Bakalářská práce je zaměřená na komunikační dovednosti v praxi pedagoga současné školy. Teoretická část nám objasňuje základní pojmy. Dále se blíže věnuji vzdělávacímu systému České republiky, osobnosti pedagoga a rozvoji komunikačních dovedností pedagogů. V praktické části se zabývám vlastním kvantitativním výzkumem, který je zaměřen na identifikaci komunikačních chyb pedagogů v závislosti na délce praxe.
Anotace v angličtině
The thesis is focused on communication skills of today's teacher in practice. The theoretical part explains the basic concepts to us. Further, I devote to education system in the Czech Republic, teacher's personality and development of teachers communication skills. In the practical part, I deal with own quantitative research, which is focused on the identification of educators errors in communication, depending on the length of practice.
communication, verbal communication, nonverbal communication,
communication skills, communication styles, educational communication, teacher, student
Rozsah průvodní práce
77 s. (73 700 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce je zaměřená na komunikační dovednosti v praxi pedagoga současné školy. Teoretická část nám objasňuje základní pojmy. Dále se blíže věnuji vzdělávacímu systému České republiky, osobnosti pedagoga a rozvoji komunikačních dovedností pedagogů. V praktické části se zabývám vlastním kvantitativním výzkumem, který je zaměřen na identifikaci komunikačních chyb pedagogů v závislosti na délce praxe.
Anotace v angličtině
The thesis is focused on communication skills of today's teacher in practice. The theoretical part explains the basic concepts to us. Further, I devote to education system in the Czech Republic, teacher's personality and development of teachers communication skills. In the practical part, I deal with own quantitative research, which is focused on the identification of educators errors in communication, depending on the length of practice.
communication, verbal communication, nonverbal communication,
communication skills, communication styles, educational communication, teacher, student
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti komunikace
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvantitativního výzkumu,dotazník zaměřený na chyby pedagogů v závisllosti na délce praxe
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti komunikace
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvantitativního výzkumu,dotazník zaměřený na chyby pedagogů v závisllosti na délce praxe
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
GAVORA, P., Učitel a žáci v komunikaci. Brno: Paido , 2005. ISBN 80-7315-104-9.
PRŮCHA, J. Učitel. Praha: Portál, 2002. ISBN 80-7178-621-7
MIKULÁŠTÍK, M. Komunikační dovednosti v praxi. Praha: Grada Publishing, 2003.
ISBN 80-247-0650-4.
DE VITO, J.A. Základy mezilidské komunikace.. Praha: Grada Publishing, 2001. ISBN 80-7169-988-8.
MAREŠ, J., KŘIVOHLAVÝ, J., Komunikace ve škole. Brno: Masarykova univerzita,1995. ISBN 80-210-1070-3
Seznam doporučené literatury
GAVORA, P., Učitel a žáci v komunikaci. Brno: Paido , 2005. ISBN 80-7315-104-9.
PRŮCHA, J. Učitel. Praha: Portál, 2002. ISBN 80-7178-621-7
MIKULÁŠTÍK, M. Komunikační dovednosti v praxi. Praha: Grada Publishing, 2003.
ISBN 80-247-0650-4.
DE VITO, J.A. Základy mezilidské komunikace.. Praha: Grada Publishing, 2001. ISBN 80-7169-988-8.
MAREŠ, J., KŘIVOHLAVÝ, J., Komunikace ve škole. Brno: Masarykova univerzita,1995. ISBN 80-210-1070-3
Přílohy volně vložené
1 DVD
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka shrnula v bodech osnovu své bakalářské práce práce.
V rámci prezentace teoretické části se studentka zaměřila na oblast komunikačních dovedností v praxi pedagoga současné školy.
V rámci praktické části shrnula v prezentaci metodologii realizovaného výzkumu, stejně jako jeho výsledky.
Otázky obhajoby:
Dr. Opatrný - Odkud máte informace, že studenti pedagogických oborů mají výuku komunikativních dovedností (str. 36), včetně její obsahové náplně, kterou uvádíte? - "A. Nelešovská - Komunikační dovednosti v teorii a praxi".
Dr. Opatrný - Jaké nebezpečí si myslíte, že může vzniknout, pokud se oblast identifikace komunikačních chyb zaměří pouze na autoevaluaci (což je v podstatě případ Vašeho výzkumu)? - "neupřimnost odpovědí".
Dr. Opatrný - Spatřujete nějakou možnost praktického využití Vaší práce? - "učitelé mají zájem o zkvalitnění komunikačních dovedností".