Cílem této bakalářské práce je přiblížit problematiku volného času dětí, především žáků čtvrtých a pátých tříd ve městě Zlíně a na vesnicích na Zlínsku.
Bakalářská práce má dvě části ? teoretickou a praktickou. Teoretická část vymezuje střední školní věk a jeho vývojové charakteristiky, determinuje pojem volný čas, popisuje pedagogiku volného času, funkce, cíle a požadavky na realizaci výchovy ve volném čase. Specifikuje zájmy, zájmovou činnost a představuje školská a jiná zařízení pro zájmové vzdělávání. Praktická část je zaměřena na vyhodnocení pedagogického výzkumu, jehož cílem je zjištění, jak současní žáci čtvrtých a pátých tříd z města a vesnic na Zlínsku tráví svůj volný čas, jaké jsou jejich nejoblíbenější činnosti a zda jsou s nabídkou volnočasových aktivit spokojeni, případně které jim schází.
Anotace v angličtině
The aim of this work is to examine the issue of free time for children, in particular, fourth and fifth grades children in the city of Zlin and villages in Zlin.
The work has two parts - theoretical and practical. The theoretical part defines middle school age and developmental characteristics that determines their free time, describes the pedagogy of free time, functions, objectives and requirements for implementation of education for leisure.It also looks at specific interests, hobbies, and the schools and other facilities for personal interests. The practical part focuses on the evaluation of educational research, which aims to determine how students present in the fourth and fifth classes in cities and villages in Zlin and how they spend their free time, their favored activities and whether they receive adequate leisure satisfaction, or lack it.
Klíčová slova
volný čas, výchova, zájmová činnost, děti, hra, kamarádi, rodiče, počítač
Cílem této bakalářské práce je přiblížit problematiku volného času dětí, především žáků čtvrtých a pátých tříd ve městě Zlíně a na vesnicích na Zlínsku.
Bakalářská práce má dvě části ? teoretickou a praktickou. Teoretická část vymezuje střední školní věk a jeho vývojové charakteristiky, determinuje pojem volný čas, popisuje pedagogiku volného času, funkce, cíle a požadavky na realizaci výchovy ve volném čase. Specifikuje zájmy, zájmovou činnost a představuje školská a jiná zařízení pro zájmové vzdělávání. Praktická část je zaměřena na vyhodnocení pedagogického výzkumu, jehož cílem je zjištění, jak současní žáci čtvrtých a pátých tříd z města a vesnic na Zlínsku tráví svůj volný čas, jaké jsou jejich nejoblíbenější činnosti a zda jsou s nabídkou volnočasových aktivit spokojeni, případně které jim schází.
Anotace v angličtině
The aim of this work is to examine the issue of free time for children, in particular, fourth and fifth grades children in the city of Zlin and villages in Zlin.
The work has two parts - theoretical and practical. The theoretical part defines middle school age and developmental characteristics that determines their free time, describes the pedagogy of free time, functions, objectives and requirements for implementation of education for leisure.It also looks at specific interests, hobbies, and the schools and other facilities for personal interests. The practical part focuses on the evaluation of educational research, which aims to determine how students present in the fourth and fifth classes in cities and villages in Zlin and how they spend their free time, their favored activities and whether they receive adequate leisure satisfaction, or lack it.
Klíčová slova
volný čas, výchova, zájmová činnost, děti, hra, kamarádi, rodiče, počítač
Vyhledání a zpracování odborné tematicky orientované literatury.
Stanovení cíle praktické části BP a příprava metodiky výzkumu.
Výběr a charakteristika výzkumného souboru.
Provedení výzkumu.
Zpracování a vyhodnocení výsledků výzkumu.
Přijetí odpovídajících závěrů.
Doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Vyhledání a zpracování odborné tematicky orientované literatury.
Stanovení cíle praktické části BP a příprava metodiky výzkumu.
Výběr a charakteristika výzkumného souboru.
Provedení výzkumu.
Zpracování a vyhodnocení výsledků výzkumu.
Přijetí odpovídajících závěrů.
Doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
VÁGNEROVÁ, M. Vývojová psychologie I. Dětství a dospívání. Praha: Karolinum, 2005. ISBN 80-246-0956-8.
HOFBAUER, B. Děti, mládež a volný čas. Praha: Portál, 2004. ISBN 80-7178-927-5.
PŘADKA, M. Kapitoly z dějin pedagogiky volného času. Brno: Masarykova univerzita, 2002. ISBN 80-210-2033-4.
PÁVKOVÁ, J. et al. Pedagogika volného času. Praha: Portál, 2002. ISBN 80-7178-711-6.
NĚMEC, J. et al. Kapitoly ze sociální pedagogiky a pedagogiky volného času. Brno: Paido, 2002. ISBN 80-7315-012-3.
GAVORA, P. Úvod do pedagogického výzkumu. Brno: Paido, 2010. ISBN 978-80-7315-185-0.
Seznam doporučené literatury
VÁGNEROVÁ, M. Vývojová psychologie I. Dětství a dospívání. Praha: Karolinum, 2005. ISBN 80-246-0956-8.
HOFBAUER, B. Děti, mládež a volný čas. Praha: Portál, 2004. ISBN 80-7178-927-5.
PŘADKA, M. Kapitoly z dějin pedagogiky volného času. Brno: Masarykova univerzita, 2002. ISBN 80-210-2033-4.
PÁVKOVÁ, J. et al. Pedagogika volného času. Praha: Portál, 2002. ISBN 80-7178-711-6.
NĚMEC, J. et al. Kapitoly ze sociální pedagogiky a pedagogiky volného času. Brno: Paido, 2002. ISBN 80-7315-012-3.
GAVORA, P. Úvod do pedagogického výzkumu. Brno: Paido, 2010. ISBN 978-80-7315-185-0.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Čím si vysvětlujete rozdílnost ve výpovědích o trávení volného času u žáků a rodičů? (Mgr. Růžičková) - studentka jako důvod uvedla rodílné pochopení nabízených kategorií