V bakalářské práci se zabývám problematikou záměrného sebepoškozování adolescentů.V teoretické části popisuji základní pojmy vztahující se k tématu, předkládám definice a objasňuji metody záměrného sebepoškozování. V praktické části práce zkoumám na základě dotazníkového šetření u žáků 9.tříd základních škol sebepoškozující se chování. Uvádím zde koncipování vlastního výzkumu, včetně stanovení výzkumných otázek a jejich zodpovězení.
Anotace v angličtině
I have dedicated my bachelor?s thesis to the topic of deliberate self-harm of the adolescents. The theoretical part describes the essential terms and definitions related to the sub-ject.I have also explained forms of deliberate self-harm. The applied part of my thesis analyses a questionnaire survey which I carried out in 9th grades of elementary schools. I have included the frame of my research as well as the choice of survey questions and the responses.
V bakalářské práci se zabývám problematikou záměrného sebepoškozování adolescentů.V teoretické části popisuji základní pojmy vztahující se k tématu, předkládám definice a objasňuji metody záměrného sebepoškozování. V praktické části práce zkoumám na základě dotazníkového šetření u žáků 9.tříd základních škol sebepoškozující se chování. Uvádím zde koncipování vlastního výzkumu, včetně stanovení výzkumných otázek a jejich zodpovězení.
Anotace v angličtině
I have dedicated my bachelor?s thesis to the topic of deliberate self-harm of the adolescents. The theoretical part describes the essential terms and definitions related to the sub-ject.I have also explained forms of deliberate self-harm. The applied part of my thesis analyses a questionnaire survey which I carried out in 9th grades of elementary schools. I have included the frame of my research as well as the choice of survey questions and the responses.
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti sebepoškozování.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvantitativního výzkumu dotazníkovou metodou.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včatně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti sebepoškozování.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvantitativního výzkumu dotazníkovou metodou.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včatně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
CHRÁSKA, M. Metody pedagogického výzkumu. Praha: Grada, 2010. ISBN 978-80-247-1369-4.
KRIEGELOVÁ, M. Záměrné sebepoškozování v dětství a adolescenci. Praha: Grada, 2008. ISBN 978-80-247-2333-4.
PLATZNEROVÁ, A. Sebepoškozování. Praha: Galén, 2009. ISBN 978-80-7262-606-9.
ŘÍČAN, P. Psychologie. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-560-8.
Seznam doporučené literatury
CHRÁSKA, M. Metody pedagogického výzkumu. Praha: Grada, 2010. ISBN 978-80-247-1369-4.
KRIEGELOVÁ, M. Záměrné sebepoškozování v dětství a adolescenci. Praha: Grada, 2008. ISBN 978-80-247-2333-4.
PLATZNEROVÁ, A. Sebepoškozování. Praha: Galén, 2009. ISBN 978-80-7262-606-9.
ŘÍČAN, P. Psychologie. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-560-8.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
1. V podkapitole 6. 4 Doporučení pro praxi uvádíte slovní spojení "vyléčený alkoholik". Lze alkoholika vyléčit (prostudujte si odbornou literaturu)? Alkoholik, který abstinuje, tedy nepožívá alkoholické nápoje, se nazývá "abstinující alkoholik". V práci jsem se "upsala".
2. Co Vám osobně práce přinesla?
1. Proč jste do dotazníku nezařadila i jiné faktory záměrného sebepoškozování - mentální anorexie, ...? Nechtěla jsem rozšiřovat oblast zkoumání?
2. Kam byste poradila, aby se obrátili, pokud by měly problémy, které uvádíte v teoretické části Vaší práce?