Bakalářská práce se zabývá analýzou internetového marketingového mixu vznikající společnosti v podmínkách současného stavu ekonomiky. Rozvoj internetu velmi ovlivnil pojem marketingu a tím více samotný marketingový mix. První část práce se zabývá teoretickým základem analýzy internetového marketingového mixu založené na klasickém marketingovém mixu s ohledem na velký vliv internetu. Druhá část se zabývá analýzou specifických částí internetového marketingového mixu a ostatních důležitých vlivů za účelem kontroly životaschopnosti a předpokládané výnosnosti vznikající společnosti. Celá analytická část může být použita jako základ pro obchodní plán společnosti.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with the Internet marketing mix analysis of an emerging company in the conditions of the present state of economy. The advance of the Internet has largely influenced the notion of marketing, even more so marketing mixes. Thus, the first part of the work considers the theoretical footing of the Internet marketing mix analysis based on the classical marketing mix and considering the great influence of the Internet. The second part deals with the analysis of the specific parts of the Internet marketing mix and other important influential forces in order to check the viability and prospective profitability of the emerging company. The whole analytical part can serve as a basis for the business plan of the company.
Klíčová slova
Internetový marketing, Internetový marketingový mix, produkt, služba, cena, místo, propagace, komunita, značkování, vznikající společnost, sociální síť, International Couples.
Klíčová slova v angličtině
Internet marketing, Internet marketing mix, product, service, price, place, promotion, community, branding, emerging company, social networking website, International Couples.
Rozsah průvodní práce
pg. 64, pg. 7 illust.suppl.
Jazyk
AN
Anotace
Bakalářská práce se zabývá analýzou internetového marketingového mixu vznikající společnosti v podmínkách současného stavu ekonomiky. Rozvoj internetu velmi ovlivnil pojem marketingu a tím více samotný marketingový mix. První část práce se zabývá teoretickým základem analýzy internetového marketingového mixu založené na klasickém marketingovém mixu s ohledem na velký vliv internetu. Druhá část se zabývá analýzou specifických částí internetového marketingového mixu a ostatních důležitých vlivů za účelem kontroly životaschopnosti a předpokládané výnosnosti vznikající společnosti. Celá analytická část může být použita jako základ pro obchodní plán společnosti.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with the Internet marketing mix analysis of an emerging company in the conditions of the present state of economy. The advance of the Internet has largely influenced the notion of marketing, even more so marketing mixes. Thus, the first part of the work considers the theoretical footing of the Internet marketing mix analysis based on the classical marketing mix and considering the great influence of the Internet. The second part deals with the analysis of the specific parts of the Internet marketing mix and other important influential forces in order to check the viability and prospective profitability of the emerging company. The whole analytical part can serve as a basis for the business plan of the company.
Klíčová slova
Internetový marketing, Internetový marketingový mix, produkt, služba, cena, místo, propagace, komunita, značkování, vznikající společnost, sociální síť, International Couples.
Klíčová slova v angličtině
Internet marketing, Internet marketing mix, product, service, price, place, promotion, community, branding, emerging company, social networking website, International Couples.
Zásady pro vypracování
Outline the process of Internet marketing mix analysis.
Determine its component parts in detail.
Apply the obtained theoretical data to the analysis of the Internet marketing mix of a specific emerging company.
Focus on the marketing mix strategy.
Draw a conclusion about further development of the company.
Zásady pro vypracování
Outline the process of Internet marketing mix analysis.
Determine its component parts in detail.
Apply the obtained theoretical data to the analysis of the Internet marketing mix of a specific emerging company.
Focus on the marketing mix strategy.
Draw a conclusion about further development of the company.
Seznam doporučené literatury
Boyd, D. M., and Ellison, N. B. 2007. Social network sites: Definition, history, and scholarship. Journal of Computer-Mediated Communication 13, no. 1, art. 11. http://jcmc.indiana.edu/vol13/issue1/boyd.ellison.html (accessed August 27, 2010).
Chaffey, Dave. 2006. Internet marketing: Strategy, implementation and practice. 3rd ed. New York: Pearson Education.
Kotler, Philip, and Gary Armstrong. 2005. Marketing: An introduction. 7th ed. Upper Saddle River, N.J.: Pearson/Prentice Hall.
Kurtz, David L, and Louis E. Boone. 2006. Principles of marketing. 12th ed. Mason, Ohio: Thomson/South-Western.
Shih, Clara Chung-wai. 2009. The Facebook era: Tapping online social networks to build better products, reach new audiences, and sell more stuff. Boston: Prentice Hall.
Silver, A. 2009. The social network business plan: 18 strategies that will create great wealth. Hoboken, N.J.: John Wiley.
Seznam doporučené literatury
Boyd, D. M., and Ellison, N. B. 2007. Social network sites: Definition, history, and scholarship. Journal of Computer-Mediated Communication 13, no. 1, art. 11. http://jcmc.indiana.edu/vol13/issue1/boyd.ellison.html (accessed August 27, 2010).
Chaffey, Dave. 2006. Internet marketing: Strategy, implementation and practice. 3rd ed. New York: Pearson Education.
Kotler, Philip, and Gary Armstrong. 2005. Marketing: An introduction. 7th ed. Upper Saddle River, N.J.: Pearson/Prentice Hall.
Kurtz, David L, and Louis E. Boone. 2006. Principles of marketing. 12th ed. Mason, Ohio: Thomson/South-Western.
Shih, Clara Chung-wai. 2009. The Facebook era: Tapping online social networks to build better products, reach new audiences, and sell more stuff. Boston: Prentice Hall.
Silver, A. 2009. The social network business plan: 18 strategies that will create great wealth. Hoboken, N.J.: John Wiley.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, schémata, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
1. Can you explain the abbreviation CPM and where can we meet with it? Where is it used?
Answer: Cost per impression.
2. How do you solve the problem of money in financing promotion of your brand?
Answer: Direct email, search engines, founders of the company agreed on working for free until it starts producing money.
3. Craigslist was recently sued for bringing people together with negative consequences. Have you considered the legal liabilities, if any, of IC, and what steps would you take to protect IC from said liabilities? More specifically, how would you prevent sexual predators from using the IC site, or how would you prevent members from using the site to arrange activities of illegal or questionable nature? Would it be OK for swingers to use IC to arrange meetings?
Answer: software tools will be used.
Práce byla navržena na Cenu děkanky FHS.