Cílem bakalářské práce je zjištění sociálních faktorů ovlivňujících chod rodiny s dítětem s Aspergerovým syndromem. Zhodnoceny budou typické projevy tohoto postižení a jeho působení na rodinu. Analyzovány budou taktéž problémy dítěte ve škole. Důraz bude položen na zpracování případové studie takto postiženého dítěte.
Anotace v angličtině
The aim of the work is to assess the social elements that influented the family with child with Aspergers syndrome. Analyzed are typical symptoms of this disability and effect on family. Analyzed will be also child problems in school. Emphasis will be placed on an elaborate a case study of chldrem with Asperger syndrome.
Aspergers syndrome, child, family, case study, disability
Rozsah průvodní práce
46 s
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem bakalářské práce je zjištění sociálních faktorů ovlivňujících chod rodiny s dítětem s Aspergerovým syndromem. Zhodnoceny budou typické projevy tohoto postižení a jeho působení na rodinu. Analyzovány budou taktéž problémy dítěte ve škole. Důraz bude položen na zpracování případové studie takto postiženého dítěte.
Anotace v angličtině
The aim of the work is to assess the social elements that influented the family with child with Aspergers syndrome. Analyzed are typical symptoms of this disability and effect on family. Analyzed will be also child problems in school. Emphasis will be placed on an elaborate a case study of chldrem with Asperger syndrome.
Aspergers syndrome, child, family, case study, disability
Zásady pro vypracování
Analýza literárních pramenů a zpracování teoretických východisek
Příprava výzkumu, výběr a charakteristika výzkumného souboru
Provedení výzkumu, metoda kvalitativního rozhovoru, analýza dokumentu
Zpracování a vyhodnocení výsledků výzkumu
Přijetí odpovídajících závěrů
Doporučení pro praxi
Zásady pro vypracování
Analýza literárních pramenů a zpracování teoretických východisek
Příprava výzkumu, výběr a charakteristika výzkumného souboru
Provedení výzkumu, metoda kvalitativního rozhovoru, analýza dokumentu
Zpracování a vyhodnocení výsledků výzkumu
Přijetí odpovídajících závěrů
Doporučení pro praxi
Seznam doporučené literatury
ATTWOOD, Tony. Aspergerův syndrom. 1. vydání. Praha : Portál, s.r.o, 2005. 208 s. ISBN 80-7178-979-8.
LAWSON, Wendy. Život za sklem : osobní výpověď ženy s Aspergerovým syndromem. 1. vydání. Praha : Portál, s.r.o, 2008. 104 s.
THOROVÁ, Kateřina. Vyjímečné děti : Aspergerův syndrom. 2. vydání. Praha : [s.n.], 2007. 80 s. ISBN 978-80-254-6341-3.
JAMES, Ioan. Aspergerův syndrom : mimořádní lidé - mimořádné výkony. Praha : Triton, 2008. 199 s. ISBN 978-80-7387-099-7.
HENDL, Jan. Kvalitativní výzkum : základní metody a aplikace. 1. vydání. Praha : Portál, s.r.o, 2005. 408 s. ISBN 80-7367-040-2.
Seznam doporučené literatury
ATTWOOD, Tony. Aspergerův syndrom. 1. vydání. Praha : Portál, s.r.o, 2005. 208 s. ISBN 80-7178-979-8.
LAWSON, Wendy. Život za sklem : osobní výpověď ženy s Aspergerovým syndromem. 1. vydání. Praha : Portál, s.r.o, 2008. 104 s.
THOROVÁ, Kateřina. Vyjímečné děti : Aspergerův syndrom. 2. vydání. Praha : [s.n.], 2007. 80 s. ISBN 978-80-254-6341-3.
JAMES, Ioan. Aspergerův syndrom : mimořádní lidé - mimořádné výkony. Praha : Triton, 2008. 199 s. ISBN 978-80-7387-099-7.
HENDL, Jan. Kvalitativní výzkum : základní metody a aplikace. 1. vydání. Praha : Portál, s.r.o, 2005. 408 s. ISBN 80-7367-040-2.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila rámcová teoretická východiska práce. Posléze přistoupila k prezentaci realizovaného výzkumu, jeho metodlogie, výsledků a vyplývajících závěrů. Zodpověděla dotazy vedoucího a oponenta. S kým probíhal rozhovor? (dr. Hrbáčková) S matkou a babičkou, rozhovory jsem zaznamenávala na diktafon a přepsala. Komise měla výhrady k rozsahu práce.