? (dr. Zajitzová) Oslovila jsem všechny soubory, ale nebyli ochotní všichni spolupracovat.
Studentce bylo vytknuta metodologie výzkumu - kódování.